handdator

Visa fullständig version : VAG Race & Shine Kinnekulle Ring 1 Augusti 2015



Peter-C
2015-06-17, 20:28
Nu är det dags för Race & Shine - Kinnekulle Ring.

6338

Alla bilmärken är välkomna på banan, utställningen gäller endast VAG bilar.
Eventet anordnas av VWCS och Audi Clubsport gemensamt.

Vill du prova din bil på bana, så hjälper vi dig komma igång.
Är du rädd om bilen, eller vill ha lite mer kött på benen så får du gärna åka med instruktör ett par varv.

Grindarna öppnar Fredag kväll så det kommer finnas möjlighet att övernatta inne på området.
Ät och drick gott och träffa likasinnade, vakna utvilade på plats.
Tillgång till toaletter och omklädningsrum finns.

Flera klubbar är inbjudna, även våra samarbetsföretag, det här kommer bli en kanonhelg på
Kinnekulle!


Preliminärt Tidsprogram
________________________________________

Fredag 31/7
18.00 Tillgång till området.
________________________________________

Lördag 1/8
08:00 Grindarna öppnar
08:00 - 09:15 - Insläpp/Anmälan/Besiktning fordon
09:15 - 09:30 - Förarmöte
09:30 - 09:45 - Eventuell "Följa John"
09:45 - 16:00 - Körning på banan
12:45 - Extra Förarmöte
08:00 - 15:00 - Utställning på området
15:00 Prisutdelning
17:00 Grindarna stänger

OBS
Obligatorisk närvaro på ett av våra förarmöten för körning på banan.
________________________________________


Prislista:
Körning på banan, medlem i VWCS eller Audi Clubsport: 500:-
Körning på banan, ej medlem: 900:-
Pr-licens 150:- (om du saknar SBF-licens)
Medlemskap: 400:- (300:- följande år)
Utställare: 100:-
Swap meet: 200:- (sälja delar etc.)
Besökare: Gratis

Se även priser för klubbshopen (http://www.gtiklubben.nu/index.php?section=shop) som finns på plats.

Bankörning
Besiktning av fordon kommer att ske innan bankörningen.
Träffen körs under SBF's reglemente ”prova på”.

Bankörningen kommer att ske i 20-minuterspass och varvas mellan Licens/Prova på.

Att tänka på inför bankörning:

* Tag med körkort.

* Belysning/blinkers fungerar.

* Fukthalten testas i bromsvätskan, så det är bra om denna är bytt inom de senaste 2 åren.

* Inga lösa föremål i bilen.

* Bilen ska vara i god kondition.

* För din egen säkerhet så gäller Hjälm, Heltäckande klädsel i bomull och Handskar.

* Däck och bromsar är i bra skick.

* Miljömatta/presenning under bilen i depån.


Instruktörer finns på plats som du kan åka med, eller som kan åka med dig.
Även besökare får åka med om de har licens/försäkring.

Bankörning - Skicka anmälan till peter.christner@vwcs.se

Skriv följande uppgifter:

Rubrik: Kinnekulle 1/8 2015

VWCS medlemsnr (om du är medlem)
Namn, Adress, Tel.nr, Personnummer,
Har du licens: (Ja/Nej) , Bil (modell, år), Reg.nummer
Har du "Volkswagen Försäkring"? (Ja/Nej).

Betalning Bankörning
För att säkerställa ert deltagande betala i förskott till vårt PG-konto: 646 69 95-5
Betalning märks med " KR - namn - eventuellt medlemsnummer ".

Anmälan även på plats, men beakta att antal platser är begränsade!

Ni som vill åberopa "Volkswagen Försäkring" måste föranmäla er. Denna försäkring gäller endast betalande medlemmar! Vi behöver veta det 14 dgr innan eventet. Se info i tråden Volkswagen försäkring vid bankörning (http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?21464-Volkswagen-försäkring-vid-bankörning)

Har du frågor om helgens aktiviteter, tveka inte att höra av dig till någon av oss.

Peter Christner
peter.christner@vwcs.se
070-5751231

Johan Lindström
johan.lindstrom@vwcs.se
0709-144025

Välkomna!


EDIT Deltagarlista borttagen

Audi Clubsport tar in sina anmälningar själva.

golfhenke
2015-06-17, 20:51
2 frågor.
Sista anmälningsdag, samt finns det möjlighet till körning på fredagen? Eller är det mest för att landa mjukt inför lördagen?

Peter-C
2015-06-17, 21:03
2 frågor.
Sista anmälningsdag, samt finns det möjlighet till körning på fredagen? Eller är det mest för att landa mjukt inför lördagen?

Fredagen är bara till för att "landa mjukt" som du uttrycker det. Intresset styr sista anmälningsdag därför har vi inte bestämt något datum än.

/Peter

PassatGT16v
2015-06-18, 19:29
Betalas licensen på plats eller kan man lägga in den i förbetalningen?

