handdator

Visa fullständig version : vänsterbroms!?



nofear
2015-03-12, 20:19
jag har en golf v6 4motion -01 som jag ska köra driversopen tävlingar med problemet med bilen är att det går inte vänsterbromsa för det stryper motorn något som det gör på många vw och audi modeller min fråga är om det går att koppla bort eller kringå funktionen på något sätt

Sn00k
2015-03-13, 00:39
tjo!

yes, det går att koda bort i programvaran, det är dock rätt avancerat att göra detta.

om du kollar upp vad din databox heter, i stil med 022906032E eller liknande, antingen via vag-com/vcds, eller fysiskt på etiketten på boxen, så kan jag slå en kik på programvaran och definera upp den.
efter detta kan jag hjälpa dig att programmera om den, samt även mappa den, om så behövs.

vänsterbromsa en 4WD V6a.. äre inte bättre att sätta upp chassit rätt, montera en haldex controller, och introducera lite överstyrning i körningen..? ;)

nofear
2015-03-14, 09:34
Ok får kolla på boxen när man kör konbana kan det vara bra att vänsterbromsa lite för att lunga ner bilen när rörelserna blir för yviga man får tyvärr inte bygga om hjulupphängningarna i driversopen man får bara byta stötdämpande och fjädrar dock inte coilovers