handdator

Visa fullständig version : Kommande kampanjer på vw bilar



Mikegti
2015-10-11, 15:08
Ska bli spännande och se vad som händer efter allt rabalder i vw koncernen.
Golf Alltrack rabbateras bra nu efter bara 3 månaders försäljning.
Man sänker tsi 180hk från 269900 till 249900 samt bjuder på plus paketet som kostar 15100
35000kr bara på ett bräde.
Jag tog in lite offerter från olika vw handlare och det sluta med att jag fick ytterligare 10% på extra utrusningen jag hade specat i förfråga. Så det blev en ny kärra tyvärr ingen R men fullt duglig 4wd familje bil.
Är det någon som kört den nya 180hk motorn för hemma i västerås har dom ingen demo?
Med det lilla extra
Keyless
Panorama
Dynaudio
Dragpkt
Pluspkt
Wabasto
Tonade rutor
Förlängd garanti 1år
Fri service upp till 4500 mil
Med vänlig hälsning, Mike

oskee
2015-10-11, 22:34
Hoppas på fler liknande kanpanjer. Grattis till din kommande bil. Är också sugen på en Alltrack men kanske bil en passat alltrack. Vart beställde du din bil ifrån?

2stroke
2015-10-12, 15:19
Ska bli spännande och se vad som händer efter allt rabalder i VW koncernen.
Golf Alltrack rabatteras bra nu efter bara 3 månaders försäljning.
VW sänker Golf ALLTRACK 1.8 TSI 180hk från 269900 till 249900
samt bjuder på plus paketet som kostar 15100
35000 kr bara på ett bräde.

Är det någon som kört den nya 1.8 TSI 180hk motorn för hemma i Västerås har dom ingen demo ?
Var har du sett det här med att VW sänker priserna på detta sätt som du beskriver ?

Har en Golf ALLTRACK 1.8 TSI ( 180 Hk ) sedan i början på Juli.
Är jätte nöjd med motorn.

Mikegti
2015-10-12, 19:45
Sök bara på blocket göteborg verkar fått största tilldelningen malmö har oxå lägasta pris 249900 inkl pluspaket.
Jag fick bäst pris i Jönköping på Atteviks dom hade inte fått kampanj priserna klara än men gjorde en kanon offert ändå som vann pris fajten.
Kul att du är nöjd med 180tsi jag har aldrig kört den men den borde gå fint jag hoppas den upplevs som pigg. Hur upplever du vägljudet den har ju fått lite kretik för ljudnivån vid landsvägs körning. Jag valde bara original 17" bara för att inte göa det värre sen blir det hakka r2 till vintern.
Hur har du utrustat din
Med vänlig hälsning, Mike

Crille82
2015-10-12, 22:30
Man kan normalt pruta ned en bil från 269900:- till 249900:- utan att bli överdrivet svettig. Det är inga överdrivet stora marginaler på nya bilar, men i alla fall ca. 10% på bruttopris, plus ev. subventioner från märket...

mangewide
2015-10-13, 08:21
Man kan normalt pruta ned en bil från 269900:- till 249900:- utan att bli överdrivet svettig. Det är inga överdrivet stora marginaler på nya bilar, men i alla fall ca. 10% på bruttopris, plus ev. subventioner från märket...

Men hur funkar rabatt med "personalbil"??. Fick nästan 17% på Golf Altracken!!, alltså drygt 220 för en 269 pris... Det verkar ju jäkligt svårt att få när man ska köpa privat...

Blåbäret
2015-10-13, 10:48
Men hur funkar rabatt med "personalbil"??. Fick nästan 17% på Golf Altracken!!, alltså drygt 220 för en 269 pris... Det verkar ju jäkligt svårt att få när man ska köpa privat...

Det är inget nytt fenomen med "hemliga prislistor". Teknikens Värld har till exempel skrivit om det.
http://teknikensvarld.se/olika-kunder-olika-pris-pa-bil-165626/

Mikegti
2015-10-13, 14:02
Var har du sett det här med att VW sänker priserna på detta sätt som du beskriver ?

Har en Golf ALLTRACK 1.8 TSI ( 180 Hk ) sedan i början på Juli.
Är jätte nöjd med motorn.

