handdator

Visa fullständig version : 90hk insprutare startar inte! hjälp!



paralyz3d
2007-09-03, 22:09
har problem med min nyss köpta golf 2 90 hk insprutare..
har kollat så de är gnista å den drar runt men verkar inte få nån bensin..
funderar på om de är bensinpumpen.. är d enått vanligt fel å e de svårt å byta?
några tips på hur man kan kolla om de verkligen är pumpen?

hjälp upskattas!

MVH per

Davidio
2007-09-04, 07:26
På min var det bensinpumpen som krånglade, jag tog isär matarslangen i motorrummet och kollade om det kom någon bensin där. I mitt fall gjorde det inte det.
Det går att lyssna på pumparna när man vrider på tändningen, de ska gå en liten stund då för att bygga upp trycket i systemet.
Pumparna är inte svåra att byta. Den som sitter i tanken gick smärtfritt för mig men den under bilen blir det lite bensinslask när man grejar med.
Men på din bil sitter det kanske bara en pump i tanken och ingen under bilen?

paralyz3d
2007-09-04, 13:50
ok.. låter bra.. tror de e likadant på min för har kollat matar slangen oxå.. å har försökt lyssna efter bensinpumpen men den har inte gjort sig hörd!..
jo de e ju nog samma modell en -88 1.8i CL

får väll riva isär pumparna!..

passatglidare
2007-09-04, 16:00
Innan du river bort pumparna, kolla relät först. En kompis till mig hade samma problem och han knackade lite på relät och så hoppade pumpen igång.

Lycka till
/J

paralyz3d
2007-09-04, 16:43
ok.. låter ju som nått man ska prova.. sitter de nånstans då?..där alla andra relän sitter?

Davidio
2007-09-05, 07:22
just det det hade jag glömt, det var ju det första jag kollade, ja det sitter bland alla andra relän inne i kupén, står i instruktionsboken har jag för mig vilket det är

paralyz3d
2007-09-11, 13:18
hej igen.. har kollat relät å de verkar funka..samt att pumpen i tanken verkar funka.. så antingen är de bränsle filtret eller pumpen utan för tanken!.. eller nån som tror nått annat?

Davidio
2007-09-11, 14:53
prova att dela bränsleledningen framifrån och bak och se när det börjar komma bränsle, tar ju dock lite tid men man ser ju i alla fall hur långt det kommer

paralyz3d
2007-09-12, 14:36
ska kika på detta!.. tackar