Peter-C
2015-06-19, 09:44
Betalas licensen på plats eller kan man lägga in den i förbetalningen?

PR licensen kan du betala på plats.

(VWCS ska redovisa alla intäkter ihop med Audi Clubsport, gäller ej PR licenserna).

/Peter

Frisk
2015-06-19, 11:45
Det här är väll den första bankörningen som våran vwcs försäkring kommer att gälla ??
Måste vi inte skriva om man har Volkswagen försäkring till bilen man ska köra med ??
Man ska väll ha gällande medlemskap i klubben och Volkswagen försäkring när deltagarlistan skickas till If/Volkswagen ??

Peter-C
2015-06-19, 13:06
Det här är väll den första bankörningen som våran vwcs försäkring kommer att gälla ??
Måste vi inte skriva om man har Volkswagen försäkring till bilen man ska köra med ??
Man ska väll ha gällande medlemskap i klubben och Volkswagen försäkring när deltagarlistan skickas till If/Volkswagen ??

Avtalet m IF/VW försäkring, som gäller unikt per event, skapas hos IF i veckan som kommer gissar jag. Är initierat. Jag hade tänkt särbehandla det hela när jag fått avtalet i min hand men vi kan dra med det i anmälan.

Har du Volkswagen försäkring? JA/NEJ.

Skicka med infon Frisk!

EDIT Gäller bara medlemmar!

/Peter

PassatGT16v
2015-06-20, 21:36
Anmäld och betalning inne på måndag.

Nu är det bara att hoppas på en bra dag på Kinnekulle :)

Frisk
2015-06-20, 23:04
Hur gör ni med övernattning ?
tält eller sover ni i bilen.
vad gör ni med saker som inte kan vara i bilen när ni kör, kan man låsa in sakerna i något hus.

Sweeper
2015-06-22, 15:22
Skickat anmälan nu, angående betalningen, måste man betala innan man kommer eller kan man betala allting på plats?

Peter-C
2015-06-22, 17:00
Skickat anmälan nu, angående betalningen, måste man betala innan man kommer eller kan man betala allting på plats?

Hej Roman.

Noterade din anmälan. Betala lämpligen i förskott annars vet du inte att du får någon plats ;). Vi bokar in de som betalat i förskott i 1:a hand.

Se pg nr i 1:a inlägget.

/Peter

Sweeper
2015-06-22, 17:48
Får bli det då :) ser fram emot o testa banan igen med nya uppgraderingar! Hoppas på bra väder också.

J.L
2015-06-27, 20:44
Bilen står i stort sett orörd på pallbockarna sedan i Januari,
dags att sätta fart, för till 31 Juli ska den vara redo för banåka!

Jag skulle önska att första inlägget redigeras med lista på de personer som anmält sig.
Lägg gärna till om de tillhör vwcs/acs och vilken bil de kör, vore kul att se.


En lista på bra-att-ha-saker till träffen från Rejsa.nu (http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25932) (redigerad efter eget huvud):

Viktigt att tänka på:
1. Hjälm
2. Racehandskar
3. Vatten att dricka
4. Kontanter
5. Miljömatta/presenning
6. Reservdunk, påfylld
7. Huvudvärkstabletter
8. Keps och solskyddskräm
9. Låsnyckel om man har har låsmutter till fälgarna
10. 1:a förband


Om man har möjlighet (annars finns det mesta att låna av depågrannen):
1. Domkraft
2. Pallbockar
3. Fälgkors/nyckel
4. Däcktrycksmätare
5. Diverse verktyg (+skruv/mutter/silvertejp/buntband)
6. Raceoverall
7. Mekoverall

Peter-C
2015-06-28, 17:46
Bilen står i stort sett orörd på pallbockarna sedan i Januari,
dags att sätta fart, för till 31 Juli ska den vara redo för banåka!

Jag skulle önska att första inlägget redigeras med lista på de personer som anmält sig.
Lägg gärna till om de tillhör vwcs/acs och vilken bil de kör, vore kul att se.



1:a Stycket - Du får skynda dig :)!

2:a Stycket

Hittills anmälda fr VWSC:

Johan Karlsson_____VW Golf GTI -88
Peter Christner_____VW Golf R -14
Anders Kilegård____VW Golf GTI -99
Roman Sorokin_____VW Golf GTI -89
Håkan Ahlquist_____VW Golf GTI ED30 -07
Rickard Vikström___VW Golf R32 -03

ACS har fått in anmälningar, dock känner jag bara till att Dennis H ska köra eftersom jag inte har deras uppgifter just nu:

Dennis Hansson___Audi S2 Coupé

Fler är på gång.

/Peter

J.L
2015-06-28, 21:07
Kanon, kul att se.

Jag har också skickat en anmälan nu.

Peter-C
2015-06-28, 22:36
Super - Ni som inte anmält er vänta inte för länge :D!

