handdator

Visa fullständig version : Golf Mk2 Syncro projekt



Virro
2015-01-09, 17:58
Hej hej, kom över en golf 2 årsmodell 90, syncro, besiktad, skattad & påställd billigt. Det finns lite små fel läcker lite olja & kylarn läcker oxå, små fix som jag tror går lösa rätt smidigt.

Men karossen är i mindre bra skick, nog byte på båda trösklarna, små hål i både fram & bakskärmar, lite buckor i huv & dörrar = mycket jobb...

Så frågan är vad man gör med en sån här klenod? ska jag bara laga det viktigaste så den går köra ett tag till, besiktningen går ut i mars sen skrota eller ska man lägga ner lite pengar & energi och göra i ordning??

5284

har en pytteliten inköps lista tills på måndag då jag ska börja pilla med den:
*navkapslar
*torkarblad, saknas på bilen?
*glykol
*olja & filter
*ska beställa en packning som sitter på oljefilterhållaren, hoppas det är den, annars en ny hållare ( special då det är 1p motor i ) den kostade 1600:- & är det oljekylaren som sitter på oljefilterhållaren som ä kass så kostar den 1200:- jag hoppas ganska mycket på att det bara är packingen :D

kom gärna med förslag

Mvh Victor

Lillen
2015-01-12, 18:01
Syncro börjar vara värda lite numer.
Fungerar Viscodiffen så är det helt ok.

Virro
2015-01-12, 19:30
Mmmm tänkte det med, kanske är värt att lägga ner lite tid & pengar...

idag hade vi hobby kväll på jobbet, så chansade & bytte packningen på oljefilterhållaren & det höll tätt :D
så nu är det ny bytt olja & filter, ny med glykol & kollat så värme funkar & att fläkten startade. satte dit torkarblad & navkapslar., bytte lite lampor, tror att den börjar blir klart,
så nu ska jag bara hitta några vinterhjul så kan man ut & köra lite sen =)

Virro
2015-01-16, 19:01
Nu sitter fräscha dubbdäck på, har testkört den lite, bromsarna är litr trötta/rosta så får greja lite på måndag, men känner redan tyvärr att denna kommer jag nog inte sälja utan fixa iordning lite. Fixa rosten i trösklarna & skärmkanterna bak, sen på med lite färg.
Men motorn, det är visst 98 HP, men man vill ju alltid ha mer, vad passar? Kan man få i en vr6 utan mycket bök? Det hade varit lite coolt med syncro :)

Lillen
2015-01-18, 20:39
Nu sitter fräscha dubbdäck på, har testkört den lite, bromsarna är litr trötta/rosta så får greja lite på måndag, men känner redan tyvärr att denna kommer jag nog inte sälja utan fixa iordning lite. Fixa rosten i trösklarna & skärmkanterna bak, sen på med lite färg.
Men motorn, det är visst 98 HP, men man vill ju alltid ha mer, vad passar? Kan man få i en vr6 utan mycket bök? Det hade varit lite coolt med syncro :)

Ja det går fint me VR6 Syncro i en Mk II syncro.
I princip samma grejer och massa är rakt på bult on.

Men det bästa är ju att ta hela drivlinan och chassiet från VR6:an.

Det är min plan iaf :rolleyes:
Har både Mk II syncro och VR6 Syncro i bilparken.
Och sedan ganska mycket extradelar från en skrotad VR6 Syncro.

Du hade ju en 1990 års modell.
Då är det lättare med elen åxå eftersom säkringsdosan är av nyare modell.
Men man kan ju även sno hela härvan från VR6 om man vill det.

Erik_vr6
2015-01-19, 07:43
Jag har det du söker ;)

http://www.blocket.se/dalarna/Golf_G60_motor_med_vaxellada_och_framvagn_58059457 .htm?ca=6&w=1

Komplettera med en ny kompressor, bygg lite tryckrör (då dom är sålda) sen är den komplett.
Eller kör motorn som den är utan kompressor ett tag (den är ungefär lika trött som den du har utan kompressor)
och bygg sedan vidare.

JRJ
2015-01-19, 12:12
Det är en Autorotor 2076 du har Erik, inte en 2067... ;)

Virro
2015-01-19, 12:44
Lillen: det låter som ett intressant projekt det får man följa sen :)
Erik, tack för tipset får fundera lite :)
men just nu så blir det nog bara att svetsa lite rost i trösklar & skärmkanter till börja med. Så får vi se hur mycket det skenar iväg, har mailat på nya störfångare så den ser lite nyare ut :)

Virro
2015-01-19, 19:34
Idag så påbörjade lite rostlagning, usch vad rostigt det va, och detta är bara början... :(
5326
532753285329533053315332

Det var en start iallafall, ska ge mig på trösklarna framöver tänkte jag, dom ser inte roliga ut

J.L
2015-01-19, 21:36
Bra jobbat så långt!

tim30
2015-01-20, 11:15
roligt projekt

Erik_vr6
2015-01-20, 11:29
Det är en Autorotor 2076 du har Erik, inte en 2067... ;)

Du har helt rätt!! Jag upptäckte mitt misstag direkt efter att jag postat annonsen på blocket.
Hade inte mitt stavfel kostat 10 spänn att rätta till så hade de varit fixat :mad:

Virro
2015-01-20, 17:47
J.L & tim30 tack:)

idag så började det skena iväg då. Har beställt två nya trösklar, blir 100gånger bättre än att jag står & lappar ihop det.
Sen på lördag ska jag till närmsta skroten där det står en golf 2, års 90, ska ta stötfångarna, en list & allt annat som känns behövligt :)

Lillen
2015-01-20, 23:57
Små kofångare och utan breddare är 100% snyggare.

