handdator

Visa fullständig version : Jetta gtd STULEN



R.Grönberg
2007-09-06, 08:23
Min bil blev stulen inatt på torget 2 i emmaboda.
klockan 04:15

Den som ser lr hör ngt kan ju höra av er till mig.
0738416853 eller robinviking@hotmail.com

gäller denna... http://www.garaget.org/?car=61304

J.L
2007-09-06, 14:55
polisen hittar säkert ett tomt skal i skogen om nån vecka :(

hatar sånt här folk som inte kan fatta att man inte stjäl från andra!
spara till att köpa era egna grejer för h******e!!

kroll
2007-09-06, 14:57
Vad sjutton.....
håller koll i göteborg om jag ser ngt

R.Grönberg
2007-09-06, 15:06
ja en gammal jetta gtd när det står en g60 på andra sidan gatan=) då undrar man ju fan=) hehe

Men men som sagt så hittar dom den nog snart. Förresten onks hur gick det med den?

onk
2007-09-06, 15:39
Segt sånt här. Räkna inte med att få tillbaka pengar på alla lysen å det där du precis köpt..

Förs. bolagen bryr sig inte så hårt om det fick jag erfara.

Men hoppas dom hittar den i bättre kondition än min, som numer är skrot...

kroll
2007-09-06, 16:07
Kan man inte säga att man hade helt nya fram och baklampor bara?? Eller måste man säga om man hade orginal eller eftermarknads?

Orginal är väl dyrare en eftermarknads??

Gullideckel
2007-09-06, 16:21
Kan man inte säga att man hade helt nya fram och baklampor bara?? Eller måste man säga om man hade orginal eller eftermarknads?

Orginal är väl dyrare en eftermarknads??

Min erfarenhet är att förs. bolag ser det som en ren självklarhet att man har fungerade lampor..liksom inget dom betalar en krona extra för..

Edit, Trist att bilen blev snodd!

R.Grönberg
2007-09-06, 16:57
Min erfarenhet är att förs. bolag ser det som en ren självklarhet att man har fungerade lampor..liksom inget dom betalar en krona extra för..

Edit, Trist att bilen blev snodd!

Klart jag ska ha betalt för det jag stoppar på bilen. Fan ska man annars ha försäkring för? Du får ju ersättning för fälgar om du har bytt ut dom.

Gullideckel
2007-09-06, 17:00
Klart jag ska ha betalt för det jag stoppar på bilen. Fan ska man annars ha försäkring för? Du får ju ersättning för fälgar om du har bytt ut dom.

De är ju en grej mellan dig och bolaget...men jag TROR inte du får något extra...fälgar = extra utrustning och sånt får man extra för.

onk
2007-09-06, 17:06
Min golf värderade dom till 5000:-. Han sa att jag kunde få en likvärdig på blocket. Ett jävla skämt enligt mig..

Han brydde sig inte så mkt om att man hade bytt lysen och renoverat toppen och det.
Stötdämpare för 3500:- ökade inte värdet heller.
Jävla nötter på bolagen, man betalar flera tusen mer i förs. bara för det är en GTi men inte faan får man mer tillbaka.

Jag hade bara en jävla tur som fick tillbaka lite pengar för fälgarna med, men om man vill ha igen allt då ska man teckna specialförsäkring sa han.

R.Grönberg
2007-09-06, 21:51
i vilket fall som helst så har jag ju kvitto på bara fälgarna över 7000.
huvudenheten i bilen kostade 4000:- och lite högtalare och så.

cisco
2007-09-07, 00:37
Polisen bryr sig inte när saker blir stulna. "Spaningsuppslag saknas."
Försäkringsbolag har så många avdragsklausuler och annat att man knappt har någon nytta av försäkringen när det händer något.
Tjyvar förstår bara basebollsträn i huvudet.
Själv har jag lagt ner nästan all försäkring och minimerat alla premier.
Man får helt enkelt se till att grejorna inte blir stulna eller körda i diket.
Jag har fulla gården med lås, kedjor, lampor, larm m.m.
Rent matematiskt eller statistiskt kan inte försäkring löna sig lika lite som lotterier. I båda fallen försvinner en vinst ur kalkylen som man kan behålla själv.
Räkna ihop premierna som man betalar in under en livstid med normal kapitalavkastning. Det räcker förmodligen till en sprillans ny bil till pensionen.

Holman
2007-09-09, 21:21
Vill man få ut pengar för stulen bil så är ett tips att värdera bilen hos försäkringsbolaget. Ta med alla kvitton på allt du köpt och se till att den är fräsch vid visningen så brukar man få rätt bra betalt..