handdator

Visa fullständig version : Golf 2 GTI k-jet startar inte



Rom3gard
2015-09-20, 01:54
Hej, jag har en 8 ventils GTI som inte vill starta på bensin längre, har däremot testat med startgas. Den startar du och går om man fortsätter att spruta gas i luftburken. Funkade innan den blev undanställd för vintern men var död nu till våren, har testat med flera olika batterier och ingen skillnad där inte. Nån som har en aning vad som kan vara fel?

berlands
2015-09-20, 11:20
Hej, jag har en 8 ventils GTI som inte vill starta på bensin längre, har däremot testat med startgas. Den startar du och går om man fortsätter att spruta gas i luftburken. Funkade innan den blev undanställd för vintern men var död nu till våren, har testat med flera olika batterier och ingen skillnad där inte. Nån som har en aning vad som kan vara fel?

Kanske bränslepumpen eller reläet som styr bränslepumpen?
Hade problem med glappkontakt i reläet på min och då kunde den tvärstanna lite då och då.
Lödde om allting inne i reläet och sen funkade det bra.

/Berlands

Lillen
2015-09-20, 21:39
SÖK först.
K-jet har väl avhandlats 100-tals gånger.
Börjar vara urtidsminnen och föråldrade.
Men iaf.

Börja med att motionera upp bränslehuvudet!

GTI-nissen
2015-09-22, 09:56
Börja med att motionera upp bränslehuvudet!

Instämmer! Kolven i bränslehuvudet, som är kopplad till luftvågen, hade hängt sig i stängt läge på min.

Lillen
2015-09-22, 23:36
Börja med att motionera upp bränslehuvudet!


Instämmer! Kolven i bränslehuvudet, som är kopplad till luftvågen, hade hängt sig i stängt läge på min.

Spraya med något spray när du gör det , gärna ikke oxiderande.
Lite fet så det ligger lite smörj kvar tills man får det att fungera.
Dvs oljebaserat.

Rom3gard
2015-09-25, 15:06
Hej, Kollade in lite mer i det med pump och relä. Förpumpen i tanken verkar funka med den under golvet på bilen är för stunden död. Ska se om jag kan få den att funka eller hitta en utbytes pump så den kan gå

Lillen
2015-09-25, 20:46
Testa att få igång den med tvång , dvs koppla ström direkt och se så den verkligen går.
Testa att knacka lätt på den samtidigt å se om den hoppar igång.
Om det är dött eller om den hoppar igång så vet man ju det iaf.

Antar att du inte kollat vad den kostar :rolleyes:
Gör det FÖRST så du inte trillar av pinn när du ser :p

holyhatten
2015-09-27, 10:39
6536

Köpte en gammal teknikens värld, golfspecial :) Kollade upp regnummret. Är detta din bil rom3gard? :) Säg till om jag ska lägga upp resten av artikeln.