handdator

Visa fullständig version : Vw golf IV låsproblem



Anevelina
2015-11-02, 17:10
Tjena !
Registrerade nig på denna sida bara för att få hjälp med x-antal grejer.
Jag har som sagt en golf mk 4 från -98 1.9 Tdi.
En fundering jag har haft länge är, det är som sagt låsfunktion att man måste trycka ner "plupparna" i dörrarna och detta fungerar i varje dörr då den är öppen förutom förardörren.. Den måste jag ha stängd annars går det inte att trycka ner, så antingen måste jag kila mig från baksätet (den är 4-dörrars) eller be kamraten på passagerarsidan trycka ner den. Det går inte heller att låsa med nyckeln.
Vad kan felet bero på? Hade som sagt bort insidan av dörren skruvad då jag målade om den.0, men där såg jag inga fel..

vfr
2015-11-02, 23:48
Att det inte går att trycka ner den i förväg är mycket enkelt. Då hade ännu fler människor låst in sina bilnycklar i bilen av misstag... ;)

Anevelina
2015-11-03, 23:49
Känns som världens dummaste fråga men ja, jag har tänkt det sj oxå :D tycker bara det är så konstigt då det inte heller går att låsa bilen med nyckeln , vilket det skule borde gå att göra ?

vfr
2015-11-04, 10:29
Absolut skulle det gå att använda nyckel. Dom två sakerna är nog inte relaterade till varandra.

Vad händer när du försöker använda nycken? Får du inte in nyckeln? Eller går den in, men går inte att vrida runt?

Utan att veta mera så kan det vara vad som helst... :)

Anevelina
2015-11-04, 22:07
Den går in, man kan vrida åt både vänster och höger men inget händer med låset :)

vfr
2015-11-05, 10:07
Det låter nästan som att någon manöverarm till låset hoppat av inne i dörren. Jag vet inte alls hur låset ser ut inuti en Golf 4, men något sånt ligger nära till hands.

Anevelina
2015-11-05, 13:35
Aah okej :D jag antar det är nån del bakom metalldelen som syns i bildörren då man tagit bort plastdelen/interiörsdelen , jag ska ta upp och kolla detta :) , provat nångång lägga fjärrlås i en bil som inte har det från början ? :)