handdator

Visa fullständig version : Golf GTI edition 35 -12



Loket
2015-12-17, 13:09
Har gått och blivit Golfägare igen, så jag tänkte att jag skulle uppdatera lite här om någon skulle vara intresserad av att se vad som händer! :)

Kommer uppdatera med mer info om bilen, men lite kort om vad som kommer hända
inom den närmsta framtiden:
Ett Milltek cat-back är påväg från england.
Någon typ av sänkning kommer att ske, men inte förrän efter snösäsongen.
Orginalsommarhjulen lär komma att bytas ut.
Funderar på byta ut vissa exteriördetaljer till kolfiber.

Om någon har ett bra förslag på hur man kan hitta på nån lösning för att enkelt montera/demontera regskylten får ni gärna säga till.
Som ni kanske ser så saknar den skylthållare fram.


Mer kommer inom kort!

Särås
2015-12-17, 13:42
Tipsar om OSIR´s kolfiber delar, löjligt fina! :)
Bästa sättet med reg.plåt är JÄTTE starka magneter innanför stötfångaren och sedan klister metal i gummi på baksidan av nummerplåten. Då är det HELT osynligt när man tar bort den och sätter Ditt den och med dom starkaste magneterna som finns blir det till och med jobbigt att rycka loss den så de sitter i 300km/h (jag vet)...

Loket
2015-12-17, 15:05
Jo jag har kikat på dom, riktigt snygga delar! :) Funderar på att köpa läppen och diffusorn därifrån.

Har läst mig till att magneter bakom plasten drar åt sig en massa metallskrot som repar lacken i längden, men jag funderar på om jag ska göra nån liknande lösning fast nedanför där den sitter orginal.. Något ska man nog kunna hitta på!

Loket
2015-12-24, 01:31
Idag landade ett trevligt "litet" paket här hemma så på juldagen blir det lite skruvning! :)

Angående Osir, någon som vet vilken ÅF man ska vända sig till om man vill handla?

Loket
2016-01-11, 23:34
Milltek-systemet monterat, nu är det dags att fundera ut vad nästa steg blir..

Någon som har tips på några schyssta fälgar med lite "race"-stuk?


6905

Ska försöka hålla mig ifrån stancescenen med denna, den är alldeles för rolig för att göra halvt okörbar :p

mitt senaste projekt var inte allt för bekväm att glida runt i..:rolleyes:


6906

GTI G60
2016-01-12, 06:20
Hur stora vill du ha?
Fälgar alltså..
JR-3 9x18" ser lite sportiga ut.

Loket
2016-01-12, 08:15
19" tror jag blir lagom storlek.

Ska ta en titt på JR-3, tack för tipset!

Rickybobby
2018-09-27, 15:45
Milltek-systemet monterat, nu är det dags att fundera ut vad nästa steg blir..

Någon som har tips på några schyssta fälgar med lite "race"-stuk?


6905

Ska försöka hålla mig ifrån stancescenen med denna, den är alldeles för rolig för att göra halvt okörbar :p

mitt senaste projekt var inte allt för bekväm att glida runt i..:rolleyes:


6906


Några år senare, men jag provar ändå, är Milltek prisvärt? blir det så pass mycket bättre och högre ljud så det är värt 11 000:- ? :)