handdator

Visa fullständig version : Parking Break Failure, hjälp



virrox
2016-03-07, 20:27
Hej!

Jag har en Passat från -06 och när jag startar bilen får jag meddelandet "Parking Break Failure" och sedan lyser en lampa på instrumentbrädan. Förut dök det upp lite då och då, och försvann sedan om jag startade om bilen, men nu är det där för att stanna verkar det som. Ibland går det att låsa parkeringsbromsen, men ibland går det inte. Har dessutom haft problem med att låsa upp den när den väl har gått i lås. Av den anledning så struntar jag i att låsa den för tillfället då jag är rädd att jag inte ska komma iväg.

Är kass på allt som har med bilar att göra, så kan ingenting om vad felet kan vara. Någon som kan hjälpa mig? Har tänkt att lämna in den på någon verkstad, men det är dessvärre lite problematiskt då jag måste kunna ta mig till jobbet på vardagar. Har över 1 timma med kollektivtrafiken. :( Är det ett svårt problem att som okunnig fixa själv? Om jag lämnar in på verkstad, är det dyrt?

Tacksam för svar
Mvh

Babbe
2016-03-07, 20:38
första gissningen är att det är knappen som spökar. bytade min när parkerings bromsen betedde sig lite som din.
gav 300 för den

men det är alltid svårt att ställa diagnos utan felkoder.

virrox
2016-03-07, 20:57
första gissningen är att det är knappen som spökar. bytade min när parkerings bromsen betedde sig lite som din.
gav 300 för den

men det är alltid svårt att ställa diagnos utan felkoder.
Var kan man hitta felkoden?

Pelk
2016-03-09, 23:11
Den läser man ut med hjälp av VAG-verkstaden eller "själv" med VCDS. Dvs med diagnostikutrustning.


Skickat från min iPad med Tapatalk