HasseP
2015-06-29, 23:30
Hej
Har nu anmält mig. Bilen har nu fått div modifiering sedan förra året. Är dock osäker om jag hinner få i nya motorn, väntar på kabelhärvan och nya styrboxen.
Hasse P.

Vr6Turbo
2015-06-30, 12:19
Ej besiktigad bil ok?

Peter-C
2015-06-30, 12:26
Ej besiktigad bil ok?

Vi kommer ju att besiktiga den avseende vissa punkter. Där kommer troligen deltagare med oregade fordon. Ev får dessa köra i egna pass. Det beror lite på hur många anmälningar vi får.

Då får man nog svara ja på din fråga viket inte förändrar kravet på att bilen ska vara i bra skick!

/Peter

Vr6Turbo
2015-06-30, 17:04
Menar så klar oreggat fordon som ej genomgått den sedvanliga besiktnigen.
Den är i bra skick och brukar gå igenom klubbens hårda handskar under bugrun körningarna :)
(Borde byta nick till lupo1.8t)

Avvaktar lite med anmälan och hoppas bilen överlever helgens kinnekulle körning först.

Peter-C
2015-06-30, 17:24
Menar så klar oreggat fordon som ej genomgått den sedvanliga besiktnigen.
Den är i bra skick och brukar gå igenom klubbens hårda handskar under bugrun körningarna :)
(Borde byta nick till lupo1.8t)

Avvaktar lite med anmälan och hoppas bilen överlever helgens kinnekulle körning först.

Jajjamen, förstod det :). Det går säkert bra. Regga dig så fort du kan.

/Peter

Frisk
2015-07-12, 17:04
Då har man anmält sig och betalat.
Nu hoppas vi på bra väder = sol :)

golfhenke
2015-07-14, 13:28
Hej
Jag och en från porscheklubben vill anmäla oss till kinnekulle. Vill bara dubbelkolla att det finns plats innan vi betalar. Kompisen får ju betala fullt pris + prova på licens antar jag.

Mvh

Peter-C
2015-07-14, 13:39
Hej
Jag och en från porscheklubben vill anmäla oss till kinnekulle. Vill bara dubbelkolla att det finns plats innan vi betalar. Kompisen får ju betala fullt pris + prova på licens antar jag.

Mvh

Det finns plats - Anmäl er ;)!

"Kompisen" får betala 900 + (150 för licens på plats).

/Peter

golfhenke
2015-07-14, 13:48
Då sätter vi in ikväll. De som har IF/audi försäkring, omfattas även de av banförsäkring på detta event?

Peter-C
2015-07-14, 15:53
......De som har IF/audi försäkring, omfattas även de av banförsäkring på detta event?

Tror vi tar det över "fönen". Ring mig på 070-5751231.

/Peter

Peter-C
2015-07-14, 19:46
Pratade med Audi kollegorna idag. De trodde att de fått ihop ungefär lika många anmälningar som vi har än så länge. Det är positivt.

/Peter

Rickard.v
2015-07-16, 15:42
Jag betalade i tisdags. Hoppas de kommit fram.

Peter-C
2015-07-16, 16:11
Jag betalade i tisdags. Hoppas de kommit fram.

Johan som kollat upp detta är på resande fot. Därför så är inte inbetalningarna uppdaterade. Högst sannolikt har det kommit fram. Jag kan tyvärr inte kolla.

/Peter

PassatGT16v
2015-07-18, 23:30
Roligt att anmälningslistan växer för bankörningen!

Vet ni hur många Audi har fått in?

Peter-C
2015-07-19, 13:33
Roligt att anmälningslistan växer för bankörningen!

Vet ni hur många Audi har fått in?

Javisst är det roligt!

Audi - Vet ej hur nuläget är. Ska fråga dem.

/Peter

Peter-C
2015-07-19, 23:21
Nu har jag fått siffror från Audi.

Just nu runt 10 st anmälningar, fler är på gång.

/Peter

Sweeper
2015-07-20, 00:05
Kom på o betala idag, säg till när det kommit fram :)

Rickard.v
2015-07-20, 00:41
Men hoppsan en GT3. Han måste ju köra med restriktor annars blir man ju varvad hela tiden. Hihi

HasseP
2015-07-21, 00:31
Betalt nu / Hans P.

cheba
2015-07-22, 18:11
Betalt även för min del.

J.L
2015-07-22, 20:28
Johan som kollat upp detta är på resande fot. Därför så är inte inbetalningarna uppdaterade. Högst sannolikt har det kommit fram. Jag kan tyvärr inte kolla.

/Peter

Idag är jag hemkommen efter 18 nätter på 5 olika campingar i husvagn,
så första inlägget är uppdaterat med de betalningar som kommit in än så länge.

