handdator

Visa fullständig version : fungerar vcds på windows 10?!



magoo
2015-12-29, 22:57
Jag får inte till installationen av drivrutinen till AI-USB+CAN
detta meddelandet ploppar upp:

http://i79.photobucket.com/albums/j144/hasselhoffer/blandat/vcds%20not%20working_zpsjl3o01ab.jpg (http://s79.photobucket.com/user/hasselhoffer/media/blandat/vcds%20not%20working_zpsjl3o01ab.jpg.html)

jag har testat att installera på två olika datorer med win-10 men får samma resultat.

Jag har en antik dator med win 7 som batteritiden är obefintlig på men där funkar det.

Tacksam för hjälp.
Vill helst inte inte köpa en till bärbar enbart för vcds...

Peter-C
2015-12-29, 23:10
Jag har en win 10 installation där jag kör VCDS.

Har både version 14.10.2 (svensk som installerats innan jag uppgraderade fr win 8.1) och 15.7.3 (Ross Tech:s) installerade på denna maskin. De fungerar. Prova att köra in 15.7.3 från Ross Tech.

http://www.ross-tech.com/vcds/download/current.php

/Peter

magoo
2015-12-30, 19:07
Nu har jag fixat till så att det funkar.

Drivrutinen som följer med 14.10.2 är windows 10 inte nöjd med (inte på mina två win 10 datorer iaf) jag forcerade en installation av den drivrutinen men funkade inte.

Usb sladdarna som säljs av Ross tech är inte lika dana som de som säljs från svenska vcds så de drivrutinerna gjorde ingen nytta.
Den "svenska vcds kabeln" verkar vara tillverkade av en tysk firma. ( om jag inte missförstod sidan rätt så ska hårdvaran i sladden funka till rätt många bilmärken). På den tyska sidan fanns 15.7.. av VCDS och i den installationen följde det med drivrutiner som funkade direkt i windows 10!!

Nu är jag nöjd efter lite fipplande.

Premis
2015-12-31, 12:37
Nu har jag fixat till så att det funkar.

Drivrutinen som följer med 14.10.2 är windows 10 inte nöjd med (inte på mina två win 10 datorer iaf) jag forcerade en installation av den drivrutinen men funkade inte.

Usb sladdarna som säljs av Ross tech är inte lika dana som de som säljs från svenska vcds så de drivrutinerna gjorde ingen nytta.
Den "svenska vcds kabeln" verkar vara tillverkade av en tysk firma. ( om jag inte missförstod sidan rätt så ska hårdvaran i sladden funka till rätt många bilmärken). På den tyska sidan fanns 15.7.. av VCDS och i den installationen följde det med drivrutiner som funkade direkt i windows 10!!

Nu är jag nöjd efter lite fipplande.

Vänta lite nu .. säljer alltså svenska VCDS ett annat interface än orginalet från Ross Tech och kallar det orginal? Eller missuppfattade jag något där?

magoo
2015-12-31, 14:07
Jag har ingen aning om hur det funkar med svenska vcds och ross tech men om man läser på den svenska sidan står det följande om adaptern (som jag beställde):
Adaptern har samma funktioner som Ross-Techs adapter "HEX-USB+CAN", men AI-USB+CAN-adaptern har ett stabilare hölje, ett mer robust metallclip samt en bättre hållbarhet genom stabilare konstruktion.

Premis
2015-12-31, 17:01
Jag har ingen aning om hur det funkar med svenska vcds och ross tech men om man läser på den svenska sidan står det följande om adaptern (som jag beställde):
Adaptern har samma funktioner som Ross-Techs adapter "HEX-USB+CAN", men AI-USB+CAN-adaptern har ett stabilare hölje, ett mer robust metallclip samt en bättre hållbarhet genom stabilare konstruktion.

Aha då har dom börjat med nån annan leverantör då. Aja, mjukvaran är väl det som är det viktigaste.