handdator

Visa fullständig version : Knäpp



Peter56
2015-10-15, 09:06
Jag vet att jag är lite knäpp. I maj gjorde jag en fabriksbeställning av en ny Skoda Octavia RS, bilen levererades för drygt en månad sen. Jag trivs med bilen. MEN igår lyckades jag genom lyckliga omständigheter genomföra en lyckad försäljning av min bostadsrätt och får loss en rejäl slant. Givetvis börjar det direkt att klia i bilbytartermen. Jag är nu sugen på Golf R Kombi. Kombi måste jag ha då jag har två hundar.

Jag har inte bestämt mig ännu, måste fundera lite. Men jag är förbaskat sugen. Jag har gillat Golf R ända sedan den senaste versionen kom men har tidigare inte haft råd med den.

Marcus
2015-10-15, 09:35
Unna dig :cool:

oskee
2015-10-15, 10:28
Om du inte "behöver" lägga in de i en ny bostad, då alla bostadsprser säkert ökat likvärdigt med den du sålde, så håller jag med unna dig :D

Peter56
2015-10-15, 12:00
Jag har haft turen att få en hyresrätt och får loss en sån summa pengar att jag är alldeles chockad. Jag kan även lägga till att jag inte har någon familj att ta hänsyn till.

Amazonas
2015-10-15, 15:00
Golf R alla dagar i veckan :)

Petta77
2015-10-15, 17:20
Skulle väl isåfal vara en av de få som faktiskt äger sin nya Volkswagen :) Banken måste ju äga tusentals i sverige :p

pudas
2015-10-15, 18:07
Ja det är ju klart att du ska slå till när möjligheten finns att göra en ur ekonomisk synvinkel vettig bilaffär!
Där emot kan jag inte förstå att någon ens funderar på en Golf i kombiutförande. Golf som kombi har alltid, och kommer nog för all framtid att vara en katastrof ur design-synpunkt! Tycker jag !
Har du flis så är det ballaste att frakta dina ludna vänner i en för endamålet byggd släpkärra!
6556

Amazonas
2015-10-15, 19:05
Ja det är ju klart att du ska slå till när möjligheten finns att göra en ur ekonomisk synvinkel vettig bilaffär!
Där emot kan jag inte förstå att någon ens funderar på en Golf i kombiutförande. Golf som kombi har alltid, och kommer nog för all framtid att vara en katastrof ur design-synpunkt! Tycker jag !
Har du flis så är det ballaste att frakta dina ludna vänner i en för endamålet byggd släpkärra!
6556
Sånt där släp har min kusin, bra skit :)

6557

Peter56
2015-10-15, 20:02
Jag tycker också att Golf är snyggare som halvkombi men jag vill ändå ha en kombi med tanke på mina hundar där de lugnt och tryggt kan sitta i en hundbur. Hade jag inte haft dom skulle det absolut bli en halvkombi.

Peter-C
2015-10-15, 20:53
Jag tycker också att Golf är snyggare som halvkombi men jag vill ändå ha en kombi med tanke på mina hundar där de lugnt och tryggt kan sitta i en hundbur. Hade jag inte haft dom skulle det absolut bli en halvkombi.

Din RS 220 är en kanonvagn men R:en är om möjligt ännu bättre skulle jag vilja påstå. Tycker att Golf 7 "Sportscombi" är riktigt lyckad avseende designen, därför köpte vi en för 2 år sedan. Föregångaren var inte så vacker..... Det är naturligtvis subjektiva utlåtanden :).

Det brukar ju inte bli så bra affär att byta in en nästan ny bil, men allt har sitt pris. Lycka till!

/Peter

Peter56
2015-10-15, 21:21
Självklart vet jag att det är en usel affär att byta in en nästan ny bil. Jag väntar nog till våren och ser hur jag gör. Jag var inne på VW:s sida "Bygg din bil" och det rusar iväg till ansenliga summor om jag ska ha bilen som jag vill.

Raven
2015-10-15, 22:23
Realistiskt, vad lockar med R.
Är det:
prestanda
Design
4hjulsdrift

Skodan du idag har kan enkelt justeras för att köra ifrån vilken standard Golf R som helst. Tyvärr kan inte designen förändras, men Octavia I Rs utförande är snygg!
4 hjulsdriften, det jag så här års saknar mest på min bil.

Tycker du tar en funderare, på vad som lockar med en R, även om du fick loss bra med pengar. ;) inte sådana extrema skillnader mellan de två.


Sent using my fingers

Peter56
2015-10-16, 08:29
Det som lockar mig med Golf R är just de faktorer som Raven nämner. Jag vet att motoreffekten i min Skoda kan ökas ganska enkelt. Men det går att öka även effekten på en Golf R om man vill det. Men jag är lite tveksam till att trimma en så ny och dyr bil p.g.a. förlusten av fabriksgarantin om något händer.

Peter56
2015-10-25, 18:13
Det blir ingen Golf R för mig. Jag snackade med en säljare hos VW idag och fick då reda på att det inte går att få R-modellen utrustad med Webastovärmare vilket är ett krav för mig. Så jag får leta efter någon annan trevlig kärra.

Marcus
2015-10-26, 09:48
VW Passat Sportscombi GTR 280 eller nya Audi A4 Avant 2.0 TFSI 252 quattro Sport S tronic? :confused:

Peter56
2015-10-30, 20:46
Jag kollade både på Passat Sportcombi GTR 280 och nya Audi Avant 2.0 TFSI 252 Quattro Sport S tronic. Jag var inne på respektive modells funktion "Bygg din bil" och jag kunde inte hitta att Audin går att få med bensinvärmare vilket är ett absolut krav från min sida. Däremot går det att få till Passaten. Men den modellen rusar iväg till ett sånt pris så jag vet inte om jag vill betala så mycket för en VW.