Alle47
2015-01-21, 13:04
Även golf 3or kan råka illa ut. Rostangrepp och nån som hissat bilen i trösklarna och tryckt sönder totalt. Jeeevlar sån tid det tar att hålla på och rostlaga :(

Alle47
2015-01-21, 13:13
Tröskel

Virro
2015-01-23, 17:07
mmm, men bra jobbat Alle47, inte bara jag som lagar rost på gamla skönheter =)

Har Grundat mina tröslkar invändigt idag & i helgen ska dom lackas invändigt, så hoppas att jag ska hinna byta ena trösklen på måndag efter jobbet.
Har tjuvstartat & förberett för att lyfta av dörrarna så jag kan börja "demontera" bort den gamla tröskeln smidigt, känns som det borde gå hyfsat smidigt att byta, det ända tråkiga är att jag tittade på hur många punktsvetsar det var i fogen och det var ju typ var 3e cm, kommer ju gå åt lite tålamod att slipa ner dessa. :) kommer försöka ta några bilder med, det blir lite roligare i tråden då =)

Virro
2015-01-26, 13:15
5367
Fått tillbaka trösklarna ifrån lack, ska försöka byta höger idag efter jobbet ��

Virro
2015-01-26, 21:32
Efter ca 2 & halv timme så var den gamle tröskeln borta & primat. 5369
5370
sen var det fram med svetsen, mig lödning & punktsvets5371

5372

tog ca 5timmar sammanlagt, ska slipa ner resten av svetsarna & spackla lite sen lägga lite grundfärg sen body på tröskeln sen färg, men bara en sida till nu då ��

Alle47
2015-01-26, 22:24
Bra jobbat! Ja det är det värsta, att det finns 2 sidor av allt när man håller på :)

Lillen
2015-01-27, 01:03
Ge mig.............lite av din energi :D

JRJ
2015-01-27, 07:29
Huua, får flashbacks från när jag bytte trösklar på min gamla Vento en gång i tiden.
Inget roligt jobb alls, men jäkligt skönt när det är klart! :)

Virro
2015-01-27, 18:23
Tack tack, jo det är ju lite jobb & pill att få till det snyggt & rätt. Och insåg ju att jag är för petig för fuska så beställde mer plåt idag så ska byta plåten vid stötfångaren bak på vänster sida, den är inte vacker.
Kommer göra en del förändringar tror jag oxå, lägga igen hålen i dörrarna (inga lister) likadan på fram & bakskärmar, får lägga i lite plåt så det blir rakt, så påminner skärmkanten bak mer om mk4 tänkte jag. Tror det kan bli snyggt. Men då har jag typ varit överallt så kommer hel lacka bilen , och troligen byta färg, kom med förlag , jag gillar gunmetal gray, även United gray, dom tror jag kan passa på en gammal bil, men vad säger ni??

Virro
2015-01-31, 14:08
Hej, idag så körde jag igång kl 7:00 & åkte hem kl 13:00.
54075408fanns lite hål540954105411541254135414
jobbade på rätt bra tempo & fick ihop det snyggt tycker jag :)

Virro
2015-01-31, 14:14
Jag köpte lite plåt förra veckan, får försöks ta & byta den snart med så börjar det närma sig lackering 5415
5416 & även denna gång har det lackas invändigt innan det svetas på plats så det inte ska rosta innefrån, denna gång hade lackeraren svart färg i spruta 5417

När det är bytt sen så tror jag att jag ska börja sikta in mig på dörrarna, framför allt vänster framdörr, den är inte vacker, funderar på leta beg...
gärna tips på vilken färg man ska lacka bilen i sen :)

Virro
2015-01-31, 16:54
Jo, jag köpte en grej på eBay med :)
5418
ska ta & slipa nyckeln på stan sen så den passar så blir det lite coolt med fjärrlås , är ju redan centrallås
5419

Virro
2015-02-06, 18:25
5461
körde in bilen idag efter jobbet och plockade bort stötfångaren bak och började peta lite på plåten jag ska byta... Fräch
sen på andra sidan så var det en "rygg" / buckla som jag tänkte slå ner och detta hände 5462
5463 var en gammal skada där men dom har ju inte riktat något utan bara spacklat, kände ju bucklan på insidan så slog bort all spackel på höger sida & slipade plåtrent slog & drog ut det & la på grundfärg... Aja imorgon ska ja byta plåten iallfall :)

Virro
2015-02-07, 11:52
Var på jobbet idag då & bytte plåten på höger sida, var gamla "lagningar" bakom och tjockt med olika spackel... Missade ta bilder när jag höll på, men fick tog några när jag var klar.får blir något lager fin spackel över svetsfogen sen givetvis men snart så är den fin bilen.
567456755676

Virro
2015-02-08, 09:04
Hej, ser ju att många läser men få kommenterar, vill gärna ha lite tips :)
blir ju troligen hel lack på bilen & vill ha färg förslag,
sen blir det antingen mk5 dörrhandtag eller mk3 lookalike lackade i bilens färg.
Men eftersom jag funderar på lägga igen/ta bort listerna blir det för "platt" och kladdigt då tror ni?
Kom gärna med ider om andra uppgraderingar man kan göra när man ändå håller på, tänkte flytta antennen till taket istället för vänster framskärm, så ser det lite nyare ut kanske.
Jo just min bil är import så lyset måste man trycka igång, räcker det med att byta den knappen för att få halvljus direkt?

J.L
2015-02-08, 11:52
Det är kul att se att fler lägger ner tid, pengar och energi på att rädda gamla golfar.
Du verkar hålla lite högre tempo än mig, kämpa på.

holyhatten
2015-02-08, 14:36
Imponerad av jobbet du lägger ner! Behöver ordna lite med rost på min golf också sen, vågar knappt ens titta under mattor och inredning. :)

5473
Fire & Ice är grymt snyggt

5474
Atlasgrå kanske du redan har? Sjukt fin färg, har det på reservdelsbilen, synd att den är mer rost än plåt.

5475
Orange tror jag aldrig fanns från fabrik, men väldigt klädsamt och lite rallyfeeling :D

5476
Någon rallybil/btcc (vetefan) som är sjukt läcker med lackad liten stötfångare.

Virro
2015-02-09, 10:22
Tack J.L Hollyhatten =)

Bild nr 2 va ju lite inspirerande utan lister, & skärmbreddare =)

ska greja lite idag efterjobbet så får man ser vad som hände =)

Virro
2015-02-09, 19:42
Hände lite idag efter jobbet iallfall

före 5677

efter 5678

slipade & la lite grundfärg & spackel oxå med glömde ta bild ��

Virro
2015-02-10, 18:20
Jag började slipa lite rost...5483
5484 som tur är så har en jobbarkompis en gammal golf som han ska demontera & ta lite del av , jag fick ta vänster framdörr för en billig peng :) skönt att slipa greja, var för dålig för att rädda.
dom andra dörrarna ser okej ut så snart är det dags att börja slipa & spackla & greja inför lack :)

Junfors
2015-02-10, 19:37
Ser riktigt bra ut och du kan ju dina saker, inga nybörjar jobb du gör :) . Roligt att du sparar på en gammal syncro!

