handdator

Visa fullständig version : Service 6000 mil = 10.000kr ?!



Micke_t
2015-10-13, 14:05
Fick en offert för service på ca. 10.000 kr av Olofsson bil i Handen.

Någon som gjort denna service i eller runt Stockholm för en lite billigare peng?

/micke

jimZon
2015-10-13, 14:40
Jag gjorde min hos Möller bil i Eskilstuna. 6,900kr på en MK6. Inklusive byte av olja i DSG-lådan.

Micke_t
2015-10-13, 14:53
Tack, ska fixa en offert därifrån!

Amazonas
2015-10-13, 19:50
Swärds i Järna samt KW i Kungens kurva. Sen har du även nya firman PrimeCar i Sätra. De har lyckats få till sig ett gäng kompetent folk sedan de auktoriserade sig.

Andra är även nöjda med Möller i Enköping.

Premis
2015-10-13, 20:01
Det köstar att ligga på topp. Fick du inte det nedspecat vad som kostade?

Micke_t
2015-10-14, 09:24
Det köstar att ligga på topp. Fick du inte det nedspecat vad som kostade?

Ja, det verkar onekligen så. Och det hade så klart varit helt okej om man visste att bilen fick en riktigt bra och seriös behandling.
Men nu handlar det om att lämna bort bilen till folk där man är glad om den kommer ut i samma skick som den åkte in i. Och att då dessutom betala överpris känns inte aktuellt. ;)

Premis
2015-10-14, 16:27
Ja, det verkar onekligen så. Och det hade så klart varit helt okej om man visste att bilen fick en riktigt bra och seriös behandling.
Men nu handlar det om att lämna bort bilen till folk där man är glad om den kommer ut i samma skick som den åkte in i. Och att då dessutom betala överpris känns inte aktuellt. ;)

Marknaden är fri :) .. Du kan alltid begära en mer detaljerad offert samt kolla med andra verkstäder.

Crille82
2015-10-14, 17:30
Men nu handlar det om att lämna bort bilen till folk där man är glad om den kommer ut i samma skick som den åkte in i.

Märkligt beteende att överväga att lämna in bilen på en verkstad som du inte alls verkar lita på..? Varför inte börja med att begära in offert från några verkstäder du litar på?

Vilka tilläggsarbeten som skall göras är både mil och/eller tidsberoende, så man kan med andra ord inte lämna ett pris om man inte vet vad som gjorts tidigare. Lägst pris brukar i allmänhet någon allverkstad lämna, men då är i regel inte rekommenderade tilläggsarbeten medräknade. Det flesta bilägare brukar i allmänhet inte fråga mer än efter ett lågt pris...

10000:- låter i överkant med alla tänkbara tillägg. Inspektionsservice, olja, filter, friskluftsfilter, DSG-olja och filter, bromsvätskebyte?

Micke_t
2015-10-16, 11:43
[QUOTE=Crille82;222117]Märkligt beteende att överväga att lämna in bilen på en verkstad som du inte alls verkar lita på..? Varför inte börja med att begära in offert från några verkstäder du litar på?

Håller helt med. Hade det funnits en sådan verkstad hade beslutet varit enkelt. Men nu finns det inte någon verkstad jag litar på och då kan jag lika gärna gå efter pris - så länge de är auktoriserade så klart.

De specade offerter jag fått varierar mellan ca 7600–10500kr.

Trevlig helg!

pudas
2015-10-16, 12:31
Innebär inte "auktoriserad" att verkstaden är knuten till VAG och har förbundit sig att arbeta efter VAGs riktlinjer vad gäller kvallitet på arbetet? Att göra service på en bil är ju inte precis "rocket science"! :)