Nu har jag en minst sagt svår uppgift att få ner min egen Golf från
pallbockarna innan nästa Fredag, men det ska nog gå ;)

Jonas Jonsson
2015-07-23, 09:30
Vad kommer det bli för maxantal ni släpper in? Om Audi har 10st och ni dryga 20st måste det ju vara långt ifrån fullt? Jag betalar aldrig i förtid av principskäl för man vet aldrig om något dyker upp med banbilen som gör att man inte kan köra

Tidigare när OSC och GTi-klubben körde ihop var det aldrig en massa bök med anmälningar och heller inte dåligt träffdeltagande. Vad har gjort att ni nu gör som ni gör med anmälningar?

Mvh
Jonas Jonsson som kört 90% av alla träffar med OSC och GTi-klubben sem 2004

J.L
2015-07-23, 10:34
Vad har gjort att ni nu gör som ni gör med anmälningar?

Främst flyter det bättre vid insläpp, det är även skönt att slippa kontanthantering.

Det underlättar även att se intresset för träffen och agera efter det, t.ex. bjuda in utomstående klubbar för att fylla antal bilar på banan.
Nu är anmälningen för medlemmar i vwcs och acs, med några undantag.

Det är väldigt svårt att få en banträff att gå plus minus noll eller med vinst, och då är det såklart medlemmar som ska ha förtur.

Vi har haft 5st VW på en kinnekulleträff för några år sedan (2012?) och flera träffar med runt 20-30 bilar sammanlagt, och då hade det såklart varit bra att bjudit in utomstående :-)

Fullt kommer det nog inte bli, 30-40 bilar till är inga problem, och vill man hellre betala på plats så är det inga problem.

Mvh / Johan

Frisk
2015-07-23, 13:22
Kommer det var någon grupp indelning på banan ??
Vi som kör med lite nyare bilar är nog lite försiktigare och kör nog inte lika hårt som dom som har riktiga ban bilar med bur och hel kittet.

Peter-C
2015-07-23, 17:01
Kommer det var någon grupp indelning på banan ??
Vi som kör med lite nyare bilar är nog lite försiktigare och kör nog inte lika hårt som dom som har riktiga ban bilar med bur och hel kittet.

Ja det blir gruppindelning. Hur vi gör grupperingen styrs lite av vilka som kommer 1/8. Om underlaget räcker till kan vi lägga oreggade racebilar i egen grupp + de som vill köra med dem. Vi kan ha 3 grupper vilket skulle innebära ett 20 min pass per timme.

Dock vill jag inte föregå Ingmar Truedssons beslut i frågan. Han är den som leder bankörningen enl. SBF regelverket.

/Peter

Jonas Jonsson
2015-07-23, 17:28
Främst flyter det bättre vid insläpp, det är även skönt att slippa kontanthantering.

Det underlättar även att se intresset för träffen och agera efter det, t.ex. bjuda in utomstående klubbar för att fylla antal bilar på banan.
Nu är anmälningen för medlemmar i vwcs och acs, med några undantag.

Det är väldigt svårt att få en banträff att gå plus minus noll eller med vinst, och då är det såklart medlemmar som ska ha förtur.

Vi har haft 5st VW på en kinnekulleträff för några år sedan (2012?) och flera träffar med runt 20-30 bilar sammanlagt, och då hade det såklart varit bra att bjudit in utomstående :-)

Fullt kommer det nog inte bli, 30-40 bilar till är inga problem, och vill man hellre betala på plats så är det inga problem.

Mvh / Johan

Jag kommer som jag sagt och tycke rmest det är omständigt och krångligt. Man försökte med detta sätt på GSi-klubbens tid och det gick alltid sämre än med att bara bjuda in

Köper dock hanteringen av kontanter på plats.

Jag tycker man ska förenkla mest möjligt så alla vill och kan komma. Det brukar löna sig i längden däremot

Och till Frisk kan jag bara säga att hänsyn inte har varit något problem tidigare på Kinnekulle när man blandat nya dyra bilar med våra gamla häckar med bur. Ingmar brukar hålla koll och dra alla regler på förarmötet så jag kan inte ens minnas då det var någon som var missnöjd pga detta

Jag ser fram emot kullen och hoppas på bra väder (15 grader och moln för oss utan AC :) )

Peter-C
2015-07-23, 18:39
Jag kommer som jag sagt och tycke rmest det är omständigt och krångligt............

Hej Jonas.

Jag är nog så pass oförskämd att jag påstår att det INTE är komplicerat eller jobbigt att anmäla sig till banträffen. Uppgifterna som vi begärt in är:

VWCS medlemsnr (om du är medlem)
Namn, Adress, Tel.nr, Personnummer,
Har du licens: (Ja/Nej) , Bil (modell, år), Reg.nummer
Har du "Volkswagen Försäkring"? (Ja/Nej).

Dessa uppgifter vet varje berörd individ utan att behöva göra sig några extra besvär för att ta fram fakta. Mao väldigt enkelt. Skriv och maila.

Varför behöver vi dem? Ett av skälen är att de som tänker köra med VW försäkring eller Audi försäkring ska vara med på en lista som vi skickar in till försäkringsbolaget. Då behöver vi dessa uppgifter. Skulle det uppstå någon incident kanske vi behöver inblandade fordons motsvarande uppgifter.