Virro
2015-02-11, 11:40
Stort tack Junfors, sånt blir man glad av att höra :D

Virro
2015-02-14, 13:22
Så åkte man till jobbet kl 7 & åkte hem kl 12 då det var alla hjärtans dag ��
men känns inte som det händer så jätte mycket men lite iallfall. Båda vänster dörrarna är helt färdiga, fått slipa rost både in & utvändigt & kitat om invändigt. Plockat bort balken bak, fick skära av två bultar då de gick runt. Hittade en stor rygg/buckla över hela vänster bakskärmen oxå som jag hållt på kämpa med, sen är det hundbenet med då kvar på vänster sida sen är den sidan klar.
vänster framskärm har jag plockat av bilen , samt stötfångaren fram. 5491
men tror jag får byta den lilla frontplåten nedanför stötfångaren, bucklig & rostig ��5492

sen så ska man ge sig på höger sida, + huv + baklucka + tak... Jippi

J.L
2015-02-14, 16:44
Du hänger i, bra jobbat!
Jag blir också sugen så det får nog bli ett par timmar garage imorrn bitti.

Virro
2015-02-17, 10:48
Tack tack J.L :) får hoppas det går bra för dig med.

jag har spanat & funderat lite över min vänstra framskärm 5495
och den mår ju tyvärr inte bra...5496 var ju denna jag var på och lagade i början.
så igår efter jobbet så beställde jag en ny ekonomi skärm & nedre fronplåt mellan framskärmarna. Får dom om nån dag, orkar inte svetsa & greja med sånna vinklar, blir aldig bra & sen så var de rätt billigt :)
men det är fortfarande massa jobb kvar med själva bilen, få till alla dörrar & skärmar & bakluckan & huv, försöker hitta en ny/beg huv , men har fått en rätt ful smäll i framkant :/
vi får se :)

Virro
2015-02-25, 21:41
Tjo, varit lite sjuk så inte blivit något i helgen med bilen :(
Men idag var jag kvar lite efter jobbet, svetsade igen hålen för listerna på framskärmarna & antennhålet, ska sätta nån snygg på taket istället =)
så siktar jag på jobba lite i helgen och få lite mer gjort. Har eventuellt fått tag i en beg huv, så jag slipper rikta i framkant på min, den är vriden invändigt oxå så hade inte varit snyggt =)

Virro
2015-02-28, 14:53
Idag har det hänt lite iallfall, men det känns som inget blir klart :( [5660] vänster bakskärm är klar nu & även skärmkanten har jag fått till.
5661 samma sak på höger sida. Fixade även höger bak dörr.
båda framskärmarna är klara har spacklat lite & grejat. 5662
det som är kvar nu är: huven som ev blir byte på, bakluckan som jag inte börjat på än, och taket, där jag ska göra ett hål för nya antennen. Samt höger framdörr den har jag bara påbörjat men inte klar med än :)

Lillen
2015-02-28, 21:30
Känns helt klart som att min Syncro ÄR rostfri i jämförelse med din :p
Min har egentligen ingen gravrost alls vad jag hittat ännu iaf , jinx.

Virro
2015-03-01, 12:08
Lillen, fusk.. men min kommer nog bli fin sen när jag är klar förhoppningsvis =)

Lillen
2015-03-01, 23:56
Lillen, fusk.. men min kommer nog bli fin sen när jag är klar förhoppningsvis =)

Med det jobbet kommer din bli fin helt klart.

Virro
2015-03-07, 11:41
Nu är man på jobbet igen och grejar lite :) höger framdörr 5619
5620
Borrat hål för takannten 5665
sen bakluckan, plockat ur rutan & hittade rost bakom regskylt 5663alltid lika kul med rost 5664 observera att ja lagat lite vid höger skyltbelysning ;p

Virro
2015-03-07, 15:10
Såhär blev det oxå efter jag var klar för dagen...
Nu är det "bara" plocka ur vindrutan & lite lister runt rutorna på dörrarna så är bilen redo för lackad nästa helg om allt går som det ska 56665667

Virro
2015-03-08, 19:47
Hej igen, fick lite gti lister till bilen igår, stort tack vw-power :) får även köpa nya modellen av stötfångare för en billig peng, men till vento, går det modda om bak så det passar??
Har funderat mycket på färgen till bilen, United gray eller Gun metal gray står högst på listan, vi får se :)
Tips & råd på mer kul man bör göra innan lack?

vw-power
2015-03-08, 19:49
Det va så lite så. Tack själv för att du rensade lite ur garaget åt mej [emoji106]
Men jag tror att vento/golf mk3 stötarna ser ganska mupp upp.
Fråga Lillen får du se va han säger [emoji16]

Lillen
2015-03-08, 21:30
Det va så lite så. Tack själv för att du rensade lite ur garaget åt mej [emoji106]
Men jag tror att vento/golf mk3 stötarna ser ganska mupp upp.
Fråga Lillen får du se va han säger [emoji16]

Hmm , inblandad igen :rolleyes:

Jag säger NEJ!
Blir nog iaf inte något som passar en Mk II.
Sedan krävs det en hel del jobb eftersom MK II är fyrkantigarer.
Mk III Vento och Golf är ganska runda i karossen.
Ser ofta helt fuckat ut i realiteten.

Sedan är ju de små kofångarna lite klassiska.

Virro
2015-03-09, 09:33
Okej lillen, ja litar på dig du har mer koll än jag på detta känner jag =) blir som små stötarna till börja med iallfall då =)
tack tack =)

Virro
2015-03-14, 18:10
Idag så var jag på jobbet igen & grejade. Plocket ner alla dörrar rena & ut med alla rutor, tyvärr så sprack vindrutan men det får bli en ny senare då :(
jag hade förhoppningar om att kunna grunda bilen idag men det gick upp i rök när jag tittade till på kl & den hade blivit 16:30 ��
56685669
har slipat hela bilen utvändigt med 320p papper & 800p papper invändigt. Dörrarna av avhängda och väntar på få grund på sig, jag siktar istället på grunda imorgon, börja lägga en ljus grund & sen en lite mörkare grundfärg över den sen så att när man slipar grunden sen så märker man om det inte är rakt :)

vfr
2015-03-14, 20:48
Kan du inte lägga upp bilderna vända riktigt? Jättebra projekttråd och väldigt intressant att läsa, men att bilderna är felvända tar ner intrycket rejält när man inte ser saker ur rätt perspektiv.

Henrik.M
2015-03-14, 21:08
Kan du inte lägga upp bilderna vända riktigt? Jättebra projekttråd och väldigt intressant att läsa, men att bilderna är felvända tar ner intrycket rejält när man inte ser saker ur rätt perspektiv.
Då behöver inte jag skriva det.
Håller på att vrida nacken av mig , vilken tar bort fokus. :(

Kanske skulle skriva att : Jag gillar tråden.
Men jag skulle hemskt gärna vilja att bilderna var rätt vända.:)
Så det inte blir missförstånd.

