handdator

Visa fullständig version : O.Z Racing fälgar, var är de billigast ?



R.S
2007-09-11, 21:19
Hej !

Har sedan två veckor intensivt försökt få tag i O.Z fälgarna - Superturismo GT till ett vettigt pris. Är ute efter 8x18" med 5x112 bultcirkel med ET50 eller 8x19" med 5x112 bultcirkel med ET48 (har ej bestämt mig ännu vad som blir bäst till min Golf GTI 2.0 TFSI (2005'a). Billigast i Sverige tycks www.teletyre.se vara..eller ?

Någon som känner till något ännu billigare alternativ i exempelvis Tyskland ?

Skulle vilja lägga order på dessa skönheter snarast möjligt.

Barbapappa
2007-09-11, 21:37
Hej !

Har sedan två veckor intensivt försökt få tag i O.Z fälgarna - Superturismo GT till ett vettigt pris. Är ute efter 8x18" med 5x112 bultcirkel med ET50 eller 8x19" med 5x112 bultcirkel med ET48 (har ej bestämt mig ännu vad som blir bäst till min Golf GTI 2.0 TFSI (2005'a). Billigast i Sverige tycks www.teletyre.se vara..eller ?

Någon som känner till något ännu billigare alternativ i exempelvis Tyskland ?

Skulle vilja lägga order på dessa skönheter snarast möjligt.
Hör runt med dina lokala däckhandlare det brukar kunna löna sig ibland! Det gjorde det för mig i.a.f. när jag var i samma situation tidigare i sommar... ;-)

BluedogR
2007-09-13, 19:38
Teletyre.se har riktigt bra priser,annars tror jag tyskland.
Hade gått på 19"are blir riktigt snyggt

Barbapappa
2007-09-13, 22:27
Hade gått på 19"are blir riktigt snyggt
Ser inte bromsarna väldigt ynkliga ut då? ;-)

Rickard.v
2007-09-13, 23:19
PÅ blocket.se hittade jag mina superleggera. Holl koll så dyker det upp.

8x18 3870kr
8x19 4495kr
http://falgexperten.jetshop.se/

Oj vad billiga teletyre är. 8x19 3225kr

Barbapappa
2007-09-14, 16:36
Hur mycket skillnad i vikt är det mellan superturismo gt & ultraleggara fälgen i de storlekarna ni pratar om, prisskillnaden var ju inte så stor menar jag.

Hade själv supeturismo gt på min bil och bytte till ultraleggera p.g.a. dessa var en halv tum bredare, men vilken skillnad i vikt det var på dom! Kändes som en helt annan bil att köra. ;-)

På en bil med 19" fälgar lär det ju vara ännu större skillnad menar jag.

wolfbane1967
2007-09-14, 21:20
19tum ultraleggera ligger på runt 9,8 kilo
19tum superturismo runt 14 kilo

Satsa på ultra

Barbapappa
2007-09-14, 22:10
Oj det var skillnad det! Tackar för informationen.

wolfbane1967
2007-09-14, 22:53
Ultraleggera är smidd härdad alu(mycket starkare och håller sig rund)

Superturismo vanlig gjuten alu

Det är mycket vikt man spar på ultran och det är ofjädrad vikt ut i hörnena på bilen.Det är kanon om man vill tjäna effekt .Då ska man veta att superturismon är lätt gentemot alla kopior som florerar,men ultraleggeran är grym viktmässigt.Kanon racefälg

fjadrik
2007-09-15, 22:58
Har för mig att oz har gått ut med att om någon av deras ÅF säljer ut sina fälgar billigare än de ska så får de inte sälja OZ längre.

Testa annars http://www.demon-tweeks.co.uk/ dom brukar ha bra priser och är väldigt bra att ha och göra med + snabba leveranser.

R.S
2007-09-15, 23:44
Har för mig att oz har gått ut med att om någon av deras ÅF säljer ut sina fälgar billigare än de ska så får de inte sälja OZ längre.

Testa annars http://www.demon-tweeks.co.uk/ dom brukar ha bra priser och är väldigt bra att ha och göra med + snabba leveranser.

Aha, okej. Tack för info'n / tipset ! Ska ta mig en titt på deras website.

R.S
2007-09-15, 23:45
Ultraleggera är smidd härdad alu(mycket starkare och håller sig rund)

Superturismo vanlig gjuten alu

Det är mycket vikt man spar på ultran och det är ofjädrad vikt ut i hörnena på bilen.Det är kanon om man vill tjäna effekt .Då ska man veta att superturismon är lätt gentemot alla kopior som florerar,men ultraleggeran är grym viktmässigt.Kanon racefälg

Tack för info'n! Klart intressant.

R.S
2007-09-15, 23:48
19tum ultraleggera ligger på runt 9,8 kilo
19tum superturismo runt 14 kilo

Satsa på ultra

Nu blir jag ju riktigt kluven. Är helt såld på Superturismo GT 19" (grymt läckra).
Är viktskillnaden något man märker av så pass mycket ?

R.S
2007-09-15, 23:52
Teletyre.se har riktigt bra priser,annars tror jag tyskland.
Hade gått på 19"are blir riktigt snyggt

Ja, Teletyre är riktigt nice prismässigt. Kommer nog att satsa på 19"....är väl bara att ta på sig hörselkåpor modell större sedan *ler*.

Barbapappa
2007-09-16, 00:17
Är viktskillnaden något man märker av så pass mycket ?Precis så kände jag också innan jag köpte min ultraleggera, jag köpte dom enbart för att dom var 'rätt' i bredden (0,5" bredare i 15"), men efter att ha monterat dom så kändes det verkligen en ordentlig skillnad i styrningen! Att den även blev piggare gjorde ju inget heller. ;-)

BluedogR
2007-09-16, 15:33
Ja, Teletyre är riktigt nice prismässigt. Kommer nog att satsa på 19"....är väl bara att ta på sig hörselkåpor modell större sedan *ler*.

Jo de har riktigt bra priser synd bara att de inte säljer BBS eller RIAL hade varit väldigt intressant.
19"are kommer bli riktigt snyggt,visst mer ljud blir det men de stunder man önskar man hade typ 16" eller 17" övervinns snabbt av allt annat man kan ju inte få allt här i livet

Joakim N
2007-09-25, 15:29
På tal om lätta fälgar, så hittade jag denna länken där man kan jämföra vikt på olika fälgar..!

Jag valde Wheels (by size) och kunde lista alla i den storleken jag var interesserad av, lättast överst.

http://www.wheelweights.net/

/Joakim