handdator

Visa fullständig version : problem med bagagelucka



Bror
2015-05-17, 18:39
Jag har en bagagelucka som jävlas lite..
bilen är en passat variant -03 och luckan går bara att öppna med den "riktiga nyckeln", alltså varken knappen för att öppna luckan som sitter inne i bilen eller på fjärren funkar..
Någon som har erfarenhet av detta?

Goffen
2015-05-17, 19:31
Låter som kabelbrott eller så har elmotorn gått sönder.

Bror
2015-05-18, 20:57
Ingen som varit med om detta?

golf666
2015-05-19, 19:12
ett hett tips är ju att själva handtaget/microströmbrytaren är kass, inte helt ovanligt!
Bytte på tjejens passat -03a i höstas. Den gick heller inte att öppna på de vis du säger.
Utan ja va tvungen att plocka ner plasten från insidan för att komma åt låset innifrån.

Bytte microströmbrytaren/handtaget och allt fungerade prima!
Brukar kännas i handtaget om de är ngt motstånd lr om de klickar när man trycker in det.
Gör de inte de - kontrollera strömmen till det, är de ok. Byt handtaget!

jimZon
2015-05-20, 15:40
Skulle tippa på låskistan. Bytte den två gånger på min Audi A3 -01 och en gång på min GTI -10. VAG verkar anlita ryska underleverantörer ibland.

Mulder-_-
2015-05-22, 12:38
ett hett tips är ju att själva handtaget/microströmbrytaren är kass, inte helt ovanligt!
Bytte på tjejens passat -03a i höstas. Den gick heller inte att öppna på de vis du säger.
Utan ja va tvungen att plocka ner plasten från insidan för att komma åt låset innifrån.

Bytte microströmbrytaren/handtaget och allt fungerade prima!
Brukar kännas i handtaget om de är ngt motstånd lr om de klickar när man trycker in det.
Gör de inte de - kontrollera strömmen till det, är de ok. Byt handtaget!

Detta fel hade jag på min -01:a, verkar vara ett vanligt fel. Det känns som sagt i handtaget om det är något som fjädrar tillbaka/klickar när man ska öppna.

Bror
2015-06-14, 19:48
ett hett tips är ju att själva handtaget/microströmbrytaren är kass, inte helt ovanligt!
Bytte på tjejens passat -03a i höstas. Den gick heller inte att öppna på de vis du säger.
Utan ja va tvungen att plocka ner plasten från insidan för att komma åt låset innifrån.

Bytte microströmbrytaren/handtaget och allt fungerade prima!
Brukar kännas i handtaget om de är ngt motstånd lr om de klickar när man trycker in det.
Gör de inte de - kontrollera strömmen till det, är de ok. Byt handtaget!

Tack!
låter som att detta kan stämma. Har dock bytt handtaget en gång utan bättring. Köpte handtaget på skroten, så jag kan ju ha fått ett defekt igen...