Virro
2015-03-15, 15:34
Tack tack vet ej dock hur man vänder på bilderna i mobilen, får fixa i datorn sen.
var nere idag igen på jobbet, fy va tråkigt det är att slipa inför lack & maska & greja :(
5670567156725673
En kollega var snäll & la på grundfärg sen men tog inga bilder, dom kommer imorgon :)

Lillen
2015-03-17, 00:39
Ja läser varje uppdate.
Just sayin.

Virro
2015-03-17, 16:35
Kul att höra Lillen :)

Så, här är lite dåliga bilder på grundningen :)568256835684

Virro
2015-03-21, 16:09
5695569656975698Idag har jag jobbat lite. Men det syns knappt men mycket tråkigt underarbete som måste göras, och eftersom jag aldrig gjort sånt innan så tar det mycket längre tid än vad det borde göra... Slipat alla platta ytor med först planka 400p sen maskin 500 & sen 800. Lagt boddy på trösklarna & bakplåten. Har en dörr kvar att slipa & bakluckan & båda framskärmarna sen är allt slipat, pallade inte mer idag fingrarna är inte så nöjda.
Eventuellt så ska karrossen lackad imorgon om lackeraren skulle in, så vi ska välja färg imorgon med, antingen Gun metal grey eller datona grå, ska göra något färgprov så man kan titta lite :)

Virro
2015-03-21, 19:05
Jo kul grej, hade på mig träningsarmband och varje gång man slipar så går det väl som ett steg, men observera att den sitter på vänster hand & jag är högerhänt...

Lillen
2015-03-22, 02:32
Träning =)

J.L
2015-03-22, 12:16
Imponerande arbete, gillas skarpt!

Virro
2015-03-22, 14:47
570257035704Tack tack kul att höra :)

var nere en sista sväng idag & slipade till dom sista grejerna så nu är det bara lack som saknas och den blir nog nästa helg

vw-power
2015-03-22, 21:38
Det är ett helt sinnessjukt projekt du har Victor.
Grymt imponerad.
Vi går loss på min vita jetta sen. Och när den andra är klar så tar vi den oxå.
Då tar det bara 1/6 av tiden för de är inte inärheten så rostiga [emoji106]

Virro
2015-03-23, 08:49
TAck Jimmy =)

joo vi får kött loss på dina bilar med sen, ska bara återhämta mig några veckor först =)

Virro
2015-03-24, 22:43
5710Tänka skriva lilla listan på vad som måste fixas sen efter lack som är trasigt eller saknas :
• Båda fönsterhissarna i bakdörrarna är trasiga, bytas nya eller beg?
• div clips till dörrlisterna
• taklisterna är slitna, byte ny eller beg?
• montera i fjärrlåset med nya nyckeln
• nya emblem? Har redan beställt nytt syncro emblem där bak, behöver dock gummipluttarna som man trycker fast som i
• skraplisterna på alla dörrarna är dåliga.
• ljud, montera i lite högtalare & en stereo :)
• torkararmen/motorn funkade inte bak så har köpt en beg ska försöka få igång den, alt montera dit bara en gummil lock över hålet i bakluckan.
• sen är det ju viktigaste: besiktningen går ut i mars & den måste in nu efter den är monterad och se om det är några större fel...
• stor service på motor & gå igenom allt :)
kommer nog på mer grejer
Vindrutan kom idag oxå

Virro
2015-03-29, 13:17
Hej hej, nu har det hänt lite grejor :)
Ifredags så var en jobbarkompis kvar & tittade över min bil, han kan mycket mer än mig ang slipa grundfärg så han kollade över allt & slipade lite där det behövdes, stort tack Johan! =)
Bilen blev lackad i lördags & idag söndag var jag nere & pillade lite, hängde på dörrarna, huven & bakluckan, riktigt nöjd med färgen5721572257235724572557265727

Golf-power
2015-03-29, 19:38
Riktigt snygg färg och ett kanon jobb du lagt ner strongt

Virro
2015-03-29, 19:41
Tack tack golf-power, du får se den på bug Run sen om inte tidigare :)

Virro
2015-03-30, 20:55
Hann med lite idag, satt i nya vindrutan & gamla bakrutan, försökte montera i nya dörrhandtag mk3 lookalike men tycker att dom kärvar & inte vill gå tillbaka snyggt, så just nu blir det nog original så länge :)
beställt en beg fönsterhiss & en ny på nätet plus div små clips. Så det går sakta framåt, inte bara på helgen :)

holyhatten
2015-03-30, 21:49
Läckert! Vad heter den gråa färgen? :)

Virro
2015-03-31, 12:36
Tack Holyhatten, den heter: Daytona grå , audi färg =)

Virro
2015-04-08, 21:34
Tja, inte hänt mega mycket under lång helgen, men lite nu i veckan haft lite dåligt att göra på jobbet så har fipplat lite med min bil :)
framskärmna är på bilen hyfsat injusterade, den som jag har bytt var passformen sådär på, skulle kollat bättre innan lack, men blev hyfsat efter lite övertalning. Målat bromsoken blås & Satt i popnitsmuttrar i bakluckan till regskylten. Det som saknas är en fönsterhiss till v b dörr som jag har beställt och trodde jag skulle ha fått vid detta laget, samt att båda stötfångarna ska lackas samt listerna. Sen ska avgasystemet svetsas lite sen är sen nog snart redo för en besiktning :)5863586458655866

Virro
2015-04-13, 22:19
Hej hej, i helgen så lackades stötfångarna & listerna, dock var jag inte hemma så inte hänt jätte mycket, men grejade lite på lunchen :) går ju fort att skruva gölf. 5857585858595860
Ska bara hänga på stötfångaren bak med så är det mesta på, fick dit fönsterhissen med som kom i fredags. Lyckades få i vänster ruta bak på höger sida, tog en stund innan jag fattade varför de gick trögt :s bytte så gick de plötsligt mycket lättare, man ska nog märka upp grejer när man plockar ner en hel bil i någon månad innan man monterar ihop den.
jo förra veckan i väntan på lack så hade jag lite tid över så började med fjärrlåset58615862
det fungerar nu, men jag trodde att lamporna skulle blinka när man trycker på knappen vid låsning & upplåsning, kopplade in mig med en tjuv på varningsblinkers men misstänker att de inte funkade eller så blinkar det bara vid "larm"... Ska kolla mer i veckan & klura lite :)
känns helt okej nu, ser ut som en bil snart igen :)

Lillen
2015-04-14, 00:33
Jäklars va fin den blir.........
Men de är som en SPIK i ögat med de snygga fälgarna :rolleyes:
Lär väl blir annat men de är de enda man ser.
Man blir nyfiken på vad de blir iaf.

