handdator

Visa fullständig version : Gti mk7 och baklycktor?



fredrikwt
2015-01-31, 09:03
sneglar lite på en mk7 gti beg som andrabil eventuellt. Har läst mig till att gti, gtd och R ska ha en egen design på baklycktorna vilket det oftast är. Men vissa gti har samma baklampor som vanliga golf mk7. Jag lyckas inte härleda det tillutrustningspaket eller årsmodell. Vad beror detta på? Vw handlare i Sthlm har flera med vanliga baklampor och det känns ju snikutrustat fast bilarna inte är det egentligen - vad beror det på?

malte
2015-01-31, 10:37
sneglar lite på en mk7 gti beg som andrabil eventuellt. Har läst mig till att gti, gtd och R ska ha en egen design på baklycktorna vilket det oftast är. Men vissa gti har samma baklampor som vanliga golf mk7. Jag lyckas inte härleda det tillutrustningspaket eller årsmodell. Vad beror detta på? Vw handlare i Sthlm har flera med vanliga baklampor och det känns ju snikutrustat fast bilarna inte är det egentligen - vad beror det på?

Finns väl tre varianter av bakljus. Vanliga röda, mörkare röda på GT,GTI och GTD och till sist led-lampor som standard på R och tillval på övriga.

fredrikwt
2015-01-31, 19:32
Aha - jag hade fattat som att det var standard på GTI och GTD med så tänkte att det var nån sniklösning.

Tack - de lyktor som är på Golf R är klart snyggast

Amazonas
2015-01-31, 21:49
Går ju att eftermontera om man nu skulle hitta rätt bil i övrigt.

http://www.carsystems.pl/golf-7-led-taillights-gti-look,id680.html

Marcus
2015-01-31, 22:24
Golf GTI/GTD utan tillval LED-bakljus har möjligen samma bakljus som Golf GT - men inte samma som Golf Masters och lägre.