handdator

Visa fullständig version : montera downpipe på golf r



Buddah
2015-04-07, 11:21
hejsan jag är nu mitt uppe i att montera downpipe på min golf r.

Måste först och främst säga, vilket jävla skit jobb. för mig löpte de på bra, framtill jag skulle ta ut orginal.
Det gick inte utan att lossa på Stödet till kardan, samt främre kardan.
Efter att den flyttas mot passagerar sidan så gick det att få ut den. Milltek downpipen gick ganska smärtfritt att få dit

MEN ! nu till problemet. Det går inte att få på kardan igen! downpipen är ivägen? !
vad gör jag för fel? Finns det nå tips och tricks? Har jag till och med fel downpipe?

Mvh Linuz

Alle47
2015-04-07, 13:01
Du kanske fått downpipe till FWD K04 av misstag. Kan väl inte monteras på mer än ett sätt.
Finns det inte en skylt på milltek avgas där nåt art.nr står?

Buddah
2015-04-07, 14:07
Du kanske fått downpipe till FWD K04 av misstag. Kan väl inte monteras på mer än ett sätt.
Finns det inte en skylt på milltek avgas där nåt art.nr står?

tanken har ju slagit mig ett par gånger. serie numret i sig avslöjar dock inget tyvärr. har inte kommit så långt att jag mailat Milltek än.
Är det inte någon annan som haft liknande problem?

Buddah
2015-04-08, 00:12
Äntligen klar efter ett par timmar krypande på garaget golvet. :) Felet jag gjorde var att montera fast downpipen innan jag skruvat tillbaka kardan. Lite finjusteringar kvar bara.

blev förvånad över att responsen blev så pass mycket bättre efter att downpipen installerats.

Amazonas
2015-04-08, 00:19
Fan va najs, då stämde det som jag skrev i pm:et då :)
Synd att man aldrig fick uppleva den på.

Buddah
2015-04-08, 14:44
Fan va najs, då stämde det som jag skrev i pm:et då :)
Synd att man aldrig fick uppleva den på.

Hade inte noterat ditt pm tyvär :( det var riktigt trångt och knöligt och man fick helatiden jobba med en han utan att se vad man håller på med :p att man fick ligga på garage golvet gjorde inte saken lättare :) jobbet med bussningen var gjort på fem minuter. Tack åter igen för en bra affär :)