handdator

Visa fullständig version : Få bort dålig lukt.



kaptengolf
2015-10-12, 17:34
För ungefär 6 veckor sedan lyckades jag spilla ut en halv burk med kebabsås i min ganska nya golf. Såsen rann ner mellan passagerarsätet och framdörren. (alltså inget på sätet) Jag rengjorde som möjligt utan att ta bort hela stolen då såsen rann under regeln som stolen sitter i. Hade väntat mig en fruktansvärd lukt men den uteblev mer eller mindre, fram till nu på slutet. Jag känner en unken lukt av kebabsås i bilen som jag tycker bli värre och värre. Har ni några ideer på vad jag kan göra. Är det möjligt att på ett enkelt vis skruva löss regeln och rengöra nogrannare? Skulle annars en rekond av bilen göra jobbet?

// Petter

Mex165
2015-10-12, 17:49
Vet inte vilken regel du menar men börja med att plocka bort stolen.
Se till att tändningen är av och att du jordat dig i chassiet (tex den som dörrklykan låser fast i) innan du kopplar bort airbag-kontakten.

Orkar tyvärrintskriva mrdå detaforumet är SKITJOBBIGT ATTSKRIVA I/PÅ...

Peter-C
2015-10-12, 20:37
.........Orkar tyvärrintskriva mrdå detaforumet är SKITJOBBIGT ATTSKRIVA I/PÅ...

Jobbigt???? Det är ju precis som att skriva i ett Word dokument eller annan textruta i ett random forum?

Ursäkta OT.

/Peter

Blåbäret
2015-10-12, 20:57
Ett husmorsknep som man har hört talas om ibland är att ställa ett litet fat med ättika i bilen över natten, för tydligen så är ättika bra på att ta bort dofter.

Men det tycker jag är fel väg att gå, för då åtgärdar du bara lukten och inte grundproblemet som är att du har en massa äckliga matrester i inredningen. Men att ta bort stolen, torka rent och skruva tillbaka stolen borde vilken bilmekaniker som helst kunna göra.

Jag tror inte att en rekondfirma är så förtjust i tanken att skruva isär inredningen i din bil, så jag skulle fråga hos bilverkstäder i första hand.

Premis
2015-10-12, 21:43
Du får se till att ta bort kebabsåsen helt enkelt. Lite svårt att önska bort flera deciliter mög.

Mex165
2015-10-13, 07:58
Jobbigt???? Det är ju precis som att skriva i ett Word dokument eller annan textruta i ett random forum?

Ursäkta OT.

/Peter

Nj, de är det absolut inte...

jimZon
2015-10-13, 12:08
Nj, de är det absolut inte...

(Varning: Offtopic) Ursäkta men, enligt mitt tycke är detta ett av de modernaste forum som finns bland svenska bilforum.

Foppson
2015-10-13, 13:22
Tapatalk på mobilen funkar bra för detta forum.

ZFredde
2015-10-14, 01:11
Lyft bort å kör en ångtvätt så är de löst sen

Saneringa
2015-10-19, 21:30
Hyr ett ozonaggregat och ställ in i bilen över natten så är lukten borta!