handdator

Visa fullständig version : Vindrutetorkare Lupo (Går oregelbundet i off läge)



soyd
2016-02-22, 08:35
Tjena!

Torkarna fram på Lupon min har börjat levet ett eget liv! De går oregelbundet trots att de är satt i läge "off".
Tänkte börja med att byta torkar reläet 191955531. Eller är det någon som har andra teorier på vad som kan orsaka detta ?

Torkarna stannar alltid i rätt läge och går alltid hela "cyklar". Men går som sagt lite när de vill i "av" läge, alla andra lägen fungerar korrekt. Så kan det vara reläet som orsakar detta ?

Reläat var lite dyrt på VW annars hadd jag bara bytt rätt av och testa, men då man inte får returnera reläet osv så tänkte jag kolla med er här först innan jag beställer ett nytt på ebay.

/mvh soyd

soyd
2016-02-23, 07:10
Update: Jag har kunnat konstatera att de enbart aktiveras då man använder bromspedalen och när bromsen hålles nedtryckt så går dom hela tiden! teorier på det ?

/mvh soyd

Pelk
2016-02-23, 08:23
Update: Jag har kunnat konstatera att de enbart aktiveras då man använder bromspedalen och när bromsen hålles nedtryckt så går dom hela tiden! teorier på det ?/mvh soyd

När det sker skumma saker, som normalt inte skall gå att få till. Då är det ofta jordfel någonstans. Jordfel/ärgade kontaker etc är roten till mycket ont när det gäller bilelektronik.