handdator

Visa fullständig version : Förbrukningsfunderare



Anevelina
2015-11-05, 21:33
Finns det något sätt att se på golf IV TDI 1.6 från -98 hur mycket den dricker ? :D Eller är den som de flesta säger en "budget"-bil .. Har funderat länge hur mycket den faktist dricker med tanke på jag kör ca 160 km vardagar + en par kilometrar till beroende på vad man hittar på till kvällssidan :)

vfr
2015-11-05, 21:47
Kan du inte kolla tankningarna? Då får du ju en väldigt bra uppfattning om vad just din typ av körning drar och kostar. Uslaget på ett medelvärde såklart, men det är väl det som är viktigast.

Edit: Var ligger Närpes? Hitta.se kan inte hitta det så jag blir lite konfunderad... :confused:

pudas
2015-11-05, 22:37
Edit: Var ligger Närpes? Hitta.se kan inte hitta det så jag blir lite konfunderad... :confused:
Finland

https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4rpes

vfr
2015-11-05, 23:01
Aha. Sista enspråkigt svenska finska kommun utanför Åland, enligt Wikipedia. Min frus mamma är född och uppväxt i Tammerfors och det är ju inte så jättelångt därifrån. Ursäkta off-topic.

pudas
2015-11-05, 23:09
Ursäkta off-topic.

Ja du behöver inte be mig om ursäkt i alla fall! Bara skönt med trådsvar där inte orden "kollat felkoderna?" finns! :)

Anevelina
2015-11-06, 06:09
Jo, brukar absolut försöka göra det :D tänkte bara ja skulle också velat ha nån häftig mätare som visar hu mycket den dricker :P Aha Tammerfors, faktist bara ca 3-4 biltimmarsfärd från Närpes :)