handdator

Visa fullständig version : Tanken läcker...



Hurumpf
2007-09-07, 21:34
Hej!

Har känt att det luktar bensin i och utanför bilen ibland, så jag ittade under å konstaterade att min tank läcker i nederkant =/ finns det någon tank i plast som kan passa något sånär? Eller är det bara att buta dit vd skit som helst å dra nya slangar bara? (Caddy)

MVH /Micke

Passat R
2007-09-07, 21:51
Hej!

Har känt att det luktar bensin i och utanför bilen ibland, så jag ittade under å konstaterade att min tank läcker i nederkant =/ finns det någon tank i plast som kan passa något sånär? Eller är det bara att buta dit vd skit som helst å dra nya slangar bara? (Caddy)

MVH /Micke

Antar att det är caddy 1:an, du har en slang sitter imellan påfyllnadsröret och tanken som brukar ha en lust att spricka och börja läcka Så kolla om den är hel först

Hurumpf
2007-09-07, 22:42
Oj missade visst modell.. Jag ska kolla det, kollade bara lite snabbt å utan någon lampa.. Hoppas det är så enkelt.. Jag såg at det var blött en bit in å rostigt så jag tänkte bara jaha... =/ har inte haft bilen mer än några veckor..

Men jag får tacka för tipset å kolla riktigt, skulle vara både smidigt och billigt att fixa.

MVH /Micke

(Gillar detta forumet, dumma frågor med snabba seriösa svar å snabbt dessutom)

VWGolIV
2007-09-07, 23:49
Det går ju att svetsa om en plåttank om där är något som är rostigt(hål)..

Men då får du vara noga så det blir helt tätt, annars finns det risk för att det börjar läcka igen.

Jag fixa en tank för några veckor sedan, hade rostat ett hål som en 5 krona i skarven, men nu är den tät och fin.


Annars leta upp en bättre beg på skroten.