handdator

Visa fullständig version : Svart skärm backkamera golf 6



Andersson Racing
2015-02-06, 19:10
Skärmen är svart men backkameran fälls ut. Absolut skall felminne tas nästa vecka men vill ändå höra om någon annan haft samma problem eller kan ge lite förberedande input på möjliga fel och åtgärder.

Tack på förhand.

AndreasE
2015-02-07, 23:55
Hej!

Hade samma fel på min. Ingen felkod hittades.
Men det fanns ett känt fel på kameran. När handtaget fälls ut så vickas kabeln lite varje gång och tillslut går den av.

I mitt fall så köpte jag en ny kamera (ca 2000:- om jag kommer ihåg rätt). Det KAN gå att rädda den gamla genom att laga kablaget.

Har den aldrig glappat? Min glappade ett par gånger innan den helt dog.

Mvh
Andreas

Andersson Racing
2015-02-08, 20:02
Tack för svar Andreas. Vad menar du med att den ska ha glappat? Frugan säger att kameran känts seg ibland, att hon hunnit backa en stund innan bild kommit på skärmen. Ok, hittas ingen felkod så får det felsökas vid kameran då. Plockade du ner det själv? Om, hur gjorde du? Hur mycket behövde plockas ner tills kabelbrottet upptäcktes?

Andersson Racing
2015-02-10, 15:18
För kännedom så var det kabelbrott precis där kablarna går in i kameran i en av kablarna (den gule) = svårt att få till en hållbar lagning. Riktigt pissig konstruktion och dålig kvalle. Ca 2 500 kr på VAG. Är dock sugen på att chansa och beställa på nätet. Ca en tredjedel av priset på www.cars-equipment.com/. för artnr: 5K0980551.
Vad säger ni? Har någon erfarenhet av detta företag?

Andersson Racing
2015-04-01, 12:36
Nu är ny kamera inhandlad från ovanstående företag, det blev ca 850 kr inkl frakt, som sagt en tredjedel av vad den skulle kosta att köpa i Sverige. Nu ska den monteras och fungera, ska alltså inte ropa hej ännu men kablarna verkar vara hela på denna:)

Andersson Racing
2015-04-02, 13:50
Fixat! Man får montera ner i molekyler och ersättningskameran satt inte heller med skruv men det blev smutt ändå. Skärmen hoppade igång på en gång. Det fanns måånga tusenlappar att tjäna på detta om man ser det så. Ifs ska kameran inte gå sönder över huvudtaget..... det kostade dock "bara" 850 kr.

Peter-C
2015-04-02, 16:49
Great succes! Alltid lika roligt när man lyckas lösa något problem för rimliga pengar.

/Peter