handdator

Visa fullständig version : Funderingar runt en Polo Gti Open air



rosaelefjant
2007-09-03, 17:00
funderar på att köpa en polo gti open air

är det bra lr anus med open air?? fördelar Vs nackdelar?!

funkar det bra på vintern? (blir inte kallt å så?)
krånglar soltaket? (nån som har erfarenhet?)
annat?

Obs (den står i garage på natten), så stöldfaktorn angående skära upp "sufletten" har jag tänkt på :D

Gullideckel
2007-09-03, 17:06
Kan bara svara för cabbar men måste väl vara ungefär det samma och nej kallt på vintern blir det det inte...snarare så att om allt är tätt så håller det kylan ute bättre än ett plåttak.

Barbapappa
2007-09-03, 17:11
Jag har ju häckat här på forumet några år, och under den tiden har jag nog inte varit med om att nån har beklagat sig över några problem med sina open-air tak. Så kör på, men skyll inte på mig om det havererar. ;-)

rosaelefjant
2007-09-03, 17:18
Jag har ju häckat här på forumet några år, och under den tiden har jag nog inte varit med om att nån har beklagat sig över några problem med sina open-air tak. Så kör på, men skyll inte på mig om det havererar. ;-)

hehe oki :D

nee då ska jag inte skylla på dig ;)

Fireball
2007-09-03, 19:40
Samma fråga ställdes på gamla forumet en gång i tiden. Såhär blev svaret då:


Ämne: true Sv: POLO OPEN AIR
Postad av: BALAN
Datum: 2006-01-29 20:39

Så länge man har mycket smörj i skenorna i taket ska det väl funka fint. Min motor rasade till den förra sommaren. och en ny kostar 3200:- Sen har den börjat läcka in lite också.
Sitter dräneringar till taket som kan täppas igen, då kommer vatten in istället. Jag hade aldrig köpt en Polo med open air igen. Gött på sommaren dock..

Jag för min del tycker inte att det låter så hemskt att smörja skenor och rensa dräneringar ett par gånger om året, men å andra sidan har jag inte tittat på konstruktionen och vet inte hur mycket bök det är.
Det är väl samma sak här som i så mycket annat, smaken är som baken - skitviktig! :-)

BALAN
2007-09-04, 03:55
Jah.... Det låter ju lätt, Om det är gjort ifrån början. Annars hjälper det föga att smörja för skiten kärvar där man inte kommer åt... Men köp!! :) Finns ju folk som lever på att laga grejerna...