handdator

Visa fullständig version : Problem att uppdatera VCDS



Mulder-_-
2016-02-05, 12:27
Jag har problem att uppdatera mitt VCDS program, kabel & program köpt av Vag-Com. (Anders Eriksson)
Ingen hjälp från nya ägaren Svenska Vag-com / Vagsmart AB, inget svar på varken mail eller telefon.

71087109

Så finns det någon här som kan berätta hur jag går tillväga för att uppdatera från version 12.12.0 till senaste svenska version?

Jag antar att detta är den senaste engelska versionen...?
http://www.ross-tech.com/vcds/download/current.php

Peter-C
2016-02-05, 20:56
Installera 15.7.3 från US i din länk. Det gjorde jag straxt innan julhelgen. Funkar bra.

De gånger jag fått problem så har jag avistallerat tidigare versioner innan jag gjort nyinstallation. Fn har jag SE + US version parallellt. Funkar. FYI- Kör Win 10 på maskinen ifråga.

/Peter

Mulder-_-
2016-02-05, 21:53
Installera 15.7.3 från US i din länk. Det gjorde jag straxt innan julhelgen. Funkar bra.

De gånger jag fått problem så har jag avistallerat tidigare versioner innan jag gjort nyinstallation. Fn har jag SE + US version parallellt. Funkar. FYI- Kör Win 10 på maskinen ifråga.

/Peter

Tack för ditt svar!
Dock hängde jag inte med hur du installerade både SE + EN versionerna?
Är det inte enbart EN i min länk..? Jag kör win7 sp1 så det borde vara lugnt.

Peter-C
2016-02-05, 22:36
Det är enbart EN (eller snarare US) i din länk.

SE ligger under C:\Ross-Tech\VCDS-AER\VCDS.exe jämte övriga filer i min PC. US har lagt sig under C:\Ross-Tech\VCDS\VCDS.exe (man kan ju välja själv). Således går de att köra parallellt.

Går det fel är det bara att avinstallera. Win 7 sp1 borde vara helt ok.

/Peter

Mulder-_-
2016-02-07, 16:17
Det gick fint!
Har installerat 15.7.3 EN version och har även kvar SE, dock version 12.12.0.
Känns som man klarar sig bra på att göra enbart EN. :)
Tack för hjälpen Peter-C!