handdator

Visa fullständig version : Volkswagen Passat Alltrack 2013, dra kabel genom torpedvägg



poker70
2015-10-01, 15:36
Jag ska dra en kabel till extraljuset men jag hittar absolut inget bra ställe att göra det på.
Ni har säkert gjort det och min tanke är att ha knappen på förarsidan till vänster om luckan som finns under strömställaren.
Hur ska jag dra en matningen till styrningen på extraljus-reläet?

Danne_
2015-10-03, 15:00
Bakom batteriet finns en bra genomföring. Bara att ta ut batteriet så ser du. iinga konstigheter.

Styrspänningen kan du ta inifrån från central styrdonet. ta ner plasten vid pedalerna och titta upp. då ser du
3st stora kontakter. Den ljusbruna kontakten och stift 48, Lila/Grön kabel tror jag det var.

poker70
2015-10-06, 15:12
Bakom batteriet finns en bra genomföring. Bara att ta ut batteriet så ser du. iinga konstigheter.

Styrspänningen kan du ta inifrån från central styrdonet. ta ner plasten vid pedalerna och titta upp. då ser du
3st stora kontakter. Den ljusbruna kontakten och stift 48, Lila/Grön kabel tror jag det var.


Hej

Jag ska ju alltså dra matningen till Knappen för att slå av och på extraljusen.
Det är alltså en st 1,5 kvadrat kabel till knappen, men du menar alltså att man kan dra den bakom batteriet ?
Kommer jag att se kabeln när jag tittar under ratten vid pedalerna så att säga?
Det är ju inte direkt bra med plats utan väldigt trångt.

Danne_
2015-10-07, 23:57
ja,Det sitter en stor genomföring bakom batteriet det är lite trångt även fast batteriet är borta.
Men inga större svårigheter att ta sig fram.

Och ja på den frågan. Den mynnar in just i höjd med mattkanten och just till höger om fotstödet. går inte att missa.

poker70
2015-10-11, 22:44
ja,Det sitter en stor genomföring bakom batteriet det är lite trångt även fast batteriet är borta.
Men inga större svårigheter att ta sig fram.

Och ja på den frågan. Den mynnar in just i höjd med mattkanten och just till höger om fotstödet. går inte att missa.

Tack. Ska kolla upp detta vid tillfälle.
Tappade lite sugen sist när jag i timmar försökte mig på att leta upp en lämplig plats.