handdator

Visa fullständig version : Få en Golf mk3 tdi att sota.



Golfcaddy
2015-02-21, 02:21
Hejsan det är så att jag har köpt en Golf mk3 tdi med japsdämp på slutet. men jag skulle gärna vilja att den svart ryker lite grann. hur går jag till väga för att få den till att göra det? väldigt tacksam för svar och snabba svar :) Mvh Chrille

J.L
2015-02-21, 07:58
Hej och välkommen,
först och främst måste du byta motor till en sådan här:


https://www.youtube.com/watch?v=LUe_5lkZe18

Det kan bli lite trångt men det löser du.




Hahaha, skämt å sido, men allvarligt talat så förstår jag inte grejen med att
spy ut avgaser, på bekostnad av plånboken och miljön?

Häng på ett par fräscha fälgar, sänk en aning och putsa, det räcker.

Peter-C
2015-02-21, 10:21
Välkommen till forumet.

Det är nog en väldigt smal grupp som gillar det du önskar.

I Indien kan man få se sådant i vardagen. Svårt att tävla överglänsa Indierna med en Golf3 TDI. Otroligt......:). Om du kommer till Indien så får du åka tåg... Det gjorde inte jag, nöjde mig med att stå bredvid.

Hittat på tuben:


https://www.youtube.com/watch?v=nwa8jP9fa1Y

Gå på JL:s förslag ;).

/Peter

tobbetdi
2015-02-21, 17:33
En polare till mig hade en golf mk2 gtd som han ökade laddtryck och bränslet på, den svartrök som tusan :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Andersson Racing
2015-02-21, 17:47
Hejsan det är så att jag har köpt en Golf mk3 tdi med japsdämp på slutet. men jag skulle gärna vilja att den svart ryker lite grann. hur går jag till väga för att få den till att göra det? väldigt tacksam för svar och snabba svar :) Mvh Chrille

Skruva upp dieselpumpen. Eller plugga slangen till turbon. Bilen går som en påse nötter men ryker det gör det.

AXL72
2015-02-21, 17:53
Fyll spolarvätskebehållaren med diesel, koppla bort slangarna, borra ett hål i början av avgassystemet, sätt dit en nippel och dra slangen dit. Sedan är det bara att spruta in bränsle med torkarspaken och köra rökmaskinen.

Golfcaddy
2015-02-23, 02:16
Okej vart sitter dieselpumpen och vilken skruv är det? :) finns det någon möjlighet om du kan posta en bild på vilken skruv det är och vart det sitter? det är 97 golf mk3 tdi. Plus då att det är en 1,9 Turbo Diesel. MVH