handdator

Visa fullständig version : komponentkontroll innan regbes??



Jugo
2007-09-08, 19:00
tjena!!

har bytt motor på min mk2 16v pl å satt dit en pg g60. sen har jag följt intyget från Vag. Nu står bilen färdig men hur ska jag göra? räcker det att boka tid för regbesiktning å ta me sig intyget eller ska en komponentkontroll göras innan??

tacksam för svar

Mvh
Jugo

Modig
2007-09-08, 19:13
Komponent kontroll skall göras hos volkswagen verkstad sedan när du fått ok från dem är det dags för regbesiktning och kontrollbesiktning!

Jugo
2007-09-08, 19:14
Komponent kontroll skall göras hos volkswagen verkstad sedan när du fått ok från dem är det dags för regbesiktning och kontrollbesiktning!

tack för svaret!!!:)

pekka kiiskilä
2007-09-08, 22:16
Jugo du fick väl samma svar av Manny för det var säkert din bil vi pratade om och det var ju reggning med G60 rakt igenom och svaret var samma som Modig gav nu.

Jag hoppas att du får bilen reggad före kullen.

Jugo
2007-09-09, 14:21
Jugo du fick väl samma svar av Manny för det var säkert din bil vi pratade om och det var ju reggning med G60 rakt igenom och svaret var samma som Modig gav nu.

Jag hoppas att du får bilen reggad före kullen.

ja det fick jag men han verkade lite osäker så jag ställde en fråga här istället :)
får åka in å tjata lite på VAG här så man får en tid :) hoppas hinna färdigt så man kan hänga på till kullen.

Manny
2007-09-09, 14:31
blev lite rörigt med vilket papper man skulle ha :D, fanns ju ett "intyg" men det var ju inte det rätta...

pekka kiiskilä
2007-09-10, 22:28
Jag kan tänka mig att det är intyget pappret som vag utfärdat som underlag för en auktoriserad verkstad så dom kan göra en komponent kontroll som verkstaden skickar till Södertälje och efter det så får du hämta ut det riktiga pappret på posten som kostar en tusenlapp sedan kan du regga bilen= Jag har gjort det på min CL med 16v kr motor så jag hoppas att du får din bil klar till kullen.

SundH
2008-04-14, 17:46
Vad ska man byta om man ska regga om en mk2 cl85 med 16v motor?

Manny
2008-04-14, 19:18
Ring till VAG i södertälje så får du en lista på allt som behövs.

Lillen
2008-04-15, 00:24
Vad ska man byta om man ska regga om en mk2 cl85 med 16v motor?

SÖK SÖK SÖK!!
Finns en utförlig tråd i ämnet.
Både i nya och gamla forumet!

jooeell
2008-04-15, 01:17
fråga jag har ju fått åläggande om regbesiktning från förra besiktningen... måste jag också då åka till vag o göra en komponent kontroll? jag ska också få med i regbeviset att det ä bur o att bakbromsarna är bytta och att det inte är något baksäte!?