handdator

Visa fullständig version : KR-motor



stoffe
2015-01-24, 18:46
Hej! Klubben jag undrar om man måste lossa toppen för att byta ventiltätningar och lyftare?
Eller om det räcker med en kompressor sticka i tändstift hållaren för att få upp ventilerna.
Är det någon som har tips på hur man gör rent lyftare som knackar, är det dieselbad som gäller?
(kan lägga till att motorn knackar lite på tomgång men inte vid gaspådrag då den blå rycker lite grann istället)
Mvh/ Kristofer.

lasholm
2015-01-24, 22:33
Nej, det räcker med att trycksätta cylindern och byta tätningar. Är nog tyvärr bara att byta lyftare om de låter.

boster
2015-01-24, 22:46
jag skulle nog byta ventilstyrningarna dom brukar vara slut inte bara ventiltätningar
hur långt har den gått????
hydral lyftarna kolla på www.ebay.de 16st KR 16v INA lyftare 97€ ink frakt (de blir 58skr st ink frakt)

stoffe
2015-01-25, 13:02
Motorn är "renoverad" (killen gjorde det som projektarbete i 3 an) 2008 och hat enligt mätaren rullat 22k mil
och ventilstyrningen måste man lossa toppen då?

boster
2015-01-25, 18:14
Motorn är "renoverad" (killen gjorde det som projektarbete i 3 an) 2008 och hat enligt mätaren rullat 22k mil
och ventilstyrningen måste man lossa toppen då?

jepp du måste av med toppen
så kallade renovering dom byter ringar/lager/pakningar och målar blocket
men vet inte hur många som mäter upp det.
men det är inte många som kollar vad det är för spel på styningar och hur slitna ventil skaften är

men prova att byta ventiltätningar och nya lyftare

stoffe
2015-01-30, 05:46
Tack då börjar jag där.