Förskottsbetalning. Det vill vi gärna ha av flera skäl.

Sedan har jag ett ytterligare antal argument men dem kan vi ta över en kaffekopp på Kinnekulle.

Vi ses :).

/Peter

journeyman
2015-07-23, 21:20
Jag anmälde mig precis och hoppas det finns plats (för en liten italienare):cool:

Mvh Micke

Crippep
2015-07-23, 21:32
Då va avgiften betald

Crippep
2015-07-23, 21:35
Kommer det var någon grupp indelning på banan ??
Vi som kör med lite nyare bilar är nog lite försiktigare och kör nog inte lika hårt som dom som har riktiga ban bilar med bur och hel kittet.
Inte jag, skrotar jag så skrotar Jag [emoji12]

Peter-C
2015-07-23, 23:26
Jag anmälde mig precis och hoppas det finns plats (för en liten italienare):cool:

Mvh Micke

Javisst! Du är registrerad :).

/Peter

golfhenke
2015-07-23, 23:39
yr.no :)
6402

GTI G60
2015-07-24, 08:49
Om man råkar ha 2st bilar man skulle vilja köra med, vad kostar det?

Peter-C
2015-07-24, 10:54
Om man råkar ha 2st bilar man skulle vilja köra med, vad kostar det?

Vi tar ut avgift per förare. Inget extra således. Dock ska ju 2 fordon besiktigas.

/Peter

Peter-C
2015-07-25, 10:45
Fick en fråga häromdagen:

Tankning i Götene: Finns det 98 oktan att tillgå någonstans i Götene? Ev närmsta 98 ställe?

Det var några år sedan jag var där, har nog aldrig tankat i Götene.

/Peter

Crippep
2015-07-25, 11:30
Tror att preem har 98 om dom nu inye plockat bort det nu när dom börjat med tallolja i bensinen, annars är det okq8 i Lidköpings gäller eller Statoil Lidköping, finns ju även en tanka i Götene granne med preem har inte koll på 98 där, försvarar mig med at jag kör på paraffin 😊

vfr
2015-07-25, 15:01
Jag kommer inte ihåg heller men det är stor bemannad Preem-station, så dom borde väl ha det på någon pump iallafall.

Rickard.v
2015-07-25, 17:18
Det ser dåligt ut med 98.
Det försvann redan 2012 läser jag på rejsa.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=80580&view=previous&sid=2e8b79dc08b59a4becb7cb992bb14171

Tanka har 98 i Mariestad och Lidköping. Inte Skara.
Preem har 98 i Mariestad. Inte Skara eller Lidköping.
Enligt deras websidor.

Peter-C
2015-07-25, 20:21
@Rickard - enligt länken verkar vara kört med 98 i Götene.

Mackar med 98 enligt Statoils hemsida:

Skara Statoil Skaraborgsgatan 39
Lidköping Statoil Wennerbergsvägen 35

och

Mariestad Statoil Ulriksdal
Mariestad Statoil Göteborgsvägen 6


Då löser det sig :).

/Peter

Peter-C
2015-07-29, 15:53
2 dgr kvar....inte försent att anmäla sig än ☺.

/peter

Crippep
2015-07-29, 15:56
Har min betalning kommit in än?

J.L
2015-07-29, 16:07
Har min betalning kommit in än?

Jag har inte kollat sedan helgen, återkommer ikväll :-)

cheba
2015-07-30, 11:54
Har min betalning kommit in än?

Jag undrar det samma då jag betalade redan i förra veckan men ännu inte är markerad som betald.

Peter-C
2015-07-30, 14:02
Jag undrar det samma då jag betalade redan i förra veckan men ännu inte är markerad som betald.

Kommer uppdatering snart :).

/Peter

cheba
2015-07-30, 20:49
Fortfarande står jag som icke betald. Dubbelkollade i nätbanken och 23/7 har betalningen dragits. Man tycker ju att betalningen borde ha kommit fram vid det här laget...

J.L
2015-07-30, 21:23
Ursäkta dröjsmålet, men nu är listan uppdaterad t.o.m. 29/7.

cheba
2015-07-30, 21:42
Ursäkta dröjsmålet, men nu är listan uppdaterad t.o.m. 29/7.

Ja, nu verkar det stämma för mig iallafall. Bra!

Angående miljömatta/presenning så ska det som jag förstått det duga med en vanlig plastpresenning man breder ut på depåplatsen, eller?

J.L
2015-07-30, 22:02
Ja, nu verkar det stämma för mig iallafall. Bra!

Angående miljömatta/presenning så ska det som jag förstått det duga med en vanlig plastpresenning man breder ut på depåplatsen, eller?

Det stämmer bra, jag brukar ha 4 lite tyngre saker att
lägga i hörnen, verktygslåda, reservhjul, domkraft m.m.
så ligger den still.