Kul att du är nöjd med 180tsi jag har aldrig kört den men den borde gå fint jag hoppas den upplevs som pigg. Hur upplever du vägljudet den har ju fått lite kritik för ljudnivån vid landsvägs körning. Jag valde bara original 17" bara för att inte göa det värre sen blir det hakka r2 till vintern.
Hur har du utrustat din

Crille82
2015-10-13, 22:54
Men hur funkar rabatt med "personalbil"??. Fick nästan 17% på Golf Altracken!!, alltså drygt 220 för en 269 pris... Det verkar ju jäkligt svårt att få när man ska köpa privat...

Vet inte, men då borde det vara någon form av ramavtal inblandat, något som många stora företag och organisationer har. Inget man som privatperson normalt kan få...

mangewide
2015-10-14, 08:24
Vet inte, men då borde det vara någon form av ramavtal inblandat, något som många stora företag och organisationer har. Inget man som privatperson normalt kan få...

Absolut det är med ramavtal, men jäkligt bra :)

Men som det verkar nu, hur svajigt det är med VW. Så lär de gå att pruta extra mkt nu, för att bara få ut bilar...

249 000:- med 3 års garanti, service, är ju rätt bra rabatt från början. Sen vill man väll ha minst 10% på tillbehören.... :)

2stroke
2015-10-14, 12:52
Kul att du är nöjd med 180 TSI
Jag har aldrig kört den men den borde gå fint jag hoppas den upplevs som pigg.
Hur upplever du vägljudet den har ju fått lite kritik för ljudnivån vid landsvägs körning ?
Jag valde bara original 17" bara för att inte göa det värre sen blir det Nokian Hakka R2 till vintern.
Hur har du utrustat din ? Då samma motor ( 1.8 TSI ) finns i "samma" bil ( Skoda Octavia / Seat Leon )
så kanske handlarna på din ort har hemma någon sån med 1.8 TSI motor som Demo bil.
Joo, den är pigg och stark.
Jag har då hittills inte stört mig på något onormalt högt/irriterande vägljud.
( ....däremot finns det andra detaljer/saker som jag stör mig på med den nya bilen :mad: )
För mig blir det Fulldubbade Nokian Hakka däck som Vintersulor.
Min bil har följande extra utrustning utöver Golf ALLTRACK standard utrustning:
6555

Mikegti
2015-10-14, 13:22
[QUOTE=2stroke;222110]Då samma motor ( 1.8 TSI ) finns i "samma" bil ( Skoda Octavia / Seat Leon )
så kanske handlarna på din ort har hemma någon sån med 1.8 TSI motor som Demo bil.
Joo, den är pigg och stark.
Jag har då hittills inte stört mig på något onormalt högt/irriterande vägljud.
( ....däremot finns det andra detaljer/saker som jag stör mig på med den nya bilen :mad: )
För mig blir det Fulldubbade Nokian Hakka däck som Vintersulor.


Och vad stör du dig på då??? Fin spec förövrigt!:)
Mike

Rickard.v
2015-10-15, 23:33
Mikegti köpte inte du en nästan ny R alldeles nyligen??

Mikegti
2015-10-16, 20:44
Mikegti köpte inte du en nästan ny R alldeles nyligen??d

Den hämtade jag åt en kompis han är super nöjd bästa bil han haft
Mike

Tobben666
2015-10-18, 15:16
Ny gammal här efter min förra "riktiga" bil r32 2007. Kört med en vanlig transport bil (blivande vimter bil kanske) i ett par år nu.
Nu kom det lite kampanjer som sagt. Jag har varit sugen på en Scirocco ganska länge och tänkte att nu i veckan blir det dags att gå till handlaren:).

Blir ju då en Scirocco R 2016.
Vad tror ni jag förhandla om rent prismässigt?
Vill ha en blå manuell låda. Skinn, dunaudio, backkamera, mörkarutor, larm (verkar prisvärt). Vill även få med vinterdäck och motorvärmare.
Vad kan jag tänka mig utan att bli överkörd för pris dem släpper den för i dessa tider. Tänkte kolla med er som har lite mer koll än jag, innan jag åker till handlaren.