handdator

Visa fullständig version : Byta från RCD 310 till RCD 510?



superhjelte
2015-06-19, 18:27
Tänkte sätta in en rcd 510 i min passat cc 2011 tdi.

Tips på vart man kan køpa dom? Har kollat på ebay men jag är lite skeptisk till kina grejer. Har även hittat på bildelsbasen men är det ett smart køp? om jag fattat rätt så tillverkas fabriks rcd510 i Portugal så vart kan man køpa dom? før det måste väl vara det smartaste.

är det bara att byta dom rakt av? Har kollat lite på youtube och det verkar inte svårt. är rookie när det kommer till att byta grejer i bilar tyvärr.

Kommer blåtanden att funka på en gång eller måste man krångla med något?

Det är inte backvarnare på bilen så det har jag också tänkt att styra. Någon som har tips på en bra sådan som kommer att funka ihop med 510an.

Undrar också om kabeldragningen är svårt? är det før svårt så får ni gärna komma med tips på føretag som kan hjälpa mig med detta.

/Hero

SniFFzoR
2015-06-22, 00:53
Tänkte sätta in en rcd 510 i min passat cc 2011 tdi.

1. Tips på vart man kan køpa dom? Har kollat på ebay men jag är lite skeptisk till kina grejer. Har även hittat på bildelsbasen men är det ett smart køp? om jag fattat rätt så tillverkas fabriks rcd510 i Portugal så vart kan man køpa dom? før det måste väl vara det smartaste.

2. är det bara att byta dom rakt av? Har kollat lite på youtube och det verkar inte svårt. är rookie när det kommer till att byta grejer i bilar tyvärr.

3. Kommer blåtanden att funka på en gång eller måste man krångla med något?

4. Det är inte backvarnare på bilen så det har jag också tänkt att styra. Någon som har tips på en bra sådan som kommer att funka ihop med 510an.

5. Undrar också om kabeldragningen är svårt? är det før svårt så får ni gärna komma med tips på føretag som kan hjälpa mig med detta.

/Hero


1. Om du inte litar på kineserna så kan du leta efter en Bosh-tillverkad på eBay. Leta efter en som skickar från EU.

2. Ja, det är bara att byta rakt av. Du kommer förmodligen att behöva en adapterkabel till antennen. Jag behövde en 2-2 men jag har sett att en del behöver en 2-1.

3. Det är ingen blåtand i den enheten, så om du inte har blåtand sedan tidigare så kommer du att behöva skaffa en sådan. Har du en sådan så kommer det att fungera att stream musik. För att få telefonfunktionalitet så kommer du behöva bocka i tillvalet "Telephone" i CAN-bus med hjälp av VCDS.

4. -

5. Kabeldragningen är inte svår, dock en aning tids- och tålamodskrävande. Har du någon som hjälper dig så kommer det förmodligen att gå ganska smidigt.


Jag svarar utifrån egen erfarenhet och vad Raven här på forumet har hjälpt mig med, samt även andra forum. Det mesta finns redan ute på andra forum, sök efter DIY (Do It Yourself) på Google.

/S