Virro
2015-04-14, 21:58
Mmm jag håller med men vill inte lägga pengarna där än, ska betala för lack först, fixa avgasystemet & besikta. Man för besikta med "fel" däck tror jag ? Men jag tänkte lite på kanske köpa något typ bbs 5872 tror jag skulle passa rätt okej på bilen, men inget är bestämt :)

Lillen
2015-04-14, 23:23
Ahh , så det blir lite åt orginalstuket då.
Kommer nog bli bra , man får ta det eftersom.

Virro
2015-04-28, 17:41
Mmmm har köpt ett par fälgar nu,men inte dom på bilden, men inte hämtat dom än, dom står i Vimmerby & jag bor i Huskvarna, får bli nån helg sen =)

Har fått ordning på centrallåset, det blinkar nu som det ska, utan att det slår ut den vanliga blinkersen =)

Och har även fått tillbaka nycklarna ifrån låssmeden, nu är det nya "fjärrlås" nyckeln slipad så den passar =)

Svestat klar avgassystemet, bytte sista ljuddämparen och lappade lite där det läkte så får man hålla tummarna sen.

Har bokat tid för besiktning i veckan nu oxå så hoppas den ska gå igenom med inte för många poäng...

vw-power
2015-04-28, 17:55
Jasså han klarade att fixa nycklarna iaf? För det kunde han ju inte först.
Du får visa hur man gör med fjärrlåser sen [emoji16]

Lillen
2015-04-28, 23:05
Spännande ,kul att den snart rullar.
Lyckad räddning av en Syncro.

Virro
2015-04-29, 06:54
Vw-power japp har testat nu , & dom funkade =D

Lillen: tack tack får hoppas man hinner klart till bugrun iallfall det är målet

Virro
2015-04-30, 19:18
601960205996 nu är den besiktad, men gick ju inte igenom tyvärr. Men han dom besiktade sa att det troligen var lambdan vilket jag oxå tror, den hade gått emot kadanen och såg lite skadad ut, så var förbi biltema & köpte en ny, min sambo jobbar imorgon så smiter ner till jobbet & försöker byta den :)

sen så är den "klar"

funderar dock på köpa & eftermontera " coming / leaving home" , fanns på eBay för 200kr ink frakt. Samt att tona lite rutor, exonljus har jag liggande oxå så ser den lite nyare ut :)5997

Virro
2015-05-09, 16:41
Hej , idag så jobbade jag lite med bilen igen, hade bokat en ny tid för ombesikta idag kl 13:00 så tänkte byta lamdansonden och små pilla lite & hoppas på det bästa. Började plocka ner systemet framtill, satt fast med två plåtclips & i bak kant satt en vanlig avgasklämma, bytte sonden och tänkte vara lite extra duktigt & byta den packningen som är konad. Den var inte alls rolig att byta. Hade jag vetat hur svårt det var hade jag nog ärligt åkt in och spelat dum :)
men efter mycket slit & benn & våld så gick den bort & fick dit den nya, smörjde in med lite tunt lager avgaspasta med så det verkligen tätade sen med. Sen kom det "roliga" få ihop det nya, plåtclipsen är rätt stumma och sega så är svåra att hålla isär för att lyckas trä på dom igen, så googlade och hittade en lösning som funkade riktigt bra, fick kapa av den sen för att få bort den sen bara, helt klart värt att offra en sån klämma för det sen så kapa av systemet vrida det lite så att inte sonden längre går emot kadanen och svetsa ihop igen. Kan säga att jag inte var första som svetsade i det avgasystemet, många loppar både här och var...
sen när det var klart & varmkört så var klockan 14:00 så gick inte igenom, hann dock omboka besiktningen till nästa helg istället, får mina sommarhjul då med så blir perfekt!
När allt var ihop och städat så passade jag på att tona bakrutorna, blev okej resultat
Sen en bild på sommarhjulen som är på G6028602960306031603260336034

Lillen
2015-05-09, 23:23
Upptumme!

Virro
2015-05-11, 12:42
Tack lillen, man blir alltid glad när nån kommenterar :)

vw-power
2015-05-11, 22:38
Kommer bli så jäkla snygg.

Virro
2015-05-12, 14:15
vw-Power, du får ju se den i helgen nu, med fälgarna på, förhoppningsvis ny besiktad också, får ut & glida lite :)

Virro
2015-05-16, 16:41
60466047 nybesiktad & nya hjulen är på. Nu är den redo för att ut och köras med :)

vfr
2015-05-16, 16:46
Snyggt! :)

Det var lite suddigt protokoll, men slutresultatet framgick ju och det var väl huvudsaken. :p

Virro
2015-05-17, 09:58
VFR: tack, var lite syftet med bilden oxå, var ju egentligen bara det som var intressant :)


Så nu är det bara små saker kvar,

*ingen stereo i bilen än, men det är ju inget större problem. Köpte en ny idag ifrån Netonnet, Sony.

*ljuddämparen går imot karossen, så det är ett dovt ljud på låga varv, får ta & justera lite.

* vänster bak så märkte jag nu att ett hjullager var lite dåligt, har ju inte kunnat köra så fort innan så man märkt av det direkt. är det svårt att byta på en syncro?

* städa ur bilen inv & tvätta av inv så blir det nog helt okej sen =)

Lillen
2015-05-18, 00:49
Snyggt med fälgar på!


* vänster bak så märkte jag nu att ett hjullager var lite dåligt, har ju inte kunnat köra så fort innan så man märkt av det direkt. är det svårt att byta på en syncro?

Svårt med hjullager NEJ.
Krångel JA.

Sitter ju i länkarmen bak.
Enklast är ju att ta ner länkarmen med bilen i luften.
Sedan meka på bänken och pressa i nytt lager.

Så mest omständigt.

Virro
2015-05-18, 08:22
Lillen. tack ang fälgarna =)

Tack för snabbt svar med, då får jag försöka fixa det i helgen, ska beställa ett lager med =)

Virro
2015-05-19, 20:05
Trillade in en grej ifrån eBay idag 6119
känns lite kul att sätta i nymodigheter i en gamal pärla. Vilka lampor ska lysa när man trycker på låsa upp då? Är det halvljuset & parkeringsljuset bak? Tips för förslags mottags tacksamt :)

Lillen
2015-05-20, 02:35
Fräsigt.
Ja det börjar komma en del kul nu.
Man kan ju ha en massa special.

