handdator

Visa fullständig version : Centrallås passat 2007



Pigge84
2014-12-23, 16:59
Har problem med mitt centrallås på min passat 2,0 fsi -07. Ibland får man trycka upp emot 15-20 gånger på dosan för att den skall öppna eller låsa och ibland så fungerar de klockrent. Förra ägarna hade lämnat in och fått ny fjärrkontroll dock utan resultat. Nya batterier sitter i. Sitter det någon mottagare i bilen som kan vara kass eller finns det någon som har någon ide vad detta kan bero på. Tacksam för svar.

stoffe
2014-12-23, 20:01
Hur är batteriet i bilen? Har haft liknande problem med en BMW, men när jag laddade batteriet så fungerade det tills jag bytte batteri. Googlade fram detta lite snabbt http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

Pigge84
2014-12-25, 14:55
Batteriet var dåligt förut så jag bytte och satt i ett bättre beg. för några månader sedan. dock utan resultat. Har ju i iofs. inte provat och bytt till ett nytt. Kan de vara värt att testa tro? Ingen som upplevt detta problem?

polomannen
2014-12-30, 16:24
jo då då har det varit dåligt komfort styrdorn.....men det kan skillja fall till fall.

Pigge84
2015-01-05, 11:14
Hur vet man om det är komfortstyrdonet? Kan man koppla in tex. vagcom för att få reda på de? Vart sitter den boxen på dessa modeller samt måste man koda om något efter man bytt den?