Frisk
2015-07-31, 18:14
Finns det någon form av mat/dryck på området eller måste man ta med sig själv ??
Finns det något ställe man kan gå in och sätta sig och äta om det regnar ??

vfr
2015-07-31, 20:30
Dom gånger jag varit där tidigare så har det varit en ambulerande hamburgervagn där. Men om det är så denna gången, låter jag vara osagt...

Det finns en utbildningslokal på området, men det är nog mycket tveksamt om den är öppen. Annars är det väl under taket i depån. Inte riktigt inomhus och inte riktiga sittplatser, men iaf inte exponerat för ev. regn.

Peter-C
2015-08-01, 00:01
Som Håkan säger "grillvagn" är beställt. Götene ligger nära om man vill handla något annat.

/Peter

vfr
2015-08-01, 18:40
Preemstationen i Götene har 98-soppa. Tankade där idag. Lite sent att veta för idag, men kanske bra en annan gång.

J.L
2015-08-01, 19:53
Tack till alla inblandade för en kanondag på Kinnekulle Ring.

Crippep
2015-08-01, 19:54
Tack själva! De va kul dom 5 varven jag hann med 😊

golfhenke
2015-08-02, 09:01
Preemstationen i Götene har 98-soppa. Tankade där idag. Lite sent att veta för idag, men kanske bra en annan gång.

Yup, confirmed. Och luft hade de också för att fylla upp däcken igen :)

vfr
2015-08-02, 09:12
Va! Har dom sånt också? Vilken klippa... ;)

golfhenke
2015-08-02, 10:26
Va! Har dom sånt också? Vilken klippa... ;)
Av någon anledning så tycker bönderna om att sno tryckpistolen eller vad de heter så det är inte helt ovanligt att möjlighet till luftpumpning saknas. T.ex. macken utanför mantorp park saknade möjlighet pga stöld senast jag var där. Och man vill inte köra med svala och därför paffa däck hem igen efter man släppt ut all luft frenetiskt i depån :)

vfr
2015-08-02, 12:46
Kan nog vara sant, ja. Jag har aldrig hittills stött på ngn mack där man helt tagit bort möjligheten till luftpåfyllning. Men numera är det många som har en fast slang eller har luftburkarna stående inne i butiken för utlåning.

HasseP
2015-08-02, 14:24
Har någon filmer eller bilder från bankörningen ? :-)

J.L
2015-08-02, 14:44
Har någon filmer eller bilder från bankörningen ? :-)

Filmen är snart färdigklippt, har några bilder också men inget spektakulärt.
Kommer upp inom någon timme :)

J.L
2015-08-02, 16:46
Några få bilder med mobilen från flaggvaktspass.

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_112209_zpsdg7n0w1b.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_112214_zps3dy84lm8.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_112218_zpsqb2jmcpp.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_112222_zpsa6jsrnjp.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_112221_zpsj34mmb8n.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_112237_zpsrz7pkl0u.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_112241_zpshxpwqwv6.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_112253_zpsxmqwk622.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_112301_zpsc6pbjfco.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_112317_zpsrrauksht.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_112318_zpsf2aofrin.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_112321_zpsovudxicx.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_112330_zpsnv73m2lg.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113048_zpsbcb0mhip.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113049_zpsvmnbzil9.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113103_zps1irkqe58.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113105_zpspm25mlhr.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113106_zpshkn5pwkn.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113111_zps6cys560b.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113113_zpsmtpoqenj.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113114_zpsoghphrbf.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113119_zpsp9x9iqkg.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113121_zpsq8y261vn.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113124_zpsyofichlc.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113125_zpsigefo75t.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113126_zpsvelbp6sg.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113128_zpsqdztpcaj.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113129_zpsuzfujoob.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113131_zpsciwvm22v.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113134_zps9haq73zp.jpg

J.L
2015-08-02, 16:46
http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113135_zpsgswn9mhh.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_1131350_zpsrimqgs9e.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113139_zps8acrweqf.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_113140_zpszoycdspx.jpg


Depån 14:50
http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_145019_zpsuwgswuaj.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_145042_zpsxtustvsi.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_145043_zpsvshsqlc7.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_145044_zpsvna2d3d3.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_145102_zpsfbkupkrn.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_145104_zpsjww88jle.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_145115_zpsqfmvxn31.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_145116_zpsuhvos9qm.jpg

http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/20150801_145120_zpsuth8vj41.jpg




En bild säger mer än 1000 ord, en film säger väl i så fall mer än 1000 bilder :confused:


https://www.youtube.com/watch?v=x-2WRvKZLYY

Rickard.v
2015-08-02, 18:16
Tack allihopa! En trevlig dag med trevligt folk!

Kul att du fotade J.L. Men lite svårt att se på bilderna om man inte kan klicka o förstora.(mobil jag vet) Det kan vara jag fjärde från slutet. Men tvivlar.