Jag funderar på samma som du men med separata led som tänds i lyktorna.......typ

Virro
2015-05-28, 19:41
6148 tack lillen för förslaget =)
Nu har jag fått igång coming leaving home med ljussensorn osv, mycket nöjd. :)
men kopplade även in en extra centrallåsmotor till bakluckan och då ville inte en dörr vara med istället, fick låna lite ström och då buggade det ur lite, får välja att dörren funkar så får jag komma på något senare :(
väntar fortfarande på mitt hjullager som är beställt i måndags... Bara byta det sen så är den typ "klar" :)

Virro
2015-05-30, 16:03
Hej, jobbar lite till idag :) bytt båda hjullagerna bak,615761586159616061616162 Gick byta på plats om man är envis & dum för är nog enklare när det löst, men hade rätt bra verktyg som tur är.
efter det var klart så små grejade jag med centrallåsen, förstår mig inte på det 100%, men bytte en kabel som var av/skadad så nu verkar det funka iallfall :) plockat iordning & testkört lite, jag köpte ju ett endrör ifrån biltema som jag monterade dit för nån månad sedan, det var visst nån specialare den viner så det låter som ett turbo ladd, Oväntat ljud när man gasar på lite. Tror bilen är typ klar för bg nu, det enda jag fungerar på är när är det dags för kamrems byte? bilen har gått ca 25XXX och det saknas service bok & finns inget på goliat ( vag progamet som man kan kolla om den varit på certifierad verkstad )... tips?

vw-power
2015-06-01, 19:53
12000 mil eller 6-8 år på kamrem

Virro
2015-06-01, 22:28
Hej världens bästa vw-power, vill du slå ett get öga på min kamrem & se om det är dags då? �� den borde ju typ vara bytt för 1000 mil sedan. Sen så viner det lite fortfarande baktill i bilen, ska ta & kolla oljan i diffen och sen märkte jag att stödlagren till kadanen inte är så frächa, dom verkar inte säljas längre typ. Men läste att Lillen hade tagit ifrån nån BMW E30 och moddat dit så borde ju gå lösa men inte innan Bugrun men den går köra med så ska upp :)

Lillen
2015-06-01, 22:41
Ja det går att modda dit ett E30 , framförallt billigare.
Orginal kostar 1795-1995:- OM man får tag i de ens.
Och lagret jag köpte kostade ju 300:- eller va de va.
Men det är inte så att de passar bolt on direkt.
Man får bygga om infästningen på lagret.
Sedan bricka ner det lite från kaross.

Virro
2015-06-02, 06:53
Lillen : Mmm mycket billigare, är det dom art nr som stod i din gamla tråd? En av varje?

Lillen
2015-06-02, 18:17
Lillen : Mmm mycket billigare, är det dom art nr som stod i din gamla tråd? En av varje?

Yes de ska stå där nånstans.
Borde finnas andra som passar med.
Men de nummren skrev jag nog inte ner.
Själva lagret är samma till flera tyska bilar.
Men gummidelen skiljer , och så klart kan annat användas.
Men tror det var pga priset jag valde BMW.

Virro
2015-06-03, 09:59
okej, tack för snabbt svar =)
jag kollade oljan igår i slutväxlen / klumpen där bak , var lite lågt så fick fylla på lite nån dl bara, men fortfarande något som som låter vänster bak, men får ta med nån mer som får lyssna så svårt att göra sånt själv =p

vw-power
2015-06-04, 05:50
Vi ska kolla på det Virro :)

Virro
2015-06-07, 00:22
Tjo, har väl hunnit köra kanske 10 mil sedan förra helgen då jag bytte hjullager bak på båda sidor, hade fortfarande något missljud och igår kväll på väg hem så ökade ljudet rejält. Så idag så åkte jag ner till jobbet och spanade lite och hittade två fel :(
vänster bak hjullager var defekt igen, måste varit måndagsexemplar 61926193
fick bort det helt, fick ett nytt på reklamation och bytt & hörde ett missljud, och det är ifrån slutväxeln :( ska testa bara byta olja, fyllde bara på sist så kanske räcker med byta... Annars får man köpa ny, var inne i etka och kollade 6194 blir inte en ny utan en begagnad isf den var lite dyr :)
det blir bugrun imorgon söndag fast med min golf IV gti istället vill inte chansa och förstöra något

Lillen
2015-06-07, 01:06
Är inte helt ovanligt med oljud i bakaxeln på de mindre modellerna med trummor och 4cyl motor(förutom g60). De kraftigare t.ex VR6 brukar inte ha samma problem , iaf inte förrän man våldar eller åker med massa effekt.

Virro
2015-06-07, 08:22
Lillen: jag har inte mycket missljud ändå men ville ta det säkra före det osäkra. Ljudet kommer typ vid 70-80 km och det viner lite, låter som det är ifrån vänster bak, men lyssnade med mejsel på diffen och det kom ifrån den då. Har du några tips? Byta till trögare olja? Vet du om det sitter något filter i den eller magnet på skruven? :) nån som lämnat in för renovering och vet pris på det?
Sen en bild ifrån när jag hälsa på ute hos min pappa på landet :)6233
Tacksam för svar :)

Lillen
2015-06-07, 15:14
Har faktiskt inte kollat in i min , ignorerar du jag ska byta hela drivlinan till VR6 sen.
Så tyvärr har jag inget vettigt att komma med där.....ännu.

Men min ändrar ljudet vid belastning och gassläpp , så lager eller slitet pinjongingrepp.
Tyvärr ingen fakta men iaf.

Bytt olja skulle nog va gjort i min......för många år sedan.

