handdator

Visa fullständig version : Polo TSI 90 Fabriksuppdatering ??



Popeye
2016-01-26, 03:41
Har fått brev från VW att de vill at jag ska komma in med bilen för att få gjort en kostnadsfri uppdatering. Har inte brevet här, men har för mig att det gällde något med kamaxeln.
Är det någon som vet vad detta gäller? Kan det vara något som har med de "justerade" emissionssiffrorna att göra? Kan det vara så att man får mindre effekt efter denna uppdatering? I så fall är jag kanske inte så jätteintresserad av detta.... Bilen är alltså en Polo med 90 hästars bensinmotor av 2015 års modell.

Andersson Racing
2016-01-26, 10:26
Har fått brev från VW att de vill at jag ska komma in med bilen för att få gjort en kostnadsfri uppdatering. Har inte brevet här, men har för mig att det gällde något med kamaxeln.
Är det någon som vet vad detta gäller? Kan det vara något som har med de "justerade" emissionssiffrorna att göra? Kan det vara så att man får mindre effekt efter denna uppdatering? I så fall är jag kanske inte så jätteintresserad av detta.... Bilen är alltså en Polo med 90 hästars bensinmotor av 2015 års modell.

Nja, är tveksam till detta, var väl i stort bara 2.0 tdi tom årsmodell 2014 som berörs. Någon 1.6 tdi också eventuellt.

vfr
2016-01-26, 10:38
Ja, även 1,6 TDI. Men inte TSI vad jag vet.

Nilsson.P
2016-01-26, 12:36
Finns en uppdatering med kontroll / byte av en kamaxelregulator har jag för mig..
Har inget att göra med tidigare skriverier gällande emissioner.

Andersson Racing
2016-01-26, 14:16
Ja, även 1,6 TDI. Men inte TSI vad jag vet.

Läste för fort, trodde det stod tdi istället för tsi.
För tsi är jag ännu mera skeptisk gällande emissionsuppdateringar på ovan nämnda bil och motor :rolleyes:

Popeye
2016-01-26, 21:27
Så här skrev de....

7055

tobbetdi
2016-01-27, 07:25
Boka tid för att få det kontrollerat. Detta har inget med emissioner att göra över huvud taget


Skickas från min iPhone via Tapatalk