handdator

Visa fullständig version : Erfarenhet av autodelar.net och Klokkerholmdelar?



Alle47
2015-03-04, 16:36
Beställde nya framskärmar, skärmkanter bak och innerskärmar till mk3 vr6 i mellandagarna av autodelar.net från klokkerholm.

Har ringt med jämna mellanrum och frågat om dessa grejor och fått svar att dom skickats till mig "precis" till att ja dom kan vara restade 2 år och att dom finns på "lager" nu.
Hur lång tid kan vara rimligt att klokkerholm tar för att få iväg delarna till dom?
Riktigt less på att vänta!

Lillen
2015-03-05, 01:51
Låter som vanligt då =/
Väntans tid.

Och aldrig får man veta varför det tar tid.

J.L
2015-03-05, 06:49
Precis. Bra priser men ganska rörigt.

Marcus
2015-03-09, 08:26
"mk3 vr6" låter som en modell från Volkswagen - med andra ord bör tråden hanteras i annan del av forumet :) Min tolkning av VAG-Forum är att det avser andra varumärken från Volkswagen Group - än kärnmärket VW.

Petta77
2015-03-09, 11:10
Beställde nya framskärmar, skärmkanter bak och innerskärmar till mk3 vr6 i mellandagarna av autodelar.net från klokkerholm.

Har ringt med jämna mellanrum och frågat om dessa grejor och fått svar att dom skickats till mig "precis" till att ja dom kan vara restade 2 år och att dom finns på "lager" nu.
Hur lång tid kan vara rimligt att klokkerholm tar för att få iväg delarna till dom?
Riktigt less på att vänta!

http://oemandmore.co.uk/

Adi är super trevlig. För snabbare kontakt "Adi Bradley" på facebook =)

boster
2015-03-09, 17:50
tänkte köpa en klokkerholm framskärm till min golf 4 men det var sååå dålig plåt mjuk och dåliga fula presskanter det hade gått åt 10timmar att få den bra där det skulle vara runda kanter upp mot framrutan var det klipt och vikt vassa kanter så jag gav fan i det och köpte orginal

Lillen
2015-03-10, 15:31
Kolkkerholm är som de är.
Många modeller har inga orginaldelar kvar.

Och angående leveranstider så har ju inte Klokkerholm med Autodelar att göra.

Alle47
2015-03-10, 20:33
Kolkkerholm är som de är.
Många modeller har inga orginaldelar kvar.

Och angående leveranstider så har ju inte Klokkerholm med Autodelar att göra.

Har inte med Autodelar att göra??
Jag beställde ju framskärmarna av dom!

Efter ytterligare ett par samtal så dök plötsligt framskärmarna upp idag, plåten ser jag inget fel på i sig och passformen är ju inte som original. Men tror det ska gå att få tillräcklig fason på dom.

Alle47
2015-03-10, 20:37
http://oemandmore.co.uk/

Adi är super trevlig. För snabbare kontakt "Adi Bradley" på facebook =)

Tack, mycket bra tips!! Han är lagd som "vän" ser flera tänkbara beställningar :)

- - - Uppdaterad - - -


"mk3 vr6" låter som en modell från Volkswagen - med andra ord bör tråden hanteras i annan del av forumet :) Min tolkning av VAG-Forum är att det avser andra varumärken från Volkswagen Group - än kärnmärket VW.

Var väl inte just till mk3 det här handlade om även om just jag beställde till en sån, var ju mer erfarenheter av beställningar från Autodelar, du vet, dom har faktiskt delar till hela VAG ;)

Lillen
2015-03-11, 01:41
Har inte med Autodelar att göra??
Jag beställde ju framskärmarna av dom!

Efter ytterligare ett par samtal så dök plötsligt framskärmarna upp idag, plåten ser jag inget fel på i sig och passformen är ju inte som original. Men tror det ska gå att få tillräcklig fason på dom.

Ja alltså det är oftast inte Klokkerholms fel att det tar tid.
Bara att prova beställa på annat ställe så märker man skillnaden.

Alle47
2015-04-12, 09:45
Är nu i skedet att framskärmarna ska lackas, blir lite förvirrad angående den svarta färg som skärmarna har från fabrik.
Söker på det och den ena säger det är transportfärg och måste bort, nästa säger det är en fullvärdig grundfärg.
På klokkerholms hemsida skriver dom ju om sina olika behandlingar på ytan, men kan inte hitta info om vilken som använt på grejorna. Dom skriver ju själva att en ytbehandling är för transport och förhindra rost, sen har dom andra som är seriös rostgrund.

Nån som vet nåt om detta?

Petta77
2015-04-12, 15:13
Seriös rostgrund kan de ju knappast vara, den går ju att rispa bort med nageln :P Har du provmonterat skärmen (sånt är ju alltid bäst å göra innan man monterar piratdel

Alle47
2015-04-12, 15:43
Seriös rostgrund kan de ju knappast vara, den går ju att rispa bort med nageln :P Har du provmonterat skärmen (sånt är ju alltid bäst å göra innan man monterar piratdel

Ja jag vet inte, du lär ha skapliga naglar för att få bort den här färgen. Men dom skriver ju att dom har olika behandlingar på hemsidan så är ju säkert olika då.
Dom är testmonterade och inpassade, relativt bra passform faktiskt.

Peter-C
2015-04-12, 15:53
Är nu i skedet att framskärmarna ska lackas, blir lite förvirrad angående den svarta färg som skärmarna har från fabrik.
Söker på det och den ena säger det är transportfärg och måste bort, nästa säger det är en fullvärdig grundfärg.
På klokkerholms hemsida skriver dom ju om sina olika behandlingar på ytan, men kan inte hitta info om vilken som använt på grejorna. Dom skriver ju själva att en ytbehandling är för transport och förhindra rost, sen har dom andra som är seriös rostgrund.

Nån som vet nåt om detta?

En fd billackerares inlägg.

Har haft billackering en gång i tiden. Vi brukade slipa bort huvuddelen av ”den svarta” grunden på utsidan av plåten på nya delar mest för att inte riskera lacksläpp i ett senare skede. I de flesta fall satt den med bra vidhäftning så jag kan inte säga att det brukade orsaka problem. Vi jobbade mestadels med original plåtdelar.

Man märker ganska kvickt om den sitter dåligt, då går slipningen inte att tona ut liksom, blir fnasigt i utslipningen.

Detta var längesedan, det var nästan bara Audi och Porsche som hade galvade delar på den tiden. Galven ska man ju vara rädd om :) (om det finns någon).

/Peter

Alle47
2015-04-12, 16:07
Delarna är galvade enligt märknigen på dom. Står dock inget om ytfärgen.
Jag testar att slipa och ser hur den blir.

Peter-C
2015-04-12, 16:14
Delarna är galvade enligt märknigen på dom. Står dock inget om ytfärgen.
Jag testar att slipa och ser hur den blir.

Sitter den bra så behöver du väl inte slipa bort ytfärgen helt. Borde räcka att matta ner den. Man vill ju inte slipa genom galven för mycket.....

/Peter

Mattias
2015-04-12, 19:30
Har bara erfarenhet av nya orginaldelar.
Ytfärgen på dessa delar är oftast mycket hård, runt 60 Hrc, därför mattar man enbart ned dem.

Vet ej hur det är på piratdelar...

Alle47
2015-04-12, 20:06
Sitter den bra så behöver du väl inte slipa bort ytfärgen helt. Borde räcka att matta ner den. Man vill ju inte slipa genom galven för mycket.....

/Peter

Jo precis, tänkte också på att man vill ju inte slipa på plåten i onödan.
Får bli imorrn hag känner på det där dock