handdator

Visa fullständig version : Bensinvärmare som tillval på nybest. av GTi MK7 med DSG?



Petunian
2015-07-10, 19:57
Hej, nu har jag fått flera bud på om det går eller inte. Först inte, sedan jovisst går det, slutligen på tredje stället, nej det går bara med manuell låda. Någon som vet mer?:confused:

Peter56
2015-07-11, 08:14
Jag ska absolut inte påstå att jag är någon expert på ämnet. Men jag gick in på VW:s egen funktion "Bygg din bil". Och när man klickar på den manuella versionen dyker bensinvärmare upp som tillval men inte på den med DSG. Samtidigt så vet jag att man inte alltid kan lita på den information som finns på "Bygg din bil" funktioner. Så om det inte är någon som här på forumet är expert så får du nog fortsätta att fråga vad som stämmer. Kanske t.o.m kontakta VW:s generalagent?

Henrik.M
2015-07-11, 16:59
Det går annars att eftermontera på bensinbilarna så du får det precis som från fabrik integrerat i bilen.
Finns Orginalgrejer att beställa via ETKA. (Värmare , ledningsats , slangsats etc).
Gjort det på ett gäng kommun bilar & jag vill minnas det var DSG.
Nackdelen är väl priset som låg på ca 35000:- monterat och klart.


Allt går om man gräver djupt i fickorna. :)

Peter56
2015-07-11, 20:36
Jag var och kollade på en Seat Leon där det också skulle kosta närmare 35.000 kr att eftermontera en bensinvärmare. Det gjorde att bilen föll bort för mig. I stället beställde jag en Octavia RS där en fabriksmonterad värmare kostar 9.900 kr. Samma pris oavsett om det är en bil med manuell låda eller DSG.

Petunian
2015-07-13, 08:09
Jag var och kollade på en Seat Leon där det också skulle kosta närmare 35.000 kr att eftermontera en bensinvärmare. Det gjorde att bilen föll bort för mig. I stället beställde jag en Octavia RS där en fabriksmonterad värmare kostar 9.900 kr. Samma pris oavsett om det är en bil med manuell låda eller DSG.
Jo jag har hört att man "kan" eftermontera, mrn det är inget jag kommer överväga. Vill heller inte välja bil efter om det går att välja till värmare eller inte. Tror nog att det borde gå att få en bensinvärmare inklämd trots DSG....Med lite vilja från VW. Går ju bra på GTd med DSG.

Peter56
2015-07-13, 11:28
Att jag inte köper någon bil där det inte går att få bensinvärmare beror på att jag är rullstolsburen och inte når upp för att få vindrutan ren från snö och is.