handdator

Visa fullständig version : avgassystem mk1 cab



zchnygg
2007-09-12, 12:02
tjenare. behöver byta mitt system på min mk1 cab -84 och sitter o surfar runt lite..

vad jag funderar på är om jag har en JJ motor i min eller inte... (112 hp) samt om det passar med avgassystem till en GZ. sitter på biltema just nu och kollar.. eftersom det bara skall vara en sommarbil så spelar det inte så stor roll var jag får tag på avgas.. bara det är tystare än det 3tum som sitter på nu och är billigt.. har ingen direkt lust att kasta ut 3500 på ett avgas..

alla förslag på hur jag skall göra uppskattas..

Gullideckel
2007-09-12, 12:16
http://cgi.ebay.de/AUSPUFF-NEU-VW-GOLF-1-SCIROCCO-1-8-GTi-GTS-GTX-CABRIO_W0QQitemZ190148808773QQihZ009QQcategoryZ614 82QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Eller typ bygga ett själv om man är kunnig skulle jag tror är bäst.

zchnygg
2007-09-12, 12:36
http://cgi.ebay.de/AUSPUFF-NEU-VW-GOLF-1-SCIROCCO-1-8-GTi-GTS-GTX-CABRIO_W0QQitemZ190148808773QQihZ009QQcategoryZ614 82QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Eller typ bygga ett själv om man är kunnig skulle jag tror är bäst.


ahh.. det är du som har den svarta cabben va?

ja jag ska ju montera det själv men har ingen lust att börja bygga med krökar.. vill ha ett som bara är att montera på..

kollade på mekonomen och enligt deras motordata så har jag en JJ motor.. men passar det med avgas till en gz då??

Gullideckel
2007-09-12, 12:52
ahh.. det är du som har den svarta cabben va?

ja jag ska ju montera det själv men har ingen lust att börja bygga med krökar.. vill ha ett som bara är att montera på..

kollade på mekonomen och enligt deras motordata så har jag en JJ motor.. men passar det med avgas till en gz då??

Är inte GZ mk2 du borde väl ha ett från en GTI mk1..men ja har inte full koll på detta så bättre att nånannan svarar..

Cabben e min ;-)

Bengan.U
2007-09-12, 14:25
Hej.

Ett avgas till en MK1 GTi bör/ska passa.
Borde finnas på Mecka,Meckonomen,Autoprodukter.
Kolla med dom i buticken bredvid Jysk på Överby ;-)
Hett tipps,dom är bra att handla hos oxå.

MVH/Bengan.U

Barbapappa
2007-09-12, 17:02
Cabben har inte samma avgassystem som övriga mk1:or. Lite junk ivägen under bilen om man jämför med vanliga mk1:or.

zchnygg
2007-09-12, 20:14
förhoppningsvis har det löst sig.. hittade en donatorbil i thn som ja skall inhandla när ägaren kommer hem från jakten i norrland nästa fredag..

den skall vara nära på nytt simons på den och portat topp mm. samt 2extra motorer..

på något jävla sätt ska jag få det att passa.. annars så har jag ju en gti som jag kan svina och en ja kan finåka i..

tack för alla svaren

//sören