Du hade bra fart i golfen. Van att köra förstår jag. Var det din golf som var röd med vit huv? 5:12 så åkte jag förbi när du tog det lugnt.

Påtal om luft vid preemmacken så var det bara gå in o låna handtaget. En porscheförare före mig o en golfgtiförare efter mig som fyllde luft.

Skittråkigt att du bara fick 5varv Christer! Men tack för pratstunden! Timmen med flaggan gick fort då.

J.L
2015-08-02, 18:48
Tack allihopa! En trevlig dag med trevligt folk!

Kul att du fotade J.L. Men lite svårt att se på bilderna om man inte kan klicka o förstora.(mobil jag vet) Det kan vara jag fjärde från slutet. Men tvivlar.

Du hade bra fart i golfen. Van att köra förstår jag. Var det din golf som var röd med vit huv? 5:12 så åkte jag förbi när du tog det lugnt.

Ok, jag tror det är du fjärde och femte från slutet, även kanske något av dem under bron.
Du får kolla på dator istället när du får tillfälle.

Tack, ja röd med vit motorhuv, bagagelucka och fälgar.
Ja den känndes väldigt stabil och balanserad nu, det var egentligen första riktiga
körningen med bilen så tog det ganska lugnt och ville mest känna på bilen och veta
vad man ska förbättra i vinter, och det fick jag ett ganska bra kvitto på :)
Jag har kört sedan 2004, 2-6 gånger per år, men Kinnekulle är en av mina
favoritbanor, jag bor även 6 mil från banan. ;)

Rickard.v
2015-08-02, 21:42
Jag kollade på datorn. Du fotade med mobilen menade jag när jag skrev mobilen.......
Jaha 5 från slutet också. Man ser ju bara att det är en bil därborta, troligen en golf......
Jag är ju lite fotonerd också så hade ju kunnat tagit bra bilder men då missar man ju körtid.

Fytusan då är du grymt van att köra!!!!

J.L
2015-08-02, 23:06
Jag kollade på datorn. Du fotade med mobilen menade jag när jag skrev mobilen.......
Jaha 5 från slutet också. Man ser ju bara att det är en bil därborta, troligen en golf......
Jag är ju lite fotonerd också så hade ju kunnat tagit bra bilder men då missar man ju körtid.

Fytusan då är du grymt van att köra!!!!

Okej haha, jag tänkte tagit med systemkameran men det blev krångligt att hålla reda på den när jag körde.
Jag kan maila bilderna till dig om du vill, de har bra upplösning, uppladdningen minskar ner dem. :-)

cheba
2015-08-04, 10:48
Där kom jag med på ett litet hörn i filmen också vid 5:30.

Tack till de som ordnade eventet, det var kul att få testa en ny bana, och en rolig bana faktiskt. Rätt så knepig med mycket upp och ner, verkar gå rätt hårt åt framdäcken. Men skoj var det.

vfr
2015-08-04, 11:26
Jag håller med. En väldigt rolig bana och ganska teknisk. Mycket effekt är inte det som är viktigast, utan chassi och köregenskaper kombinerat med bra spårval. Absolut min favoritbana. Därmed inte sagt att jag är något speciellt bra på banan, bara att den är rolig... ;)

Frisk
2015-08-04, 16:48
jag filmade lite och tog ca 150 kort, hur många får man lägga upp utan att spamma ner hele sidan ??
eller ska vi skapa en ny tråd under bilder o film. kanske flytta tråden ??

Rickard.v
2015-08-04, 21:25
Jag tycker också det var en rolig bana! Mera träffar där!! 24mil dit. (22 till mantorp)

Jonny jag tycker du gör en ny tråd under bilder o film! (sortera lite först, suddiga/dubletter/focus på fel ställe)
Så kan vi alla lägga in bilder o film där. Vad tycker ni andra?

Men det bästa är ju att ha bilderna på någon bildsida o länka in dem. Blir inte så överskådligt när de ligger på rad i ett forum.
Tror du kan göra ett album på FB o länka härifrån.

Peter-C
2015-08-04, 21:31
Jag tycker också det var en rolig bana! Mera träffar där!! 24mil dit. (22 till mantorp)

Jonny jag tycker du gör en ny tråd under bilder o film! (sortera lite först, suddiga/dubletter/focus på fel ställe)
Så kan vi alla lägga in bilder o film där. Vad tycker ni andra?

Men det bästa är ju att ha bilderna på någon bildsida o länka in dem. Blir inte så överskådligt när de ligger på rad i ett forum.
Tror du kan göra ett album på FB o länka härifrån.

Jajjamen, lägg gärna upp ny tråd under bilder & film, länka till lämplig bildsida typ instagram.

/Peter

cheba
2015-08-04, 23:02
Jag håller med. En väldigt rolig bana och ganska teknisk. Mycket effekt är inte det som är viktigast, utan chassi och köregenskaper kombinerat med bra spårval. Absolut min favoritbana. Därmed inte sagt att jag är något speciellt bra på banan, bara att den är rolig... ;)

Helt klart verkar det som att chassi är viktigt på den banan. Talade lite med en annan WRC ägare i depån och hans åsikt var att WRC:n känns lite mjuk/hög på kurviga vägar, något som även märks på banan. I synnerhet i den snabba vänstern under bron efter start/mål. En sänkning kunde göra gott.

