handdator

Visa fullständig version : Inbrott/Scirocco mk1



Mattias
2015-04-27, 23:44
Hej,

Har haft oturen att få inbrott i min Scirocco Mk1, hjälpte inte med låst garage och tv-övervakning.
Såklart polisanmält och en fin bild är bifogat till dem på fanskapet som inte har något bättre för sig än att vandalisera bilar.
Bilen är helförsäkrad på seriöst bolag, förhoppningsvis lagar dom den utan att gnälla.

Men vad tror ni det kommer att kosta?
Blir plåtskadorna runt dörr bra vid reparation?
Antar att infästningen till rattstång behöver att bytas, finns det fortfarande delar?
Även plasten runt rattstången är skadad.

Lite bilder på eländet

59855986598759885989

Peter-C
2015-04-28, 00:08
Det var inte roligt Mattias. Onödigt….…. Priset på en reparation blir ju högre än en normal självrisk i alla fall. Var länge sedan man var i karosseri o lack branschen, vågar inte gissa.

Dörren går säkert att reparera. Någon här vet kanske om samtida Golfdelar/rattstång passar. Scirocco 1 är ju ganska ovanlig nuförtiden.

/Peter

Mattias
2015-04-28, 00:16
Jo väldigt onödigt, som tur är var det inte fler bilar som blev lika skadade som min.
Rattstång borde passa ifrån golf, får prata med motorhalland och se hur dom ställer sig till att laga en gammal bil.
Åtminstone är rattlåset helt, får glädjas åt det lilla :)

Väntar på svar ifrån försäkringsbolaget nu, tills dess får den stå kvar i garaget.

Peter-C
2015-04-28, 00:36
Du har pm i ärendet...../Peter

Andersson Racing
2015-04-28, 13:11
Fy fn, mycket tråkigt Mattias.....
Var tanken bara inbrott eller skulle de sno bilen med tanken på skadorna vid rattlås på bilderna?
Fick de med sig något?

Med vänlig hälsning Per

a128
2015-04-28, 18:22
Ser ut som dom försökt att knäcka rattlåset men istället så har fästet för rattstången knäkts istället

har du bild på "fanskapet" ?

Mattias
2015-04-28, 18:40
Jo verkar som att det var bilen han ville ha, men kanske inte den smartaste killen som gjort försöket...
Fanns inget av värde att ta i bilen, har inte ens någon stereo i den.
Tur att den står kvar allafall, skadorna går ju att reparera.
Var i kontakt med motorhalland idag, fårse om de kan få fram delarna som behövs, annars får jag leta själv.

Står ganska många fina bilar i detta garage, förvånar mig att min var mest intressant.
Men vw är tydligen bättre än Porsche 911or :-)

Jo bild finns på gärningsmannen, men jag har inte själv tillgång till den.