handdator

Visa fullständig version : Avgas Golf II Memphis -88



binke
2007-09-05, 13:40
Vet någon om man kan krångla ut hela avgassystemet (från efter katten) utan att behöva dela mellan ljuddämparna? Det ser trångt ut vid bakaxeln, men om man hissar karossen så kanske... Har någon provat?

Bengt

Golf II Memphis -88 RP 1.8i

BasRutten
2007-09-05, 16:05
Vet någon om man kan krångla ut hela avgassystemet (från efter katten) utan att behöva dela mellan ljuddämparna? Det ser trångt ut vid bakaxeln, men om man hissar karossen så kanske... Har någon provat?

Bengt

Golf II Memphis -88 RP 1.8i

Jag undrar samma sak. Får jag lov att kapa av vid kröken vid bakaxeln för att få loss bakre dämparen?

Golf GTI 16v -95

R.Grönberg
2007-09-05, 18:02
varför försöka få dän det utan att dela det?

Det kan nog bli riktigt kärvt faktiskt. oftast när vi byter dom på jobbet är dom så dåliga så det är just där dom är avrostade=)

binke
2007-09-05, 18:12
varför försöka få dän det utan att dela det?

Det kan nog bli riktigt kärvt faktiskt. oftast när vi byter dom på jobbet är dom så dåliga så det är just där dom är avrostade=)

Jag hittade ett som satt på bil på skroten, det såg OK ut. Jag hade redan skruvat lossat det framtill och alla upphängningar. Hade lyft bilen med domkraft under bakaxeln och tänkte att det var ev. därför jag inte kunde vinkla ut det. Får väl återvända och försöka lossa mellan burkarna...

/Bengt