handdator

Visa fullständig version : Sprucket glas dimljus Golf MK5



matt_s
2015-07-01, 17:17
Hej,

Jag har varit och kollat på en Golf GTI MK5 hos en bilfirma i Stockholm. Bilen ska användas som andrabil och jag har krav på max 10.000 mil + DSG-låda. Det jag la märke till på det exemplar jag kollade på var att båda glasen till dimljusen i spoilern var spruckna. Är det något känt problem? Stenskott?

Har ni några tips på andra saker man ska kolla på så hör av er!

Mattias

vfr
2015-07-01, 23:35
Det låter ju väldigt sannolikt att det är stenskott. Dimljusen sitter väldigt utsatta långt ner nära vägen och stensprut. Sen att det inte är alla som drabbas är säkert väldigt individuellt beroende på var och hur man kör. Kör man ofta på grusvägar och ligger nära framförvarande fordon så ökar såklart risken.

Mickeelfstedt
2015-07-10, 23:51
Hej,

Jag har varit och kollat på en Golf GTI MK5 hos en bilfirma i Stockholm. Bilen ska användas som andrabil och jag har krav på max 10.000 mil + DSG-låda. Det jag la märke till på det exemplar jag kollade på var att båda glasen till dimljusen i spoilern var spruckna. Är det något känt problem? Stenskott?

Har ni några tips på andra saker man ska kolla på så hör av er!

Mattias

Kolla efter rost och läs av felkoder om du har möjlighet... Jag har väl haft otur med min men jag har nog bytt i stort sett allt i motorn av givare, sensorer med mera...