Virro
2015-06-15, 18:42
Hej, Tog lite tid, men idag efter jobbet så bytte jag olja i slutväxeln,6263
Varmkörde en stund på lyft med växel i ca 10 min, tömde ur oljan som såg lite brunaktig ut rätt tjock olja. Den bulten man släppte på satt det en magnet på, fanns lite små spån men inget som såg farligt ut.
Fyllde på med ny olja upå till nivåskruven och ut och provkörde och det var typ nästan helt tyst. :) mycket nöjd!
surt att man inte gjorde detta unna bugrun isf hade jag vågat köra upp med den :)
får se om de finns någon annan träff värd att hälsa på :)

Virro
2015-06-16, 08:51
Och senare på kvällen klickade jag hem lite mer grejer, ska köpa ett original oljefilter & riktigt olja med sen så blir det nog kalas sen i motorn med :9

Lillen
2015-06-17, 22:06
Ahh blev de så stor skillnad i bakaxeln.
Ska jag sluta snåla med andra ord :rolleyes:

Virro
2015-06-28, 20:56
Detta var en trevlig överraskning 6318
Sen så funderar man ju alltid på vad mer kul man kan göra :)
och lillen jag vänder mig till dig och sen finns det några till som gjort och kanske funderar på det:
1.8t motorn i en golf, syncro i detta fall :)
har googlat hur mycket som helst och man ska ju köpa en hel (skadad eller krockad bil ) typ audi A3, eller en golf mk4 gti, helst AGU motorn. Men passar den växellådan som sitter på bilen nu mot den motorn? Pallar drivlinan? Eller måste
man byta allt mot typ vr6 syncro eller typ 4-motion från en passat och ska man då köpa en passat istället?
Och hur mycket går flytta över? Sett Gryma trådar om folk som flyttar över instrumentbrädor och får allt att fungera, imponerande!!
Just nu funderas det mycket och SRFO boken är beställd och spanar på nätet efter objekt att köpa men vill veta så man inte köper fel grejer :)
tanken är att den ska besiktad med det så får inte skena för mycket, och vet att det måste på skivor bak och kanske ABS och grejer = mycket jobb.
Förslag och tips är mycket välkommet!
Nån som har en inköpslista på vad man behöver får gärna skriva :)

Lillen
2015-06-28, 23:25
Nu blir det snart PM-varning =)
Jag har läst , gjort min läxa och har samma planer.
SFRO-boken är en perfekt start , sedan så är det bara att fråga.

Janne.M
2015-06-29, 23:56
original 020 drivlina pallar väl för ca 120-130hk.
02C (vajer, golf, passat G60 syncro) pallar väl till en bit över 200
VR6 syncro pallar väl lite mer

men allt beror på hur man kör.

Enklast är väl att köpa en passat g60 syncro då det finns fler av dem, alt. en mk3 vr6 syncro men då vet jag inte vad du måste göra för
att 1.8T motorn skall passa.

Bäst är väl att utgå från en 4-motionbil men det är mycket mer attt fixa jämfört med en passat g60 synro där det mesta passar bolt on på en gång.

varför inte införskaffa en golf mk3 vr6 syncro eller en R32 4-motion och turbokonvertera en vr6:a direkt?

Lillen
2015-06-30, 00:41
....varför inte införskaffa en golf mk3 vr6 syncro eller en R32 4-motion och turbokonvertera en vr6:a direkt?

Ping Janne.M :rolleyes:

Virro
2015-06-30, 13:59
Tack tack :) ska hämta ut sfro boken idag så får jag lusläsa den. Och bestämma mig vad som blir smidigast :)
hade ju varit soft att ta drivlina från en mk3 vr6 syncro & på något sett få dit en 1.8t motor. Jag ska lura lite på det, tack för snabba svar :)

Lillen
2015-06-30, 14:34
Ska du köra VR6 drivlina får du byta gaveln/kopplingshuset mot en som är från 4-cyl motor.
Men ska du ändå göra bytet så varför inte 4-motion?

I mitt fall är det ekonomin , jag kommer byta till VR6-drivlinan pga att jag har en hel bil att ta från.
Men hade jag råd skulle jag definitivt konvertera till 4-motion på en gång.
Jag hade tänkte byta senare.

Virro
2015-06-30, 19:51
Sant sant, ska man ta från en golf mk4 då eller en passat? Golfen misstänker jag är kortare och borde passa lättare mot min mk2. Men finns väl ingen 4 motion golf mk4 med 1.8t motorn då är det V5? Passaten finns nog med 1.8t 4motion.
Jag hittade en billig stöldskadad audi A3 med aug motorn rätt billig men den är inte Quattro så får skippa den då.
nån som har koll om det är smidigt att byta ut hela bakvagnen till mk4 passar det? Därför jag tänkte man kunde tagit mk3 syncron linan har för mig att den är bult on... :)

Lillen
2015-06-30, 20:42
Du måste ta från en bil med tvärställd motor.
Gavel för fyrcylindrigt har du ju reda på din bil :p

Mk II och Mk III går att byta imellan de mesta.
Mk 4 passar inte ett smack gällande chassie.

Använd Mk II eller Mk III och bygg hållare för den nya 4-motion bakaxelklumpen.

Passat av de årsmodellerna är en Quattro drivlina , dvs rakmonterad och torsen centerdiff , öppna fram och bakdiffar.
Den är helt olika och passar inte mycket , skulle knappt rymmas i golfen , men det har ju gjorts iofs.

Virro
2015-06-30, 21:54
6328Okej tack för alla tips, mycket uppskattat :) sitter & läser i nya boken. Funderar på vad man ska göra med alla tips, köpa två bilar ? En mk3 syncro som man tar drivlinan på och tanken ( läst att den ska man ha för pumpen tydligen ) och sen köpa motorn löst & diffklumpen bak. Aja jag för skriva ihop en inköps lista och se vad som blir smidigast/billigast möjligt. Sen har jag "bara" tillgång till ODIS, men gissar på att i framtiden så behövs VAGCOM så funderar på om man ska köpa det med då...

Virro
2015-07-01, 19:22
6331
Kom ju på att jag fick med en extra bakvagn när jag köpte min bil, har dock lovat bort den men kanske går ändra så han får den som sitter på min nu så bygger jag om den löst så jag kan köra med bilen :)
isf behövs "bara" vr6 länkarmar, en mk4 bakaxelklumpen till att börja med.
Nån som har grejer över billigt i närheten av Jönköping får gärna skicka PM, sen blir det mycket ifrån laga.se gissar jag på

Mk1
2015-07-02, 07:40
Om du inte läst denna tråd tidigare, så gör det. Där finns nog svar på många av dina funderingar.
http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?10159-Mk2-Syncro-uppbyggd-helt-fr%E5n-noll!-Rostlagningen-som-blev-mer-omfattande!!-(

Virro
2015-07-06, 15:18
Hej, japp har läst hela den tråden, mycket bra info där!! :)

jag fick hem min greje jag beställde med ifredags, så får ta och greja lite i veckan kanske nu när man har semester 6343

Jag får börja spara & leta delar så får vi se hur det kommer bli :)

Virro
2015-07-08, 18:11
63526353Så idag var sambon iväg och sa att jag borde göra något kreativt på semestern, så åkte ner till jobbet och bytte kamrem, generatoremen, tändstift & luftfilter. Aldrig gjort det innan (kamrem), så tog mer tid än vad jag räknade med, åkte ner till jobbet vid 13:00 och åkte därifrån 17:30. Nu startar den och går, lite klen på tomgång så får nog justera tändning lite innan den är 100%.
Andra bilden är så man vet när kamremsbytet är gjort. Har ingen servicebok så får skriva upp det nånstans :)

mina nästa tankar är antingen göra stora projekt att byta drivlina & motor och allt bök...
eller sälja & köpa något annat objekt att bygga om / renovera upp. PM om ni vill ge bud :p

Lillen
2015-07-08, 18:16
Bra jobbat!

