handdator

Visa fullständig version : Var ta ut + när tändningen är på Passat B7?



DTM
2015-08-18, 19:44
Ska ha en sak som behöver lite 12v spänning när bilen är igång. Ska sitta nära ljusknappen till vänster om ratten.

Några tips var jag kan tjuva lite?

Mex165
2015-08-18, 21:23
Jag plockar alltid från säkring hållaren.
Bara plugga in kontakten och i med en säkring...

DTM
2015-08-19, 08:40
Jag plockar alltid från säkring hållaren.
Bara plugga in kontakten och i med en säkring...

Du använder befintliga säkringshållaren men var tar du strömmen lämpligast? Inte riktigt med på vad du menade. Tjuvar du ström från någon kabel till något annat som är avsäkrat?

Liverpoolarn
2015-08-19, 11:54
Öppna locket till säkringshållaren och kolla om det är några platser där det inte sitter några säkringar men som har ett stift in. Hittar du det så kan du köpa ett stift på VW och koppla på dig är och sätta en säkring så blir det ganska OEM. :)
EDIT: Givetvis måste du mäta så att denna plats bara ström när bilen är igång först.

Om du inte hittar någon sådan så kan du försöka hitta någon plats med säkring som bara är aktiv med bilen igång och sedan tjyva ström från kabeln som kommer in till säkringen på lämpligt ställe och sen dra en kabel till din mojäng via en hängsäkring.

DTM
2015-08-28, 14:21
Öppna locket till säkringshållaren och kolla om det är några platser där det inte sitter några säkringar men som har ett stift in. Hittar du det så kan du köpa ett stift på VW och koppla på dig är och sätta en säkring så blir det ganska OEM. :)
EDIT: Givetvis måste du mäta så att denna plats bara ström när bilen är igång först.

Om du inte hittar någon sådan så kan du försöka hitta någon plats med säkring som bara är aktiv med bilen igång och sedan tjyva ström från kabeln som kommer in till säkringen på lämpligt ställe och sen dra en kabel till din mojäng via en hängsäkring.

Fått tag på det du rek. Funkade fint. Tack