Det verkar som att XDS funkar fint för att förebygga att innerhjulet spinner ut ur svängarna. Jag kan tänka mig att Kinnekulle är ett ställe där innerhjulet lätt tappar grepp när man kör framhjulsdrivet.

Körlinjerna är nog inte min starka sida, så oerfaren som jag är. Varje varv är nog olika när jag kör, men kul är det ändå.

Rickard.v
2015-08-05, 17:05
Helt klart verkar det som att chassi är viktigt på den banan. Talade lite med en annan WRC ägare i depån och hans åsikt var att WRC:n känns lite mjuk/hög på kurviga vägar, något som även märks på banan. I synnerhet i den snabba vänstern under bron efter start/mål. En sänkning kunde göra gott.

Det verkar som att XDS funkar fint för att förebygga att innerhjulet spinner ut ur svängarna. Jag kan tänka mig att Kinnekulle är ett ställe där innerhjulet lätt tappar grepp när man kör framhjulsdrivet.

Körlinjerna är nog inte min starka sida, så oerfaren som jag är. Varje varv är nog olika när jag kör, men kul är det ändå.

Ja så är det för mig med, om spårvalet hihi. Det är bara erfarenhet genom körning som kan åtgärda det.

Va spinner innerhjulet? Hmm undrar om haldexen hjälper mig. Visste inte att det var ett problem hihi. Skulle vara kul att ha en lite lampa som talar om när haldexen hjälper till. Eller så kör jag för snällt.

Cheba jag trodde bara det var du med vit wrc. Åkte bakom dig ett tag så du är med på lite film.

Det är nu det roliga börjar, att justera bilen...... €€€€€€€€€€€€€€

cheba
2015-08-05, 22:51
Ja så är det för mig med, om spårvalet hihi. Det är bara erfarenhet genom körning som kan åtgärda det.

Va spinner innerhjulet? Hmm undrar om haldexen hjälper mig. Visste inte att det var ett problem hihi. Skulle vara kul att ha en lite lampa som talar om när haldexen hjälper till. Eller så kör jag för snällt.

Cheba jag trodde bara det var du med vit wrc. Åkte bakom dig ett tag så du är med på lite film.

Det är nu det roliga börjar, att justera bilen...... €€€€€€€€€€€€€€

Det fanns en annan WRC på plats också men inte på banan, den stod på utställningen. Om jag finns med på film vore det skoj om du kunde ladda upp så man får se.

Det vore intressant att ha en lampa för XDS också som lyser när den bromsar innerhjulet, på samma sätt som när antispinn/antisladd griper in. Men om jag inte har helt fel så känns det lite när XDS är aktiv. En känsla man har när man gasar på i branta svängar, även på gata t.ex. motorvägspå/avfarter. Det känns liksom att framhjulen greppar bättre än man skulle tro, inget ingrepp av antispinn, och framänden går precis dit ratten pekar utan att understyra. Sen mot utgången av kurvan när rattutslaget minskar så kommer det en punkt när det känns som att något händer och bilen börjar understyra lite lätt. Vore kul att ha en lampa så man kunde få det bekräftat att det faktiskt är XDS man känner.

golfhenke
2015-08-06, 01:07
Helt klart verkar det som att chassi är viktigt på den banan. Talade lite med en annan WRC ägare i depån och hans åsikt var att WRC:n känns lite mjuk/hög på kurviga vägar, något som även märks på banan. I synnerhet i den snabba vänstern under bron efter start/mål. En sänkning kunde göra gott.

Det verkar som att XDS funkar fint för att förebygga att innerhjulet spinner ut ur svängarna. Jag kan tänka mig att Kinnekulle är ett ställe där innerhjulet lätt tappar grepp när man kör framhjulsdrivet.

Körlinjerna är nog inte min starka sida, så oerfaren som jag är. Varje varv är nog olika när jag kör, men kul är det ändå.
Hej.

Jag kör med MSS Spring kits, vilket fungerar bra på en TT RS. Finns till flera Golf också. Körde 1:01,635 med MSS Sport packs och Michelin Super Sports däck.
Med Dunlop dz03g R däck så gick det på 1:00,62. Dvs R däcken gav en sekund.
När jag satte på MSS Spring Kits Track Pack, så körde jag på 0:59,39. Dvs bättre dämpning gav ytterligare 1.23 sekunder.
Hur mycket som är väder och vind, erfarenhet m.m. däremellan är svårt att sia om. Men det är grymt skönt när man märker att bilen klarar mer och beter sig som förväntat. Man får förtroende att köra bättre.

Dessa kit är specialanpassade för vw/audi mfl.