handdator

Visa fullständig version : Tändnings problem 16V (PL)



Bastard66
2007-09-02, 15:58
Hej.. nu när man har fått bilen att gå en stund kommer det nya problem..
När jag skulle åka hem från jobbet i förrgår så startade jag bilen men det gick inte på alla cylindrar.. jag masade på starten och tillslut gick det att köra.. sedan när bilen blivit varm så gick det normalt..

Jag har bytt tändspole fördelarlock och rotor.. Har även kollat tändkablarna.. Någon som har nån ide om var felet kan ligga?? Hur ska tändföljden vara på 16V har satt dom 1-3-4-2medsols.. Med 1:an placerad vid märket i fördelaren är detta rätt? för bilen går inte på alla cylindrar..

pekka kiiskilä
2007-09-02, 16:25
Ta startgas o praya vid spridare och anslutningar för det låter mer som att en spridare eller slang som inte vill vara med eller att det bara är smuts i en spridare.

Bastard66
2007-09-02, 16:36
Ta startgas o praya vid spridare och anslutningar för det låter mer som att en spridare eller slang som inte vill vara med eller att det bara är smuts i en spridare.

Ok kan ta å pröva det.. Men det är ju märkligt att den går riktigt när den blir varm.. Har nyligen bytt spridar tätningar..

Bastard66
2007-09-02, 17:22
Jag fick start på bilen nu.. fick sitta å masa på starten och hålla jämn gas så kom den... Jag funderar på om det inte kan vara nått så enkelt att det är något tändstift som börjar ge med sig... Kan ju iaf pröva å se..

Bastard66
2007-09-02, 22:55
Jag fick start på bilen nu.. fick sitta å masa på starten och hålla jämn gas så kom den... Jag funderar på om det inte kan vara nått så enkelt att det är något tändstift som börjar ge med sig... Kan ju iaf pröva å se..

Kan även tillägga att bilen gick väldigt ojämnt emot vad den brukar göra... Innan den smäller igång riktigt så går den inte på alla cylindrar och skjuter och har sig... måste ju bero på något fel med tändningen.. Lukar även en hel del bränsle innan den går riktigt..

Tacksam för alla ideer..