handdator

Visa fullständig version : motorproblem golf gtd 13



canterbury
2015-04-04, 21:02
märkligt motorfel. eller indikator på det. golf gtd års modell 13. allt originalny servade. 10 000 mil. 1 gången va för någon vecka sen. varningen tändes och bilen gick in i säkerhets inställning och gick jätteslött. stängde av o Star de och så var allt som vanligt igen. Kört 30 mil ca så dök det upp igen idag. kör långa lugna sträckor. har ej pressat bilen och den dricker normalt och märker inget annat märkligt. kopplat in dator för att felsökning men hittar inga fel koder. någon som vet vad detta kan vara?

canterbury
2015-04-04, 21:11
57595759 här e bilden

blinkar gult också det ni ser i displayn

Andersson Racing
2015-04-04, 23:37
Kolla efter sprickor i tryckslangarna till turbo/intercooler. Jag har skjutit samma slang till intercoolern två gånger på en passat tdi 140 hk. Samma symptom som din bil när sprickan var pytte, vid större spricka räckte det att turbon började ladda så gick den i limp mode. Ingen felkod om jag minns rätt.

canterbury
2015-04-07, 00:20
Kolla efter sprickor i tryckslangarna till turbo/intercooler. Jag har skjutit samma slang till intercoolern två gånger på en passat tdi 140 hk. Samma symptom som din bil när sprickan var pytte, vid större spricka räckte det att turbon började ladda så gick den i limp mode. Ingen felkod om jag minns rätt.

mm får kolla det. men har pressat lite bara för att framkalla felet men nu vill det inte. uppstått 2 ggr. o inget i minnet när det gäller felkoder. ska sätta in en trådlös avläsare så kan jag se vad det står när det händer nästa gång.... jag har inte en aning annars va det kan va