handdator

Visa fullständig version : Tredje/höga bromsljuset på bakluckan sönder. Hur byta? Passat 2010 R-Line



SupaBeast
2015-05-29, 21:20
Köpte ett begagnat bromsljus från skroten och så direkt när jag hämtade delen att det var fel. Tydligen har R-line ett annat än vanliga. Läste på nätet om en skräckhistoria där bilägaren fick betala uppåt 10.000 för att få det bytt hos Volkswagen för att de var tvungna att byta hela vingen. Går det att byta eller har jag gått på en riktig nitlott?

Köpte bilen förra helgen hos firma och märkte på hemvägen att både ena regskyltslampan och bromsljuset var sönder. Tänkte att det var en bagatell att fixa, men tydligen räckte inte det att byta lampa i regskyltsarmaturen, utan måste byta hela hållaren verkar det som. Såg även att det var rost i hålet där armaturen sitter.

Och bromsljuset, ja som ovan verkar knepigt att fixa också.

Norpan
2015-05-31, 12:44
Bromsljuset sitter skruvat innifrån i vingen ja!
Vingen måste alltså skäras bort från bilen, den går då
helt åt h-vete...
Alternativet som funkat bra är att: köpa ett nytt bromsljus
hos Vw, titta hur skruvarna sitter och ta fram bormaskinen och
borra sönder det gamla och ta bort det,
ta det nya och skippa skruvarna å använd kraftlim och limma fasr det
där skruvarna skulle suttit.
Klart! : )

Mulder-_-
2015-05-31, 14:23
Köpte ett begagnat bromsljus från skroten och så direkt när jag hämtade delen att det var fel. Tydligen har R-line ett annat än vanliga. Läste på nätet om en skräckhistoria där bilägaren fick betala uppåt 10.000 för att få det bytt hos Volkswagen för att de var tvungna att byta hela vingen. Går det att byta eller har jag gått på en riktig nitlott?

Köpte bilen förra helgen hos firma och märkte på hemvägen att både ena regskyltslampan och bromsljuset var sönder. Tänkte att det var en bagatell att fixa, men tydligen räckte inte det att byta lampa i regskyltsarmaturen, utan måste byta hela hållaren verkar det som. Såg även att det var rost i hålet där armaturen sitter.

Och bromsljuset, ja som ovan verkar knepigt att fixa också.

Har du inte någon form av garanti från handlaren?