handdator

Visa fullständig version : Tips till CC ägare, kolla dörrlisterna...



Amazonas
2015-03-06, 08:20
Detta film postades på vwpc idag och kanske finns ngn här som kör CC och bör kolla upp sina dörrlister... (filmen är dock från nov 2014)
Fan är det med nya VW och rost. Dyker upp på alla modeller. Morsans Golf mk6 -09 med 2800 mil ska in för omlack av alla dörrar samt baklucka pga rost och galvsläpp. 5 månaders strid innan VW tog på sig det hela...

http://youtu.be/H3-elvlclXU

T-mek
2015-03-06, 14:20
Nästa gång du ser en miljöpartist, så sparka han i arslet... Detta är resultatet av miljövänliga lacker och dylikt. :)

Å andra sidan såg jag ingen rost i klippet.. Vatten är inte samma sak som rost.. Listerna i fråga är ihåliga, och har ett flertal hål för att kunna släppa in/ut luft och ev. vatten.. Är inte bara cc som har sådana.

Merlinen
2015-03-06, 14:29
Nästa gång du ser en miljöpartist, så sparka han i arslet... Detta är resultatet av miljövänliga lacker och dylikt. :)

Å andra sidan såg jag ingen rost i klippet.. Vatten är inte samma sak som rost.. Listerna i fråga är ihåliga, och har ett flertal hål för att kunna släppa in/ut luft och ev. vatten.. Är inte bara cc som har sådana.

Kollade du hela klippet??
Jag tycker då det ser ut som ytrost iallafall runt 1:22 i klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=H3-elvlclXU&feature=player_detailpage#t=83

T-mek
2015-03-06, 14:33
Missade nog det ja :) Jag gav upp när han började visa fakturor :D

Amazonas
2015-03-06, 15:43
Rätt tydliga rostangrepp under alla lister...

Mattias
2015-03-06, 17:15
Oj såg inget vidare ut!
Och man kan undra hur bra rostlganingen blir när det handlar om en "skarv" som repareras, antagligen åtgärdar man enbart den rosten som syns, dvs det är nog bara en tidsfråga innan rosten är tillbaka.

T-mek
2015-03-06, 17:36
Naturligtvis ska det inte rosta under listerna...

Men sorry alltså, snubben accepterar inte att listen blir blöt när bilen står ute i regn?! Va vill han vw ska göra, bygga ett garage åt honom?

Amazonas
2015-03-07, 00:02
Problemet är att vattnet inte rinner ut under listen då dräneringshålen inte är bra placerade. Jag hade samma problem på min CC. Man var tvungen att lyfta på listen för att vattnet skulle rinna ut. En pissig konstruktion helt enkelt... ungefär som dörrarna på MQB-plattan som sammlar på sig mängder med vatten.

GTI G60
2015-03-07, 10:18
Det gäller väl tyvärr alla passat 06-
Rostar tyvärr rätt bra allihop.
Konstigt att många andra tillverkare lyckas bättre.

ThomasT
2015-03-07, 12:32
Man blir ytterst förvånad över sådana här saker, att man inte som tillverkare har koll på basala funktioner som dränering.

Sedan blir man ju bara förbannad när de inte ens svarar i sakfrågan. Att svara att något är "ett konstruktions betingat beteende" är ju liksom inget svar, det kan man ju svara på alla typer av fel... Om man konstruerar en bil med M4 hjulbultar och bilen tappar alla hjul i första svängen, så kan man svara: -"Nja, det där är inget fel det är ett konstruktions betingat beteende." :mad:

.

NOlsson
2015-03-07, 12:51
Såg fel :-)

JRJ
2015-03-13, 08:00
Det gäller väl tyvärr alla passat 06-
Rostar tyvärr rätt bra allihop.

Så det är bättre rostskydd på B5 än på B6 och nyare?