handdator

Visa fullständig version : GTI ägare av den sjunde generationen, har du sänkt din bil?



kotten
2015-04-08, 00:09
har du sänkt din bil och kan dela med dig lite av dina erfarenheter.

Jag skulle gärna vilja sänka min bil lite, men är lite orolig för några saker. Kommer all komfort försvinna och jag kommer hoppa fram på vägen?

Om jag skall lägga en massa pengar på detta så vill man ju sänka tillräckligt mycket så det ger någon effekt.

Skall man även passa på att montera spacers?

Vilket kit är att föredra, för en bil med dcc?

Golf-power
2015-04-08, 09:30
Ska du ha kvar orginalstötdämpare så tycker jag att max sänk är 40mm annars blir det tok stötigt

Blackie
2015-04-08, 13:01
Har kollat runt lite då jag själv skall sänka bilen och har kommit fram till att H&R skall funka bra med en bil som är utrustad med DCC, H&R säker 35 mm runt om vilket man kan tycka borde vara tillräckligt, sen kan man ju montera på spacers om man vill få ut däcket närmare skärmkanten så det ser ut att fylla ut hjulhuset lite. DCC kommer att behålla sin funktion men bli lite stötigare överlag i alla lägen vilket man kan tycka är logisk :)

Sen finns det VWR och Einbach som också är vanligt för VW bilar, Einbach är lite snällare i sin sänkning ger 25mm fram och 15 mm bak men med tanke på din fråga så verkar det ju inte vara något du är ute efter så kör på H&R, tänk på att hjulinställning måste göras efter sänkning men antar att det är något som du redan har koll på ;)

Fixarfarsan sänker Touran med DCC: http://fixarfarsan.se/2014/09/sankning-av-touran-med-dcc.html

Ett klipp på hur det ser ut med H&R + Spacers på en MK6:a: https://www.youtube.com/watch?v=_1w6Np7P82A

david lange
2015-04-08, 18:12
äger ingen golf r mk7 men har en cc 2009 med dcc och har 40 sänkning på fram och bak med 20" fälgar. sportläget är lite stötigt men inget jag stör mig på direkt, comfort är rätt mjukt kan jag tycka.

Amazonas
2015-04-08, 18:44
äger ingen golf r mk7 men har en cc 2009 med dcc och har 40 sänkning på fram och bak med 20" fälgar. sportläget är lite stötigt men inget jag stör mig på direkt, comfort är rätt mjukt kan jag tycka.
Kan inte annat än hålla med, hade ju samma setup på min CC.

Raven
2015-04-09, 06:29
Bara jag som tycker bilen blev stötig med sommardäcken? Dvs, 19", comfort på dcc och ej sänkt. Med 17" var den bekväm!

Premis
2015-04-09, 10:10
Bara jag som tycker bilen blev stötig med sommardäcken? Dvs, 19", comfort på dcc och ej sänkt. Med 17" var den bekväm!

Tror inte DCC kan mjuka upp tillräckligt för att motverka stötigheten hos 19" eltejpsdäck. Ska du ha det att gå mjukare får du addera gummi på höjden helt enkelt.

Peter-C
2015-04-09, 19:38
Bara jag som tycker bilen blev stötig med sommardäcken? Dvs, 19", comfort på dcc och ej sänkt. Med 17" var den bekväm!

Har DCC och 19" 235/35. Golfen är inte anmärkningsvärts stötig. Märker knappt någon skillnad mot när jag körde på 18" vinterdäck. Kör DCC i "Normal" läge för det mesta.

Vi har en A4 med S-line sportfjädring och OEM 17" hjul. Den ger ungefär samma upplevelse. Förvånande....dock utan DCC eller Magnetic ride som Audi benämner det (helt olika system).

/Peter