handdator

Visa fullständig version : Moderna försäkringar till VW?



Premis
2015-04-20, 15:56
Nån som provat bolaget Moderna Försäkringar till en VW och har några kloka ord att delge om detta?

Vagnskadan går ut i Juni så då ökar försäkringen 2-300% i pris hos Trygg Hansa så jag behöver en strategi för att hantera detta (helst lyckas avbryta försäkringen). F.ö. så verkar ED35an ha gått upp ruskigt i försäkringspris ibland bolagen och flera verkar inte ge offert alls längre på denna (lyckas inte ens få premie av VW?!). Får väl köpa en Volvo snart eller cykla.

Moderna Försäkringar landar på rätt hanterliga summor dock men är ett helt okänt bolag för mig, har någon erfarenhet av detta?

Mattias
2015-04-20, 17:26
Min pappa använder detta försäkringsbolag på sin bil.
Men han har endast nyttjat dem till ett byte av framruta vilket fungerade utan problem.
Den stora frågan är såklart alltid hur dom hanterar en större skada...

Premis
2015-04-20, 22:34
Min pappa använder detta försäkringsbolag på sin bil.
Men han har endast nyttjat dem till ett byte av framruta vilket fungerade utan problem.
Den stora frågan är såklart alltid hur dom hanterar en större skada...

Alltid nåt ..

Cullberg
2015-04-21, 08:13
Vill inte VW räkna? Det låter konstigt... Jag har haft Dina försäkringar ganska länge.

JonFri
2015-04-21, 08:42
Jag har haft Moderna under ett par bilar. Min senast Golf 6 har haft inbrott tre gånger senaste året. Alla gånger har de krossat ena rutan och skruvat ut GPSen (RNS510).
Moderna har alltigenom levt upp till -och överträffat- alla mina förväntningar. Förbehållslös service och ett uttalat förhållningssätt att bilen ska inte vara sämre skick än innan tillgreppen.

Det medför att jag har kvitton på nära 120k för nredningsdetaljer och omlackering. Helt utan ett uns av tveksamhet eller ifrågasätta de.

Premis
2015-04-21, 10:53
Vill inte VW räkna? Det låter konstigt... Jag har haft Dina försäkringar ganska länge.

Var tydligen fel på VW-hemsidan igår men nu funkade det :).

Moderna: 6.828/år
VW: 8.856kr/år
IF: Kan inte ge premie på helförsäkring förrän vagnskadetiden gått ut men halvförsäkring kostade runt 10k.
Dina: 10.096/år (vart klart billigast på motorsvaga bilar tidigare för mig, inte denna dock).
Länsförsäkringar: Kan ej ge premie (inte ringt än)
Aktsam: Kan inte processera mitt regnummer (troligen för att trygghansa äger dom).
Folksam: 12.996/år

Lär väl få köra vidare på Trygghansa under året (oavsett vilket pris dom sätter) då jag tecknade halvförsäkring där 1a Jan och inte kan bryta en försäkring mitt i året. Eller det kanske är skillnad om man går från halv till hel när vagnskadan gått ut .. hade ju suttit fint med banköraförsäkringen hos VW i år men men ..

Amazonas
2015-04-21, 13:04
Märkligt, TH försäkrar min R -11 för 6800 kr om året med alla tillägg och 1500 mil om året.
Folksam vill 18700 för samma bil...

Premis
2015-04-21, 13:11
Märkligt, TH försäkrar min R -11 för 6800 kr om året med alla tillägg och 1500 mil om året.
Folksam vill 18700 för samma bil...

Gäller att vara rätt målgrupp för bolaget med andra ord. Men men det är bara pengar, om några år så är dom inte värda ett dugg ändå antagligen så det är väl bara att bränna :).