handdator

Visa fullständig version : Installation av Kufatec Fiscon blåtands-handsfree i Golf 5



vfr
2015-07-18, 20:17
Jag har installerat RNS510 i min ED30 nu. Eller är mitt i installationen, rättare sagt. Samtidigt ville jag få till blåtands-HF. Det finns givetvis original handsfree. men det verkar som att det är svårt att få till funktion i röda MFD:n och samtidigt kunna använda rattknapparna. Valet föll slutligen på Kufatec:s Ampire Fiscon (http://nmiab.se/bilstereo/bt-interface/vw/ampire-fiscon-for-vwskoda-basic-plus-touchscreen.html).

RNS:en är igång men HF hittas inte. Telefon är aktiverad i CAN-gateway:en men den dyker ändå inte upp. Trycker man på telefonknappen på RNS:en så mutar den bara, vilket enligt Google är ett tecken på att den inte hittas. Likaså hittas den inte av VCDS heller. Själva telefoninterfacet alltså. Enheten är direktansluten i bakstycket på RNS:en med den medföljande anslutningskabeln. Sedan är bilens kabel i sin tur ansluten i den medföljande kabeln.

Är det någon som har några erfarenheter av HF-montering och några tips, eller ännu bättre av just den enheten?

Mickeelfstedt
2015-08-03, 01:25
Vad säger dom där du handlat den?

Vill oxå ha bt som funkar ihop med både musik och att ringa med och ihop med multiratt i min gti mk5 med rcd510