handdator

Visa fullständig version : Golf Mk7 vs. Barnstolar



Alle47
2016-03-06, 18:34
Tjenna, har vi några med erfarenhet av Mk7 och både bakåt/frammåt-vända barnstolar.
Kör 3-serie e91 touring som bruks idag, men suget på Mk7 Gti har dragit in över mig. Var och tog lite mått i en mk7 och tycker det verkar vara snarlika utrymmen som i bmw:n, bortsett bagage som är mindre intressant då barnvagnen inte blir krav att få in längre.

Blev lite förvånad även om jag kört både mk5 R32 och mk6 R innan, dock inte med dubbla barnstolar i.

Så har nån feedback på hur det funkar att ha stolar i och ändå få plats ok i båda stolar fram.

Skickat från min E6553 via Tapatalk

tobbetdi
2016-03-07, 05:55
Misstänker att det inte är ett dugg intressant, men kg har 2st framåtvända stolar i baksätet på min golf 7 sportscombi.
Jag kan i princip sitta hur jag vill utan att barnen klagar.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Alle47
2016-03-07, 19:10
Misstänker att det inte är ett dugg intressant, men kg har 2st framåtvända stolar i baksätet på min golf 7 sportscombi.
Jag kan i princip sitta hur jag vill utan att barnen klagar.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Golf Sc har funderats på, men vi har en stor kombi så jag tror en mindre bil blir rätta valet nu, bagageutrymmet är mindre viktigt, det är stolarna som måste få plats utan för mycket avkall på bruksvärdet

Skickat från min E6553 via Tapatalk

Amazonas
2016-03-08, 22:44
Kör två barnstolar i min. En framåtvänd BeSafe bakom föraren och en bakåtvänd Britax Highway II bakom passagerarstolen. Det funkar att sitta i passagerarstolen för frugan som är 168 lång. För mig som är 182 funkar det kortare sträckor, sen blir det jobbigt att sitta lite ihopkrupen.
Bra jäkla mycket smidigare än den 3d Golf mk6 jag hade innan i alla fall :)

Alle47
2016-03-09, 20:59
Kör två barnstolar i min. En framåtvänd BeSafe bakom föraren och en bakåtvänd Britax Highway II bakom passagerarstolen. Det funkar att sitta i passagerarstolen för frugan som är 168 lång. För mig som är 182 funkar det kortare sträckor, sen blir det jobbigt att sitta lite ihopkrupen.
Bra jäkla mycket smidigare än den 3d Golf mk6 jag hade innan i alla fall :)
Tack, precis som jag kör stolarna med.
Det låter helt okey, är så det är i 3-serien med.


Skickat från min E6553 via Tapatalk