Ha följt dina planer.
Kommer bli bra det där.

Pappi
2015-07-16, 09:32
Hej!

Ni verkar ha bra koll här så vill passa på att använda tråden till att få förslag till mitt projekt.
mk2 som ska reggas för gata... har en A3 donator bil från 98 stående med AGU motor. hade tänkt 02A låda. A3 S3 grenrör och turbo och annat sprut ca 250h efter den är bes med 150h för om jag förstått de rätt går den som g60 då.

min foundering är dock om jag inte skulle passa på att stoppa I nått betydligt nyare istället. projektet har stått ett tag så motor från 98 är inte lika roligt längre :-) några förslag? tack på förhand!




Du måste ta från en bil med tvärställd motor.
Gavel för fyrcylindrigt har du ju reda på din bil :p

Mk II och Mk III går att byta imellan de mesta.
Mk 4 passar inte ett smack gällande chassie.

Använd Mk II eller Mk III och bygg hållare för den nya 4-motion bakaxelklumpen.

Passat av de årsmodellerna är en Quattro drivlina , dvs rakmonterad och torsen centerdiff , öppna fram och bakdiffar.
Den är helt olika och passar inte mycket , skulle knappt rymmas i golfen , men det har ju gjorts iofs.

Virro
2015-09-12, 13:18
Hej, mycket tid har gått och lusten att skruva har gått i dvala så Jag funderar lite på tillåmed att sälja bilen då den står på jobbets parkering och tar plats. Och då är frågan vad en sånär bil är värd? Finns inte mycket att jämföra mot på blocket direkt...
Tips & råd?

Janne.M
2015-09-12, 13:44
De brukar gå för allt från 5000kr och uppåt. Beroende på skick (speciellt på drivlinan/kardanlagringar/hardy) och hur länge man ids leta efter rätt köpare. Men upp mot 20k i rätt skick och köpare borde väl vara möjligt.

Kan vara vär att annonsera i tyskland/belgien på tex mobile.de då det finns betydligt fler entusiaster som betalar bättre för en "sällsynt" bil.

Lillen
2015-09-13, 02:41
Har ju varit ute minst tre syncro köperannonser ute nu på hösten så.....

Janne.M
2015-09-13, 08:01
Frågan är ju om de letat efter en originalbil atg förädla och är villiga att betala flr det eller om de letar projektbil och ska komma undan billigt?

Virro
2015-09-14, 13:36
Janne.M: Jo det är sant, jag vet ju med att skicket på min utvändigt iallafall är schyst :D allt fungerar men vissa missljud kommer med åren, men det är ju besiktad & skattad sommar & fina vintehjul dubb/plåtfälg.

Lillen: var det p Gti klubben eller på blocket du såg köpes annonser?

Lillen
2015-09-15, 01:43
Lillen: var det p Gti klubben eller på blocket du såg köpes annonser?

Facebook!

R.Grönberg
2015-09-20, 18:10
Jag är en av dom som hade köpes annons, då jag tröttnade på hitta en vettig så bygger jag mig en egen när jag hittade en mk2 med 6000mil på mätarn och bygga på

Janne.M
2015-09-20, 19:08
Jag är en av dom som hade köpes annons, då jag tröttnade på hitta en vettig så bygger jag mig en egen när jag hittade en mk2 med 6000mil på mätarn och bygga på

För oss som ev. tänker avyttra våra syncros, vad hade du varit beredd att betala för en hyfsat fräsch och rostfri syncro?

Lillen
2015-09-20, 21:47
INTE vad de verkar annonseras ut för iaf :p
Tyvärr men det är lite som med VR6 Syncro.
Överpriser och ENDAST de finaste verkar bli sålda.

Så klart är det ju upp till plånbok , pengar över och tillgång.

Men 5-15.000:- kanske?
För en bruksskicks syncro.
Mer för fin , mindre för lik.
Som för en fin Mk II.

Men nu bor ju jag och janne i Norrland.
Så vi kanske har en skev uppfattning om fint vs rostigt.
Dock är ju själva modellen den samma.

Virro
2015-09-21, 13:23
Ja la ut min på facebook för 20000:- eller bud. två som svarat lite löst, men jag vet inte om det är överpris men tveksamt om man hittar många fler i det skicket som går tuta & köra i direkt. :)
Men nappar det för dåligt så blir det väl att man få leta garage istället och greja ännu mer :)

Lillen
2015-09-21, 23:25
Bra utgångspris.
Lättare att sälja till det priset i södern.
Här uppe är de billigare.

Virro
2015-10-03, 15:43
idag har jag varit nere på jobbet & justerat till tändningen & kört runt lite, nu är den redo för vintern eller ny ägare :)

Virro
2015-10-17, 12:22
65616562
Bytte både bromsrören & både bromsslangarna fram idag , fick bra att veta på dessa på förra besiktningen :)
bytte även olja & filter orginal, det blev mycket bättre än ett biltema filter :p

Virro
2016-04-05, 18:38
tjo, länge sedan jag skrev, håller på luska lite i grejer så har några smp frågor

, hur gör man om smidigast för få bromsskivor bak på en golf mk2 syncro ? är det bärarmar från en golf 3 syncro men sökte massa bilder så var de trummor ändå ?


och nästa roliga fråga: är det samma resistans (ohm) i alla olika absgivare till olika bilmodeller? jämför golf mk2 vs audi a3 -00.

Virro
2017-01-27, 08:35
såld pga tappat intresse. Nya ägaren skulle göra VR6 syncro projekt, önskar stort lycka till och mycket nöje =)

Lillen
2017-01-27, 23:16
Ohh , grattis , beklagar och spännande.
Vilket hålla hamnade den åt , man blir ju nyfikon när VR6 blir inblandat.