handdator

Visa fullständig version : passat 99 central lås



briko6
2015-02-11, 22:45
hej har en Passat 99 1.8t central låset tjorvar på den, när jag öppnar förar dörren med nyckeln är det bara den som går upp, men när jag sätter mig i bilen å låser upp från knappen som finns i förar dörren går alla andra dörrar upp, samt att när jag låser den från knappen i förar dörren så låser sig alla dörrar utom förar dörren som måste låsas med nycklen, har inget lås på passagerar dörren. när jag låser upp från bagageluckan så låses alla dörrar upp, men ibland kan alla elhissar åka ner när jag öppnar från bagaget
Så de är som att centrallåset funkar men ändå inte. OBS har ingen fjärr till låset bara nyckel å vill inte koppla en fjärr till bagaget eftersom att elhissarna åker ner ibland,

Mini_me
2015-02-12, 05:54
Låskistan i förardörren är paj låter det som.

Googla så hittar du hur man byter , lagar eller köper en ny.

Annars var ju ett hett område för problem styrdornet för komfort. Sitter under mattan på förarsidan i en plast box. Kolla så den inte har tagit ett bad :)

briko6
2015-02-12, 12:34
okej tack för svaret, ska kolla, kan svara om/när jag hittar problemet :P

briko6
2015-02-14, 19:27
har felsökt å de är ej boxen det är fel i, så de bör vara låskistan möjligtvis !

briko6
2015-02-18, 17:34
har beställt en ny låskista, verkar vara fel på den gamla, vi får se om de börjar funka sen :P