handdator

Visa fullständig version : Volkswagen passat tdi 2.0 diesel 140hk köpråd?



Zenon
2015-11-29, 13:27
Tjooo!
Letar efter en fyrhjulsdriven diesel kombi för runt 100 000kr, årsmodell 08-11
Har lite beslutsångest vad jag ska köpa för bil. Det står mellan Subaru legacy / outback, v70 awd / xc70, audi a4 quattro, vv passat samma motor som audin.
Har provkört passat 1 gång tidigare, men var ett par år sedan nu, så minns inte så mycket.
Ända sättet att slå av anti sladd är väl att rycka en säkring, men går den säkringen till något annat viktigt som man också stänger av? Läste någonstans om bromsljus?
Man bör ju kunna koppla ur abs enheten, men sitter dom lätt åtkomligt på dessa? någon som har någon bild?
Annars bör det ju finnas kontakter på givarna vid broms oken som man bör kunna lossa?
Visst funkar fyrhjulsdriften på dessa så att om bilen står på underredet på en sten lr något, och två hjul är i marken o 2 i luften, så spinner dom i luften?.
Fördelar / nackdelar med passat? Varför välja passat?

lundqvistarn
2015-11-29, 20:43
Tjooo!
Letar efter en fyrhjulsdriven diesel kombi för runt 100 000kr, årsmodell 08-11
Har lite beslutsångest vad jag ska köpa för bil. Det står mellan Subaru legacy / outback, v70 awd / xc70, audi a4 quattro, vv passat samma motor som audin.
Har provkört passat 1 gång tidigare, men var ett par år sedan nu, så minns inte så mycket.
Ända sättet att slå av anti sladd är väl att rycka en säkring, men går den säkringen till något annat viktigt som man också stänger av? Läste någonstans om bromsljus?
Man bör ju kunna koppla ur abs enheten, men sitter dom lätt åtkomligt på dessa? någon som har någon bild?
Annars bör det ju finnas kontakter på givarna vid broms oken som man bör kunna lossa?
Visst funkar fyrhjulsdriften på dessa så att om bilen står på underredet på en sten lr något, och två hjul är i marken o 2 i luften, så spinner dom i luften?.
Fördelar / nackdelar med passat? Varför välja passat?


Nackdelen med passaten är väl dålig lack på de årsmodellerna som du skrivit.

Mange.k
2015-11-29, 20:59
Rostbubblor,rostbubblor,rostbubblor,avgaskylare å rostbubblor är vär de som stökar på dessa

I övrigt driftsäkra bilar, körde min -08 i 5år/7k mil utan ett enda bekymmer förutom den jävla rosten å en punktering


Edit: kom på att min värmare stökade,men det gick på garantin som tur va

Lasse62
2015-11-29, 21:53
Jag skulle nog titta på en Skoda istället.

Marcus
2015-11-29, 22:32
Skoda: Varför?

Lasse62
2015-11-29, 22:49
Därför att småfelen och kvalitén på lack o plåt har varit betydligt färre/bättre på de Octavia/Superb jag haft/har jmf med Passaterna.

Zenon
2015-12-02, 18:29
Okey, men hur funkar det om man vill sladda med 4 motion på passaten :)? Går det bra? för man verkar ju inte kunna stänga av antisladd?

Foppson
2015-12-02, 23:59
På vår 2009 så kan man delvis stänga av esp på en knapp, verkar bli helt utan antispin och degraderad antisladd. Går att leka lite i alla fall. Är det nog mycket snö som skrapar i under så kör man nästan fast med esp aktiverat, driver lite bättre om alla fyra hjulen får krafsa lite extra.

Pelk
2015-12-03, 00:16
Det var i den vevan 2009/2010 som man ytterligare begränsade möjligheterna att stänga av anti-sladdsystemet.

Premis
2015-12-03, 09:12
Okey, men hur funkar det om man vill sladda med 4 motion på passaten :)? Går det bra? för man verkar ju inte kunna stänga av antisladd?

Det är ingen rallybil, ska du köra rally så finns det garanterat mer lämpliga bilar till det.