handdator

Visa fullständig version : Problem efter byte av bilbatteri, Golf mkv tdi 2007



Nordwall
2016-01-19, 18:02
Hej,

Jag har bytt batteri då det gamla var dåligt, men nu fungerar inte elektroniken i Framdörrarna så som fjärrlåset (låser endast bak), elhissar, knappen för tanklocket, värme i backspeglarna och inte heller blinkers. Kan även tillägga att innerbelysningen fungerar inte när jag öppnar framdörrarna men när jag öppnar bak så tändes innerbelysningen (5d).

Har någon varit ute om detta förut? Något relä som skickar allt till framdörrarna , känns inte som att det kan var flera olika säkringar eller?

Jag har inte provat att låta batteriet vara av, kanske ska börja där?

Med vänlig hälsning
Björn

Olof_VW
2016-01-20, 00:32
Hej,

Jag har bytt batteri då det gamla var dåligt, men nu fungerar inte elektroniken i Framdörrarna så som fjärrlåset (låser endast bak), elhissar, knappen för tanklocket, värme i backspeglarna och inte heller blinkers. Kan även tillägga att innerbelysningen fungerar inte när jag öppnar framdörrarna men när jag öppnar bak så tändes innerbelysningen (5d).

Har någon varit ute om detta förut? Något relä som skickar allt till framdörrarna , känns inte som att det kan var flera olika säkringar eller?

Jag har inte provat att låta batteriet vara av, kanske ska börja där?

Med vänlig hälsning
Björn

Har svårt å tro att det är batteri bytets fel, men du kan ju prova att sätta tillbaka det gamla och se om det fungerar som vanligt.

Ett vanligt fel verkar vara att kablaget mellan bilen och dörren går av, oftast på förardörren eftersom den används mest. Då kan man få problem som du beskriver...

Läsa ut felkoder brukar ju ibland vara en hit också...

Är det inga felkoder och kablaget är helt kan du ju prova med att koda in nya batteriet och se om det hoppar igång

Nordwall
2016-01-20, 18:51
Felet åtgärdat! Hängde av minuskabeln i en dryg timma och när jag anslöt till batteriet så fungerade allt.