handdator

Visa fullständig version : Velig



Peter56
2016-02-08, 08:14
De senaste dagarna har jag börjat bli velig i mitt bilval. Jag har under en tid tänkt mig att köpa en Golf R Kombi till det kampanjpris som VW nu kör. Och även fått en offert som jag kan acceptera. Men så upptäckte jag i förra veckan att även Passat GTR säljs till kampanjpris. Jag behöver egentligen inte större bil än Golf. Men å andra sidan så finns bensinvärmare som tillval till Passat vilket jag upplever som en fördel. Skönt att slippa böka med sladd. Bilarnas pris hamnar på ungefär samma nivå med den utrustning som jag vill ha. Så priset är ingen avgörande faktor.

Ibland är livet svårt :)

Fredrix
2016-02-08, 08:34
Dragpaket går ju att få till Passaten om du är i behov av det.
Det är en nackdel på Golf R SC, de som köper en Golf SC hade nog gärna köpt den med drag.

Peter56
2016-02-08, 09:23
Jag har inget behov av dragkrok. Den främsta fördelen jag ser med Passaten för egen del är att den går att få med bensindriven parkeringsvärmare. Ska jag ha värmare till Golf R blir det en elektrisk och jag upplever det enklare att slippa böka med sladdar då jag är rullstolsburen.

Marcus
2016-02-08, 09:44
Bilarna är ju tekniskt och innehållsmässigt väldigt lika på flera sätt. Parkeringsvärmaren är en fördel med Passat, dragkrok har du däremot ingen nytta utav. För mig hade Passat känts som rätt val. Men det beror ju på omständigheterna kanske. Jag har barn och jag prioriterar komfort just nu. Har du tänkt köra bana aktivt så tycker jag Golf R verkar mer lämplig. För alla andra situationer tror jag Passat är ett bättre val. Storbilskomfort, rymlig, härlig interiör och prisvärda tillval.

Peter56
2016-02-08, 16:35
Det blev i alla fall en Golf R. Jag lade till IR-trådar i vindrutan som förhoppningsvis underlättar för mig då rutan ska skrapas ren från is på vintern.

tobbetdi
2016-02-09, 07:17
Var nog bra att du inte tog passaten, med tanke på att du hade lite problem med superben. Misstänker att du skulle få samma problem där


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Peter56
2016-02-09, 08:27
Var nog bra att du inte tog passaten, med tanke på att du hade lite problem med superben. Misstänker att du skulle få samma problem där


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jag tänkte även på detta.